راهنمای خرید طراحی وب

زیر و بم ساخت سایت با سایت ساز رایگان

زیر و بم ساخت سایت با سایت ساز رایگان

ساخت سایت با سایت ساز رایگان یکی از روش‌هایی است که کسب‌وکارها برای افزایش فروش خود استفاده می‌کنند. ازاین‌رو موضوع ساخت سایت با سایت ساز چند وقتی است اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

امروزه سایت سازهای بسیاری بر روی بستر اینترنت به وجود آمده‌اند که روند ساخت سایت را برای شما آسان‌تر می‌کنند. این سایت سازها دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان آنها را از نظر پلتفرم و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند تفکیک کرد. بااین‌وجود سؤالات بسیاری وجود دارد که کاربرانی که می‌خواهند از سایت سازها استفاده کنند به دنبال جواب  آن هستند. در این مقاله ما به چند سؤال دررابطه‌با سایت سازهای رایگان پاسخ خواهیم داد و چند سایت ساز رایگان و کاربردی در دنیای اینترنت را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید:

اگر بخواهیم اطلاعاتی در مورد سایت سازها کسب کنیم در ابتدا باید با مفهوم جدید سایت ساز آشنا شویم. سایت ساز در واقع یک پلتفرم است که به شما امکان ساخت سایت بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی را می‌دهد.

سایت سازها انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به سایت ساز  رایگان و سایت ساز پولی و همچنین سایت ساز با پلتفرم اختصاصی و سایت ساز با پلتفرم وردپرس اشاره کرد.

هرکدام از انواع سایت سازها بر اساس نوع کارکرد شیوه توسعه و دسترسی‌ها مزایا و معایبی دارند. ما در طی مقاله‌ای با عنوان ساخت سایت سفارشی یا ساخت سایت با سایت ساز به بررسی این دو روش پرداخته این و بسیاری از مزایا و معایب سایت سازها را در این مقاله بیان کرده‌ایم.

حال که با مفهوم سایت ساز آشنا شدید زمان آن فرارسیده تا ما چند سایت ساز رایگان و کاربردی را به شما معرفی کنیم.

معرفی سایت سازهای رایگان

در این بخش ما به معرفی چند سایت ساز رایگان و کاربردی پرداخته‌ایم؛ اما متأسفانه هیچ‌کدام از آنها محصول کشور ما نیستند. پلتفرم‌های ایرانی هیچ‌کدام اجازه ساخت سایت رایگان را به شما نمی‌دهند و یا سایت رایگانی که با آنها می‌سازید کاربردی نیست و به درد نمی‌خورد اما برویم سراغ لیست.

Wix یکی از بهترین سایت سازهای دنیا است که به معنای واقعی رسالت سایت ساز را تمام‌وکمال انجام می‌دهد. به دلیل سهولت در استفاده و امکانات حرفه‌ای که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد طرف‌داران بسیاری در سرتاسر جهان دارد.

یکی از ویژگی‌های جذاب و بسیار محبوب wix هوش مصنوعی آن است. هوش مصنوعی موجود در ویکس با تشخیص زمینه کار شما بسیاری از المان‌ها و امکانات موردنیاز شما را تشخیص می‌دهد و برای استفاده شما فراهم می‌سازد.

در سایت ساز ویکس شما می‌توانید از تنوع 500 قالب موجود استفاده کنید. علاوه بر این شما در این سایت ساز می‌توانید با کشیدن و رهاکردن المان‌های مد نظرتان را در صفحه‌ها ایجاد کنید و متون و تصاویر موردنیاز خود را در آنها قرار دهید که این سبب می‌شود بتوانید وب‌سایت خود را به صورتی که دوست دارید طراحی کنید.

از دیگر قابلیت‌هایی که سایت ساز ویکس ارائه می‌کند می‌توان به ابزار سئو قوی این سایت ساز اشاره کرد. این سایت ساز به‌صورت خودکار متاتگ‌های لازم برای صفحات سایت را تولید می‌کند و به شما در قرارگرفتن در صفحه نخست نتایج جستجو کمک بسیاری می‌کند.

سایت ساز رایگان wix در کنار مزایای که دارد، معایبی هم دارد که از جمله آنها می‌توان به بنرهای تبلیغاتی این سایت ساز اشاره کرد که در گوشه‌وکنار سایت شما به نمایش گذاشته می‌شود در کنار بنرهای تبلیغاتی دامنه ادغام شده با دامنه wix نیز جلوه مناسبی ندارد و بیانگر رایگان بودن وب‌سایت است. البته باید این را پذیرفت که تمامی سایت سازهای رایگان این دو مشکل را دارند بااین‌حال اگر می‌خواهید از شر این دو خلاص شوید باید سایت خود را به نسخه پولی ارتقا دهید.

در نسخه پولی که از ماهیانه 8.5 دلار شروع می‌شود علاوه بر امکانات بیشتر فضای ذخیره‌سازی بیشتر هم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سایت ساز رایگان گوگل

سایت ساز رایگان گوگل نیز یکی از سایت سازهای رایگان محبوب در جهان است. تمامی کاربرانی که اکانت گوگل دارند می‌توانند با مراجعه به گوگل سایتز اقدام به ساخت یک وب‌سایت رایگان کنند. ساخت سایت در گوگل بسیار ساده است و نیاز به دانش برنامه‌نویسی ندارد و شما می‌توانید صرفاً با کشیدن و رهاکردن المان‌ها در بخش‌های مختلف صفحات موردنظر خود را بسازید. ما قبلاً یک آموزش برای ساخت سایت رایگان با گوگل در وبلاگ سایت آماده قرار داده‌ایم که شما می‌توانید برای ساخت سایت در گوگل از آن استفاده کنید.

سایت ساز رایگان گوگل در کنار راحتی، دردسترس‌بودن و همچنین سئو مناسب دارای معایبی نیز هست. از جمله این معایب می‌توان به پویا نبودن سیستم سایت‌های ساخته شده با آن اشاره کرد. مشکل دیگر سایت ساز رایگان گوگل زیبا نبودن آن است. امکاناتی که گوگل برای ساخت سایت در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار ابتدایی و ساده است و زیبایی چندانی ندارد.

در کنار این معایب سایت ساز گوگل هم همانند سایت ساز ویکس برای سایت‌های رایگان از دامنه ادغام شده استفاده می‌کند که جلوه مناسبی برای کسب‌وکارها ندارد. در واقع سایت ساز گوگل برای پیاده‌سازی یک طرح اولیه برای یک پروژه مناسب است و بیشتر هم برای همین منظور استفاده می‌شود نه یک سایت برای کسب‌وکار.

معرفی سایت ساز weebly

سایت ساز رایگان weebly یک سایت ساز بسیار مناسب برای کسب‌وکارهای است که می‌خواهند فروش آنلاین انجام دهند. ازاین‌رو این سایت ساز یکی از بهترین سایت سازهای رایگان در سطح اینترنت است.

سایت ساز weebly در کنار امکانات بسیاری که برای فروش آنلاین در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد قابلیت پرداخت آنلاین را نیز برای کاربران فراهم کرده است. کاربران این سایت ساز می‌توانند برای فروش محصولات خود از درگاه پرداخت پی پل، کارهای اعتباری، اپل پی و گوگل پی استفاده کنند که البته برای ما ایرانیان قابل‌استفاده نیست.

یک ویژگی منحصربه‌فردی که در سایت ساز رایگان weebly وجود دارد امکان ایجاد فرم‌های متنوع است. شما با استفاده از این فرم‌ها در صفحه می‌توانید با کاربران خود در تعامل باشید.

معرفی سایت ساز رایگان site123
معرفی سایت ساز رایگان site123

سایت ساز رایگان site123 یکی از مجموعه سایت سازهایی است که شما می‌توانید در آن با چند کلیک سایت خود را راه‌اندازی کنید. پس از ورود به سایت ساز و انتخاب زمینه کاری سایت ساز چندین قالب را به شما پیشنهاد می‌دهد که شما می‌توانید با انتخاب یکی از قالب‌ها و واردکردن نام سایت ساخت سایت خود را شروع کنید.

سایت ساز site123 در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به زمان‌بر بودن روند ساخت سایت با آن، امکانات کم برای ویرایش سایت، ظاهر ساده و همچنین فضای ذخیره‌سازی  بسیار کم اشاره کرد. بااین‌حال شما می‌توانید با ارتقای سایت خود به نسخه پولی از امکانات و فضای ذخیره‌سازی بیشتر بهره‌مند شوید.

معرفی سایت ساز رایگان getresponse
معرفی سایت ساز رایگان getresponse

اگر بخواهیم گل سرسبد سایت سازهای رایگان جهان را به شما معرفی کنیم، نامی جز سایت ساز رایگان GetRespons نخواهد بود.

 این سایت ساز تازه‌کار از هوش مصنوعی برای ساخت سایت موردنیاز شما استفاده می‌کند. شما در این سایت ساز می‌توانید با جواب دادن به چند سؤال یک سایت مناسب و آماده برای استفاده که توسط هوش مصنوعی  ساخته شده است را تحویل بگیرید. علاوه بر ساخت سایت جذاب، این سایت ساز رایگان ابزارهایی را هم برای توسعه کسب‌وکار در اختیار شما قرار می‌دهد.

این سایت ساز برای ویرایش صفحات سایت المان‌های ازپیش‌طراحی‌شده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که شما می‌توانید با کشیدن و رهاکردن آنها در صفحه، سایت خود را ویرایش کنید.

در کنار قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که اشاره شد، سایت ساز getresponse یک قابلیت شگفت‌انگیز در اختیار شما قرار می‌دهد شما می‌توانید به کمک هوش مصنوعی این سایت ساز از متون و تصاویر سایت‌های دیگر برای محتوای سایت خود استفاده کنید به‌گونه‌ای که آنها برای سایت شما  به‌صورت یونیک تغییر یابد. این قابلیت برای اولین‌بار در دنیا پیاده‌سازی شده است.

حالا که با چند سایت ساز کاربردی و رایگان در سطح اینترنت آشنا شدید زمان آن فرارسیده تا معیارهای برای انتخاب سایت ساز مناسب داشته باشید.

معیارهای انتخاب سایت ساز رایگان

در بخش‌های قبلی ما مفهومی مختصر از سایت ساز را برای شما بیان کردیم و سپس چند نمونه از سایت سازهای رایگان را که کاربردی و مدرن هستند را به شما معرفی کردیم. در این بخش ما معیارهایی برای انتخاب یک سایت ساز مناسب برای ساخت سایت در نظر گرفته‌ایم که شما می‌توانید با استفاده از آنها یک سایت ساز خوب و مناسب برای شروع انتخاب کنید.

معیار های انتخاب سایت ساز
معیار های انتخاب سایت ساز

دسترسی بدون مشکل در ایران

اولین و مهم‌ترین اولویت در انتخاب سایت سازها برای ساخت سایت دسترسی کاربران شما به سایتی است که ساخته‌اید. در واقع اگر کاربران شما نتوانند از سایت شما استفاده کنند آن سایت به درد نخواهد خورد.

پس در قدم اول بررسی کنید که سایتی که توسط سایت ساز می‌سازید در ایران فیلتر نباشد و یا به‌صورت متقابل توسط سایت ساز تحریم نشده باشیم.

ارائه وب‌سایت متناسب با کسب‌وکار شما

پس از آنکه بررسی کردید و سایت ساز موردنظر فیلتر نبود و یا ایران را تحریم نکرده بود، در این مرحله بررسی کنید که آیا سایتی که توسط این سایت ساز ساخته می‌شود مناسب کسب‌وکار شما است یا خیر زیرا برخی از سایت سازها، سایت‌های فروشگاهی می‌سازند و برخی فقط سایت‌های تجاری ازاین‌رو در ابتدا این موضوع را بررسی کنید و سپس روند ساخت را آغاز کنید.

قابلیت طراحی آسان

برای آنکه بتوانید به‌صورت درست و مناسب بر روی کاربران خود تأثیرگذار باشید. باید بتوانید ریزترین المان‌های صفحات خود را هم ویرایش و بهینه‌سازی کنید. در نظر داشته باشید برای ایجاد یک تجربه مناسب برای کاربران خود و همچنین ایجاد روندی برای استفاده راحت‌تر کاربران از سایت باید به ریزترین اجزای سایت هم توجه کنید.

قابلیت ویرایش تمامی المان‌های صفحه یکی از معیارهای مهم در انتخاب سایت ساز است که می‌تواند در آینده کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد.

پشتیبانی از درگاه پرداخت

اگر می‌خواهید یک سایت برای فروش آنلاین و یا ارائه خدمات بسازید به‌احتمال بسیار نیاز به درگاه پرداخت خواهید داشت. پشتیبانی سایت از درگاه پرداخت نیز یکی از معیارهای مهم در انتخاب سایت سازها است البته توجه داشته باشید بسیاری از سایت سازهای خارجی از درگاه‌های پرداخت خارج از ایران پشتیبانی می‌کنند و اگر شما بخواهید فروش آنلاین بر روی این سایت‌ها داشته باشید باید  از پرداخت آفلاین مانند انتقال کارت به کارت استفاده کنید.

بهینه بودن برای موتورهای جستجو

یکی از قابلیت‌های که باید در هر سایت وجود داشته باشد تا بتواند در فضای اینترنت با رقبای خود رقابت کند سئو پذیر بودن یا بهینه بودن برای موتورهای جستجو است.

در بسیاری از سایت سازهای که در بالا معرفی شد این قابلیت وجود دارد. اما در سایت سازهای بومی متأسفانه این مسئله به‌صورت کامل رعایت نشده و زمانی که شما یک سایت با سایت سازهای بومی که از پلتفرم اختصاصی دارند می‌سازید امکان رقابت با رقبای خود نخواهید داشت.

البته این را مدنظر داشته باشید سایت سازی همانند سایت ساز سایت آماده که از CMS وردپرس برای سایت‌های خود استفاده می‌کند کاملاً از این نظر بهینه است و حتی ابزارهایی برای ایجاد محتوای بهینه و همچنین بهینه‌سازی بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد پس حتماً در هنگام انتخاب سایت ساز فاکتورهای ارائه شده را بسنجید تا بتوانید یک انتخاب صحیح داشته باشید.

بنر تبلیغاتی سایت
بنر تبلیغاتی سایت آماده

سخن آخر

اگر می‌خواهید یک سایت برای فروش آنلاین و یا ارائه خدمات بسازید به‌احتمال بسیار نیاز به درگاه پرداخت خواهید داشت. پشتیبانی سایت از درگاه پرداخت نیز یکی از معیارهای مهم در انتخاب سایت سازها است البته توجه داشته باشید بسیاری از سایت سازهای خارجی از درگاه‌های پرداخت خارج از ایران پشتیبانی می‌کنند و اگر شما بخواهید فروش آنلاین بر روی این سایت‌ها داشته باشید باید  از پرداخت آفلاین مانند انتقال کارت به کارت استفاده کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *