آموزش ها مقالات

سئو SEO چیست؟ قسمت اول- وب مستران باید بخوانند

سئو چیست؟ (قسمت اول)

سایت آماده در این مقاله به مبحث مهم سئو SEO در سایت ها می پردازد. تاریخچه موتور های جستجو را بیان می کند و در نهایت اهمیت سئو را برای وب مستران مبتدی شرح می دهد.

با ما همراه باشید

تاریخچه سئو SEO

در سال های ابتدای پیدایش اینترنت کاربران برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز خود باید لیست سایت های یک سرور  را مرور می کردند این در حالی بود که این لیست ها همواره در حال افزایش بود.

حتما با خود می گویید که وای چه کار طاقت فرسایی حال این را مد نظر داشته باشید که در آن زمان سرعت اینترنت بسیار پایین تر از حال حاظر بوده است و کلاً کامپیوتر ها به صورت متنی کار میکرده اند.

مگه از این بدتر هم میشه !!!

در سال 1990 آلن امتاژ دانشجوی دانشگاه مک گیل مونترئال برای پروژه دانشجویی خود اولین موتور جستجو را ساخت. این شروع راه بود و در زمان نچندان زیادی تعدادی موتور جستجو که شروع به پایش شبکه های کامپیوتری کرده بودند، پدیدار شدند.

موتور های جستجوی اولیه لیست های خود را بر اساس حروف الفبا و نام سایت ها مرتب می کردند که این روش اصلا بهینه نبود.

گوگل قول جستجوی اینترنت کار خود را در سال 1998 آغاز کرد  و پس از چندی بسیاری از کاربران اینترنت را به سمت خود جذب کرد .

این در حالی بودکه یاهو 4 سال قبل از گوگل یعنی در سال 1994 فعالیتش را آغاز کرده بود و با سبکی متفاوت لیست های را برای کاربرانش آماده میکرد و این سبک مرتب سازی توسط انسان بود .

یاهو جزو اولین موتور های جستجو بود که از نمایش سایت در ابتدای لیست اقدام به کسب در آمد کرده است.

با گسترش اینترنت و افزایش سایت ها دیگر لیست های که بر اساس انسان و یا حروف الفبا مرتب می شدند جواب گوی نیاز کربران نبود.

از این رو در نیمه دوم دهه 90 میلادی سایت های همانند گوگل توانستند عرضه اندام کنند و به تدریج کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نمایند .

یاهو در سال 2002 اقدام به استفاده از لیست های کرد که بر اساس خزنده های وب مرتب می شدند.

گوگل از ابتدا بر این تفکر بنا نهاده شد که صفحات بر اساس تعداد کلمات مهمی که در آنها تکرار شده است  و تعداد لینک به این صفحه ها رتبه بندی شوند.

سبکی که گوگل ارائه دهنده آن بود، به مراتب بسیار بهینه تر و بهتر از سبک موتور های جستجوی دیگر بود و نتایج بهتری را در اختیار کاربران قرار می داد.

وجود موتور های جستجو سبب دسترسی آسان تر به اطلاعات و محتوای به اشتراک گذاشته شده در اینترنت توسط کاربران شده است.

در واقع موتور های جستجو اطلاعات پراکنده شده در کل اینترنت را به عنوان لیست بلندو بالایی در اختیار کاربران قرار می دهند و هر سایتی که در ایتدای لیست نمایش داده شود بازدید بیشتری خواهد داشت.

 

سئو SEO (Search Engine Optimization)

سایت ها و شرکت های بسیاری در رقابت هستند تا بتوانند در صفحه اول موتور های جستجو نمایش داده شوند. برای حضور در این صفحات روش ها وجود دارد که به مجموعه آنها سئو SEO  (بهینه سازی برای موتور های جستجو) گفته می شود.

سئو SEO  در واقع روش هایی است که صفحات سایت شما را برای موتور های جستجو بهینه می کند و به موتور های جستجو می فهماند که این سایت به دلیل ارتباطات بسیارش برای کاربران مهم است.

موتور های جستجو سایت های را که برای آنها بهینه باشد یا به اصطلاح سئو SEO  باشند را سایت های بهتری ارزیابی میکنند و در نتایج ابتدایی و در صفحه اول لیست خود نمایش می دهند.

 

سئو SEO و بهینه بودن سایت آماده
سئو SEO

اهمیت سئو SEO برای یک سایت چیست؟

سئو SEO خوب سبب می شود که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده شود و جزو سایت های برتر برای معرفی به کاربران اینترنت طلقی گردد.

داشتن سایتی با سئو SEO  خوب و رنک گوگل بالا همانند داشتن مغازه ای در یک منطقه پر رفت آمد است با این تفاوت که در موتور های جستجو بازار هدف شما است که از سایت شما بازدید خواهد کرد.

سئو SEO خوب سبب بهتر دیده شدن شما در اینترنت  و در نهایت هدایت جریان ثابتی از کاربران بازار هدفتان به سمت سایت شما می شود و در نهایت سبب فروش بیشتر و یا محبوبیت شما خواهد شد.

گوگل شاخص های بسیاری را برای رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد که رعایت این شاخص ها سبب افزایش رتبه سایت شما  در موتور های جستجو همانند گوگل ، بینگ و … خواهد شد.

همچنین گوگل ابزار های را برای وب مستران در نظر گرفته تا بتوانند به کمک آنها سایت خود را در موتور جستجوی گوگل مدیریت کنند  و بتوانند به صورت هوشمند سایت های خود را بهینه سازی کنند.

سایت های آماده ارائه شده توسط سایت آماده کاملا برای موتور های جستجو بهینه سازی شده اند، علاوه بر این سایت آماده اقدام به قراردادن ابزار های حرفه ای در پنل های مدیریت سایت های آماده کرده است که به وب مستران کمک می کند تا محتوا های با سئو SEO  بهتر کیفیت بالاتر و بهینه تر تولید کنند.

شما می توانید با داشتن یک سایت کاملا بهینه، حرفه ای ، بروز ، زیبا و مقرون به صرفه اولین قدم را برای ورود به بازار فضای مجازی با صلابت و محکم بردارید.

هم اکنون سایت خود را سفارش دهید و یا از مشاوران ما برای توسعه کسب و کار خود مشاوره بگیرید.

 

 

نظر (1)

  1. الناز
    27 تیر, 1400 پاسخ

    با سلام
    ممنون بابت آموزش خوبتون.
    موفق باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *