آموزش ها

آموزش کار با بخش افزونه های وردپرس

آموزش کار با بخش افزونه های وردپرس

همان طور که می دانید وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوایی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و هر شخص بدون دانش برنامه نویسی قادر است وب سایت مورد نظر خود را به واسطه این CMS محبوب راه اندازی کند .

از طرفی وجود افزونه های متعددی که برای گسترش قابلیت های وردپرس ارائه شده این امکان را فراهم می کند تا به راحتی و سادگی بتوانیم امکانات دلخواه خود را پیاده سازی کنیم . حتما می پرسید اصلا چرا وردپرس ؟ حتما با ما تا آخر همراه باشید ، سایت آماده قرار است به تمامی سوالات شما در رابطه وردپرس و نحوه کار با بخش افزونه های وردپرس را به صورت کامل آموزش دهیم .

افزونه وردپرس چیست ؟

قبل از آموزش کار با بخش افزونه های وردپرس ابتدا باید بگوییم افزونه وردپرس چیست ؟ اگر به‌ تازگی با وردپرس آشنا شده‌اید، به‌ احتمال خیلی زیادی این سؤال برایتان پیش آمده . طبق آمار Hostinger، وردپرس با بیش از ۵۸ هزار افزونه رایگان جزو سیستم‌ های مدیریت محتوای محبوب‌ محسوب می شود . در این مطلب از سایت آماده سعی شده ، درباره افزونه یا پلاگین وردپرس و به سوالات شما در این خصوص به‌ طور کامل و جامع پاسخ داده شود . پس از خواندن این مقاله، می‌توانید خودتان دست به کار شوید و وب‌ سایت تان را با افزونه های وردپرس سرو سامان دهید .

آموزش کار با بخش افزونه های وردپرس
آموزش کار با بخش افزونه های وردپرس

مسلماً اولین سؤالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که اصلا افزونه چیست و چه کاربردی دارد ؟ افزونه یا پلاگین وردپرس درواقع امکانات و ویژگی‌های جدیدی را به سایت شما اضافه می‌کند.یا به بیان ساده پلاگین‌ ها یک سری کد هایی هستند که به‌عنوان مکمل یک سایت عمل می کنند ؛ و باعث کامل‌ تر شدن ویژگی‌ های یک سایت اینترنتی می‌شوند.

یا به بیانی دیگر افزونه های وردپرس یکسری فایل های نصبی هستند که روی وردپرس نصب می شوند و امکانات جدیدی به سایت وردپرس شما اضافه می کنند. همچنین شما می توانید برای زیبا تر کردن سایت خود یا افزودن امکانات پیشرفته به قالب ، بدون نیاز به کد نویسی با افزونه ها این کار را به راحتی انجام دهید .

فرض بر این باشد که قصد دارید قابلیتی بر روی وب سایت تان اضافه کنید؛ مثلاً اضافه‌ کردن دکمه اشتراک‌گذاری در واتساپ یا ایجاد کردن وب سایت چند‌ زبانه. افزونه یا پلاگین برای شما این امکان را فراهم آورده ، تا بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی، وب‌ سایت قدرتمندی با آن قابلیتی که مدنظر دارید ، راه‌اندازی کنید.

آموزش کار با بخش افزونه های وردپرس

حالا که فهمیدید که وردپرس چیست و چه کارایی دارد حال ، نوبت آموزش کار با بخش افزونه های وردپرس است . باید بدانید که داشتن برخی از افزونه‌ها برای هر سایت وردپرسی که قصد دارد موفقیت زیادی در این عرصه کسب کند ضروری می باشد و شما حتما برای داشتن یک سایت آنهم با بازدید بالا نیاز به یک سری امکانات خاص دارید که از طریق افزونه‌های متنوع می‌توانید به این امکانات خاص دست پیدا کنید .

افزونه ها برای توسعه امکانات وردپرس نصب و استفاده می شوند. می توان با استفاده از افزونه ها ویژگی و سرویس جدیدی را به سایت اضافه نمود ، وردپرس قسمتی را برای مدیریت و نصب افزونه ها در خود دارد که با استفاده از آن می توان کارهای زیادی بر روی افزونه ها انجام داد. اگر شما در قسمت داشبورد مدیریتی وردپرس به بخش افزونه ها بروید صفحه ی مانند صفحه باز شده مشاهده مخواهید کرد .

درست است که افزونه‌ها امکانات جدید و متنوعی را به سایت شما اضافه می‌کنند و باعث افزایش بازدید سایت می شوند ولی حتما باید به این نکته توجه داشته کنید که دربرخی مواقع ممکن است یک پلاگین با قالبی که در سایت خود از آن استفاده می‌کنید سازگاری نداشته باشد و یا اینکه کارکرد آن برای سایت شما مفید واقع نشود. به همین خاطر است که ، شما باید نسبت به کاربرد هر یک از افزونه‌ها شناخت کافی داشته و با اطلاع کامل برای سایت خود اقدام به انتخاب افزونه کنید

نحوه نصب افزونه وردپرس

تا اینجا کار با بخش افزونه های وردپرس را آموزش دادیم حالا نوبت نصب افزونه بر روی وردپرس است . برای نصب افزونه بر روی وردپرس به 3 روش مختلف به همراه راهنمای نصب قدم به قدم هر سه روش محتوایی جداگانه در سایت آماده برایتان تولید کرده ایم که می توانید از طریق لینک زیر وارد مقاله شوید .

نحوه نصب افزونه بر روی وردپرس به 3 روش دارای آموزش تصویری می باشد اگر در بخش نصب افزونه به مشکلی برخورد کردید کافیست به ما در بخش پشتیبانی ارسال کنید تا مشکل تان را بررسی و آن را حل کنیم .

خرید سایت از سایت آماده

سایت آماده یک تیم مجرب در کنار شماست تا بهترین سایت را برای کسب و کارتان بسازید برای دریافت مشاوره رایگان از صفر تا صد سایتتان کافیست با تیم مشاوره ما تماس بگیرید تا بهترین مشاوره را از ما دریافت کنید .

از خرید دامنه تا انتخاب قالب مناسب کسب و کار شما و کمک به انتخاب ابزارهایی که بر روی سایت تان نیاز خواهید داشت را در سایت آماده برایتان فراهم آورده ایم تا با خیالی راحت و بهترین قیمت کسب و کارتان را صاحب سایت کنیم اگر نیاز به سایتی دارید برای خرید سایت از سایت آماده  لحظه ای درنگ نکنید .

 

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *