معرفی سایت ساز‌های فارسی

سایت ساز‌های فارسی یکی از خدمات نوین جهت ایجاد سایت برای کسب و کارها است. اگر کسب‌وکار نوپا دارید استفاده از سایت ساز می‌تواند یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های ساخت سایت برای کسب‌وکار شما باشد. شما می‌توانید با استفاده از سایت سازها و المان‌هایی که برای شما فراهم کرده‌اند بدون نیاز به برنامه‌نویسی یا طراحی وب، یک سایت مطابق سلیقه خود بسازید.

به دلیل سادگی در استفاده، هزینه‌های کم و همچنین سرعت در پیاده‌سازی، معمولاً کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها از مشتریان سرسخت سایت سازها هستند. استفاده از سایت سازها سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی سایت سازها هم همین است که در زمانی کوتاه بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی امکان ساخت و پیاده‌سازی یک سایت را برای شما فراهم می‌کند. اما در ادامه این مقاله ما مزایا و معایب سایت سازها را بررسی خواهیم کرد و همچنین بهترین سایت سازها  را نیز به‌صورت جداگانه بررسی کرده و معرفی می‌کنیم  تا شما بتوانید یک انتخاب صحیح و معقول برای ساخت سایت داشته باشید.

در کنار سایت سازهای فارسی برخی سایت سازهای رایگان نیز وجود دارد که سایت ساز گوگل نیز یکی از آنهاست. علی‌رغم رایگان بودن این ساز معایب گسترده‌ای برای کاربران ایرانی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به فیلتر بودن، عدم پشتیبانی مناسب از زبان فارسی و امکانات محدود آن اشاره نمود ازاین‌رو پیشنهاد ما این است که برای ساخت سایت خود از سایت سازهای فارسی استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک انتخاب خوب برای ساخت سایت انجام دهید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم تعریف کوتاه و مختصری از سایت ساز برای شما بیان کنیم باید بگوییم که سایت سازها سیستم‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی برای کسب‌وکار خود سایت بسازید.

در واقع سایت سازها یکسری سایت‌های آماده و ازپیش‌طراحی‌شده را در اختیار شما قرار می‌دهند که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود بخش‌های مختلف آن را تغییر دهید. معمولاً سایت‌هایی که توسط سایت سازها ساخته می‌شود شامل‌هاست، دامنه و سایت هستند. بااین‌حال برخی از سایت سازها در کنار سایت امکانات بیشتری همانند پنل پیامک و غیره را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

سایت سازهای فارسی برخلاف سایت سازهای خارجی از درگاه پرداخت بانک‌های ایرانی پشتیبانی می‌کنند ازاین‌رو شما می‌توانید بر روی سایت‌هایی که از سایت سازهای بومی تهیه می‌کنید فروش آنلاین خود را آغاز کنید.

ساخت سایت با سایت ساز‌های فارسی
ساخت سایت با سایت ساز‌های فارسی

مزایای استفاده از سایت سازهای فارسی

سایت سازهای فارسی نیز همانند تمامی سایت سازهای دنیا مزایا و معایبی دارند در این قسمت ما تعدادی از مزایای سایت ساز فارسی را بیان می‌کنیم  و سپس معایب آنها را برای شما شرح می‌دهیم.

ساخت سایت بدون نیاز به کدنویسی

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مزیت سایت سازها عدم نیاز آنها به کدنویسی است. شما می‌توانید تنها با کشیدن و رهاکردن المان‌ها و کلیک بر روی آنها، نمای ظاهری سایت خود را تغییر دهید پس نیازی به برنامه‌نویسی برای ایجاد تغییرات نیست.

به‌صرفه و کم‌هزینه

ساخت سایت به‌وسیله سایت ساز فارسی بسیار کم‌هزینه‌تر از ساخت سایت به‌صورت اختصاصی است. در طراحی اختصاصی سایت شما تمامی فرایند را از ابتدا طی خواهید کرد و علاوه‌برآن تمامی امکاناتی را که بر روی سایت آماده وجود دارد را از نو خواهید ساخت که این سبب افزایش هزینه و صرف زمان بیشتر برای شما خواهد شد.

به دلیل اینکه سایت‌های آماده یکبار ساخته می‌شوند ولی به‌دفعات از آنها استفاده می‌شوند هزینه طراحی و ساخت سایت برایتان بسیار پایین‌تر خواهد بود.

امکانات متنوع در طراحی

زمانی که شما یک سایت را به‌صورت اختصاصی می‌سازید به تعداد دفعات محدود می‌توانید در آن تغییرات ایجاد کنید. زیرا ایجاد تغییرات مستلزم صرف هزینه و زمان است اما در سایت ساز این‌گونه نیست و امکانات بسیاری در اختیار شما قرار دارد که شما می‌توانید با استفاده از آنها در نمای ظاهری سایت خود تغییرات ایجاد کنید.

علاوه بر تغییرات آسان در نمای ظاهری، سایت سازهایی که از وردپرس استفاده می‌کنند امکانات بی‌نظیر بسیاری برای مدیریت سایت، معرفی محصول، افزایش فروش و…در اختیار شما قرار می‌دهند. در واقع سایت سازهایی که از وردپرس استفاده می‌کنند یک دنیا امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

راه‌اندازی سریع

یکی از مزایای مهم دیگر سایت سازها ساخت و راه‌اندازی سریع سایت در کمترین زمان است. به دلیل آماده بودن تمامی بخش‌ها و پلتفرم‌ها تنها زمانی که صرف ساخت سایت خواهد شد، مدت زمانی است که طول می‌کشد تا دامنه سایت ثبت شود. معمولاً پس از ثبت دامنه تنها چند دقیقه زمان لازم است تا سایت شما قابل‌بهره‌برداری باشد.

پنل کاربری فارسی و آموزش فارسی

یکی از مشکلات اساسی در استفاده از سایت سازهای خارجی وجود دارد عدم پشتیبانی آنها از زبان فارسی است. اما در سایت سازهای فارسی این مشکل وجود ندارد. در سایت سازهای فارسی پنل مدیریت فارسی است و علاوه‌برآن سایت از بسیاری از فونت‌های فارسی پشتیانی می‌کند.

در کنار پنل کاربری فارسی، آموزش فارسی نیز یکی دیگر از مزیت‌های سایت سازهای فارسی است که به شما کمک می‌کند بدون نیاز به راهنمایی تغییرات موردنظر خود را بر روی سایت انجام دهید.

پیشخوان سایت ساز خارجی ویکس
پیشخوان سایت ساز خارجی ویکس

بهینه برای گوگل

معمولاً سایت‌های که به‌صورت اختصاصی طراحی و ساخته می‌شوند برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه‌سازی نشده‌اند و بهینه‌سازی آنها نیاز به‌صرف هزینه و زمان بیشتری است. اما از سوی دیگر سایت‌هایی که توسط سایت سازهای فارسی ارائه می‌شوند کاملاً برای موتورهای جستجو بهینه هستند. علاوه بر این سایت سازهایی که از پلتفرم وردپرس استفاده می‌کنند نیز ابزارهایی برای ایجاد محتوای بهینه هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

پشتیبانی از درگاه های پرداخت عضو شتاب
پشتیبانی از درگاه های پرداخت عضو شتاب

اتصال به درگاه پرداخت

در کنار مزایای ذکر شده برای فروش آنلاین دریافت درگاه پرداخت ضروری به نظر می‌رسد. سایت سازهای فارسی معمولاً از درگاه پرداخت بانک‌های عضو شتاب پشتیبانی می‌کنند. طبق قانون جدید برای دریافت در گاه پرداخت باید ابتدا نماد اعتماد را دریافت کنید. برای دریافت نماد اعتماد نیز می‌توانید از خدمات سایت آماده در این زمینه استفاده کنید.

خدمات دریافت نماد اعتماد الکترونیک
خدمات دریافت نماد اعتماد الکترونیک

امنیت بالا

سایت‌های اختصاصی معمولاً دارای باگ‌های امنیتی فراوان هستند زیرا در هیچ یک از فرایندهای طراحی سایت بودجه‌ای برای ایمن‌سازی سایت در نظر گرفته نمی‌شود. اما از سوی دیگر سایت‌هایی که توسط سایت سازهای فارسی ساخته و پیاده می‌شوند اغلب ایمن هستند مخصوصاً سایت‌هایی که از وردپرس برای مدیریت محتوای خود بهره می‌برند ایمنی بسیار مطلوبی دارند و به‌راحتی قابل هک نیستند.

پشتیبانی حرفه‌ای

سایت‌هایی که توسط سایت ساز ساخته می‌شوند معمولاً از پشتیبانی فنی تیم سازنده برخوردار هستند که به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که در صورت بروز هرگونه مشکلی یک تیم مجرب می‌تواند مشکل را رفع نماید.

درحالی‌که سایت سازهای رایگان خارجی پشتیبانی وجود ندارد و در صورت بروز هر مشکلی تیم سایت ساز جوابگوی شما نخواهد بود.

معایب استفاده از سایت سازهای فارسی

سایت سازهای فارسی نیز همانند تمامی خسی عاری از معایب نیست و معایبی بر روی این پلتفرم‌ها وجود دارد. ازاین‌رو در این بخش به بررسی معایب سایت سازها می‌پردازیم.

بهینه نبودن برای تعداد بازدید بالا

سایت‌هایی که معمولاً توسط سایت ساز ساخته می‌شوند معمولاً برای تعداد بازدید بالا بهینه نیستند و درصورتی‌که سایت شما میزان بازدید بالای 5000 بازدید در روز دارد استفاده از سایت‌های ساخته شده توسط سایت ساز توصیه نمی‌شود. در این حالت بهتر است از سایت‌های دارای قابلیت webapp استفاده کنید.

عدم دسترسی به پنل‌هاست

معمولاً برخی از سایت سازها امکان دسترسی به پنل‌هاست برای شما فراهم نیست و اگر شما نیاز به دسترسی‌هاست داشته باشید با مشکل مواجه خواهید شد. البته این مورد در سایت ساز سایت آماده وجود ندارد و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی به پنل دایرکت ادمین‌هاست خود دسترسی داشته باشید

عدم وجود قابلیت توسعه

یکی از مشکلات عمده در سایت‌های ارائه شده توسط سایت سازهای فارسی عدم وجود قابلیت توسعه در آنهاست. اگر شما نیاز به افزودن قابلیتی به سایت داشته باشید در این سایت‌ها محدود خواهید بود.

اما این محدودیت هم در سایت ساز سایت آماده وجود ندارد و شما می‌توانید هر قابلیتی را برای سایت خود درخواست کنید.

معرفی سایت سازهای فارسی

حال که با مزایا و معایب سایت‌های ساخته شده توسط سایت سازها آشنا شدید زمان آن رسیده تا بهترین سایت سازها را برای ساخت سایت به شما معرفی کنیم.

سایت آماده یکی از برترین سایت سازهای فارسی است و رده اول را در میان لیست ما به خود اختصاص داده است. علت برتری سایت ساز سایت آماده نسبت به سایر سایت سازها استفاده از پلتفرم وردپرس، دسترسی به پنل هاستینگ و همچنین قابلیت پذیری آن است. در سایت ساز سایت آماده شما می‌توانید سایت را در رده‌های مختلف فروشگاهی، شرکتی، آموزشگاهی، روادیدی و همچنین باشگاهی تهیه کنید.

سایت‌هایی که توسط سایت آماده ارائه می‌شوند در سه بسته پایه، استاندارد و ویژه هستند که بر اساس این سه دسته امکانات متنوع و متفاوتی است. در سایت‌های فروشگاهی با انتخاب پکیج ویژه می‌توانید علاوه بر سایت یک اپلیکیشن فروشگاهی نیز دریافت کنید.

در سایت آماده شما نیازی به خریدهاست و دامنه ندارید زیرا با سفارش‌هاست و دامنه اختصاصی موردنظر شما ثبت و فعال خواهد شد.

در کنار مزایای فوق یک مزیت بزرگ در سایت ساز سایت آماده وجود دارد و آن پشتیبانی بسیار قوی این سایت ساز است. این سایت ساز از یک تیم فنی و پرتلاش بهره می‌برد و درخواست‌های کاربران خود را در کوتاه‌ترین زمان پاسخ می‌دهد.

پنل کاربری سایت های ساخته شده توسط سایت ساز سایت آماده
پنل کاربری سایت های ساخته شده توسط سایت ساز سایت آماده

کاربرانی که به دنبال سایت آماده هستند ممکن است از صنف‌های مختلف شغلی باشند و هرکدام به دنبال سایتی باشند که در سریع‌ترین زمان بتوانند کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی بکنند. تیم سایت آماده انواع وب‌سایت‌های آماده را بر اساس نیاز خریداران طراحی کرده است تا خریداران انتخاب بیشتری در زمینه سایت موردنظر خود داشته باشند.

تیم سایت ساز سایت آماده بر اساس تجربه کسب کرده در مدت فعالیت خودش، اقدام به طراحی انواع وب‌سایت‌های اینترنتی بر اساس بیشترین نیاز افراد کرده است که در ادامه به تعدادی از این وب‌سایت‌ها اشاره کرده‌ایم:

سایت‌هایی که توسط سایت آماده ارائه می‌شوند در سه بسته پایه، استاندارد و ویژه هستند که بر اساس این سه دسته امکانات متنوع و متفاوتی است. در سایت‌های فروشگاهی با انتخاب پکیج ویژه می‌توانید علاوه بر سایت یک اپلیکیشن فروشگاهی نیز دریافت کنید.

در سایت آماده شما نیازی به خریدهاست و دامنه ندارید زیرا با سفارش‌هاست و دامنه اختصاصی موردنظر شما ثبت و فعال خواهد شد.

در کنار مزایای فوق یک مزیت بزرگ در سایت ساز سایت آماده وجود دارد و آن پشتیبانی بسیار قوی این سایت ساز است. این سایت ساز از یک تیم فنی و پرتلاش بهره می‌برد و درخواست‌های کاربران خود را در کوتاه‌ترین زمان پاسخ می‌دهد.

سایت آماده فروشگاهی

تیم سایت ساز سایت آماده در زمینه سایت‌های فروشگاهی اقدام به طراحی پنج طرح با نام‌های عقیق، الماس، مروارید، زمرد و نگین کرده است که شما می‌توانید از بخش خرید سایت این سایت‌ها را مشاهده کنید و برای فروش محصولات خودتان می‌توانید اقدام به خرید این مدل از سایت کنید.

سایت آماده آموزشی

در سایت‌های آماده آموزشی، شما می‌توانید سایت مدنظر خودتان را از دو طراحی کالج و آکادمی انتخاب کنید. این نوع از سایت‌ها مناسب افرادی هستند که قصد ارائه آموزش به دیگران را دارند. اگر شما استاد، معلم، روان‌شناس هستید ,و یا یک مؤسسه آموزشی دارید و قصد دارید مهارت خودتان را با درست‌کردن آموزش‌های تصویری و ویدئویی با دیگران به اشتراک بگذارید و از فروش آنها کسب درآمد کنید، سایت‌های آماده آموزشی بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود.

سایت آماده شرکتی

پنج مدل سایت شرکتی با نام‌های کیمیا، کیان، کاوه، ریوان و کسری در تیم سایت آماده طراحی شده است که بر اساس نیاز می‌توانید اقدام به خرید یکی از این وب‌سایت‌ها کنید. اصولاً هر شرکتی برای بولدکردن کسب‌وکار خودش و معرفی آن به دیگران نیازمند یک وب‌سایت است با استفاده از این سایت‌ها می‌توانید یک وب‌سایت شرکتی داشته باشید.

سایت آماده خبری

از قوی‌ترین طرح‌های ساخته شده توسط تیم سایت ساز سایت آماده سایت خبری مگ می‌باشد. شما می‌توانید برای داشتن یک وب‌سایت خبری به سفارش این سایت از بخش خرید سایت اقدام کنید.

سایت آماده رویدادی

این وب‌سایت آماده با نام ایونتو یک وب‌سایت کاربردی برای افراد، مؤسسات و مجامعی می‌باشد که قصد برگزاری رویداد، فروش بلیت کنسرت‌ها و یا سخنرانی‌ها را دارند، این سایت آماده می‌تواند برای آنها یک گزینه مناسب باشد تا به‌صورت آنلاین کسب درآمد کنند.

سایت آماده ورزشی

سایت ورزشی ‌سایت آماده با نام جیم یک سایت کاملاً کاربردی برای باشگاه‌های ورزشی، مربیان و مشاوران بدنسازی می‌باشد تا بتوانند سیستم عضویت و همچنین مشاوره خود را به‌صورت آنلاین انجام دهند و اطلاعات کسب‌وکار خودشان را به دیگران ارائه بدهند، اگر شما هم یک باشگاه ورزشی دارید و قصد دارید تا کلاس کاری خودتان را چند مرحله بالاتر برده و سیستم مدیریتی ورزشکاران خودتان را آنلاین کنید این مدل سایت برای شما مناسب خواهد بود.

پرتال

دیگر مزیت سایت ساز خوب و کاربردی فارسی است که امکان ساخت سایت برای کسب‌وکارتان را فراهم ساخته است. پرتال علاوه بر ارائه سایت‌های بیزینسی و شرکتی سایت‌های فروشگاهی نیز ارائه می‌کند.

سایت ساز پرتال کاملاً بومی و برنامه‌نویسی شده است  و این سبب می‌شود در کنار مزایایی که دارد آن چند معایبی که ذکر شد را هم داشته باشد در واقع یعنی سایت‌هایی که توسط پرتال ساخته می‌شوند قابل جابه‌جایی و قابل توسعه نیست و شما قادر به افزودن امکانات دلخواه به سایت نخواهید بود. پس از ساخت سایت در پرتال شما به پنل هاستینگ خود دسترسی ندارید.

در کنار این معایب قیمت بسیار بالاتر این سایت ساز نسبت به سایت ساز سایت آماده نیز بسیار در انتخاب تأثیرگذار خواهد بود.

وبزی

وبزی نیز یکی دیگر از سایت سازهای بومی و ایرانی است که از پلتفرم‌های اختصاصی برای ساخت سایت استفاده می‌کند. این سایت ساز یکی از محبوب‌ترین سایت سازهای ایرانی است و تا کنون سایت‌های بسیاری توسط این سایت ساز ساخته شده است.

سایت ساز وبزی انواع مختلفی از سایت‌ها را به شما ارائه می‌کند و شما می‌توانید توسط این سایت ساز سایت‌های وکالت، داروخانه، بازرگانی، بیمارستانی و … بسازید باتوجه‌به امکاناتی که توسط این سایت ارائه می‌شود و عدم وجود قابلیت توسعه و عدم دسترسی کاربران به پنل هاستینگ قیمت‌هایی به نسبت بالاتری از رقبای خود ارائه می‌کنند.

در سایت‌هایی که توسط وبزی ساخته می‌شود، توسعه بسیار محدود است و شما تعداد مشخصی محصول، خدمات، کاربر و صفحه می‌توانید داشته باشید که این یک ایراد بزرگ است.

در واقع سازیتو یک فروشگاه‌ساز آنلاین است که به شما امکان ساخت یک فروشگاه آنلاین را می‌دهد سازیتو نیز برای ساخت فروشگاه آنلاین از پلتفرم اختصاصی استفاده می‌کند.

سایت‌هایی که توسط سازیتو ساخته می‌شوند دارای قیمت معقولی هستند اما یک نکته در سایت ساز سازیتو وجود دارد و آن عدم ارائه اپلیکیشن برای فروشگاه‌های است که توسط این فروشگاه‌ساز ساخته می‌شود.

فروشگاه‌ساز سازیتو به دلیل استفاده از پلتفرم اختصاصی قابلیت توسعه ندارد، اما قالب‌های زیبا و هم چنین راه‌اندازی سریع از مزایای این فروشگاه‌ساز است.

سازیتو
سازیتو

سخن آخر

باتوجه‌به توضیحاتی که ارائه شد ما ساخت سایت توسط سایت ساز را بسیار به‌صرفه‌تر و کاربردی تر از ساخت سایت اختصاصی برای کسب‌وکارهای کوچک ارزیابی کرده‌ایم.

در کنار آن ما پیشنهاد می‌دهیم برای ساخت سایت از سایت سازهای بومی که بر پایه وردپرس هستند استفاده کنید. برای این توصیه چند دلیل داریم 1-این سایت‌ها ایمن‌تر هستند 2- از قابلیت توسعه بالاتری برخوردارند 3-سئو پذیر هستند 4-دسترسی به پنل‌هاست را فراهم می‌کنند.

امیدواریم این مقاله بتواند شما را در انتخاب یک سایت ساز مناسب یاری کند.

سوالات متداول

مزایای استفاده از سایت سازهای فارسی چیست؟

سایت سازهای فارسی نیز همانند سایت سازهای دنیا مزایا دارند که در ادامه تعدادی از مزایای سایت ساز فارسی را شرح می‌دهیم:

مزایای سایت ساز فارسی:

  • ساخت سایت بدون نیاز به کدنویسی
  • به‌صرفه و کم‌هزینه
  • امکانات متنوع در طراحی
  • راه‌اندازی سریع
  • پنل کاربری فارسی و آموزش فارسی
  • بهینه در گوگل
  • اتصال به درگاه پرداخت
  • امنیت بالا
  • پشتیبانی حرفه‌ای

معایب استفاده از سایت سازهای فارسی چیست؟

سایت سازهای فارسی نیز همانند سایت سازهای دنیا علاوه بر مزایا دارای معایب هستند که در ادامه تعدادی از معایب سایت ساز فارسی را بیان می‌کنیم:

معایب سایت ساز فارسی:

  • بهینه نبودن برای تعداد بازدید بسیار بالا (بالای 6000 بازدید در لحظه)
  • عدم دسترسی به پنل هاستینک
  • عدم وجود قابلیت توسعه در سایت ساز های اختصاصی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *