طراحی وب راهنمای خرید

ساده‌ترین راه ساخت سایت با سایت ساز درگ اند دراپ

ساده‌ترین راه ساخت سایت با سایت ساز درگ اند دراپ

ساخت سایت با سایت ساز درگ اند دراپ یکی از راه‌های ساده ساخت سایت است. ساخت سایت بر خلاف تصورهایی که وجود دارد روند سخت و بسیار هزینه بر نیست. درصورتی‌که شما از نیازمندی‌های خود باخبر باشید می‌توانید با استفاده از سایت سازهای درگ اند دراپ یک سایت مناسب برای خود بسازید. در ادامه به ساخت وب‌سایت با سایت ساز درگ اند دراپ می‌پردازیم و مزایا و معایب ساخت وب‌سایت با این سایت ساز را به طور کامل با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

سایت ساز چیست
سایت ساز چیست؟ در مورد سایت ساز درگ اند دراپ

در تحقیقاتی که در مورد ساخت و طراحی وب‌سایت در دنیای اینترنت و یا حتی پرس‌وجوهای میدانی انجام داده‌اید حتماً کلمه سایت ساز به گوشتان خورده است.  از سایت سازها برای طراحی وب‌سایت یکی از گزینه‌های روی میزمان است و در مطالب گذشته کمی دربارۀ آن صحبت کرده‌ایم. حالا می‌خواهیم، علاوه بر معرفی یک سایت ساز معروف به زیر و بم آن بپردازیم.

سایت‌ ساز ابزاری است که امکان طراحی و ساخت، ویرایش و مدیریت محتوا یک وب‌سایت را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی برای کسب‌وکارتان وب‌سایت طراحی کنید. هدف اصلی طراحی سایت ساز، آسان‌کردن فرایند طراحی سایت برای کاربران بوده است و ساده‌بودن فضای کاربری سایت سازها باعث شد تا در بین افراد مبتدی بسیار محبوب شود. با استفاده از سایت ساز شما هم می‌توانید به‌راحتی سایت دلخواهتان را بسازید و آن را مدیریت کنید. البته که سایت سازها به دلیل همین سادگی و همین سرعت ساختشان دارای مزایا و معایبی هستند که البته در برخی از آن‌ها این مشکلات حل شده است.

سایت سازها برای طراحی وب‌سایت شما دارای انواع مختلفی از قالب‌ها و طراحی‌ها هستند که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید و این انتخاب بستگی به نوع وب‌سایت شما و سلیقه شما در گرافیک وب‌سایت است. سایت سازهایی که به‌عنوان سایت سازهای برتر وجود دارند دارای خدمات بسیاری هستند که می‌توانند در عین سادگی، اقتصادی‌بودن و طراحی در زمان کوتاه یک سایت حرفه‌ای به شما تحویل دهند که سایت ساز سایت آماده به دلیل طراحی وب‌سایت بر پایهٔ پلتفرم وردپرس یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای ساخت سایت است. شما می‌توانید با ساخت سایت در سایت ساز سایت آماده با استفاده از ابزار مدیریت محتوای وردپرس یک سایت حرفه‌ای را داشته باشید که بتوانید به‌راحتی آن را بهینه کنید و لذت ببرید. با استفاده از امکانات سایت سازها می‌توانید از آن طریق می‌توانید ویجت‌ها و عناصر طراحی را برای سفارشی کردن قالب به سایت خود اضافه کنید. آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از ساختارهای ازپیش‌ساخته شده، یک وب‌سایت را از ابتدا بسازید.

در مورد مدیریت محتوای سایت سازها می‌توان آن‌ها را به دودسته تقسیم کرد. سایت سازها در دو قالب آنلاین و آفلاین وجود دارند، تفاوت اصلی در اتصال به اینترنت است. یک وب‌سایت ساز آنلاین نیازی به بارگیری نرم‌افزار ندارد درصورتی‌که بسیاری از سایت سازها به‌صورت آفلاین وجود دارند و شما باید نرم‌افزار سایت ساز موردنظر را روی دستگاهتان نصب کنید. سایت سازهایی که مدیریت آنها به‌صورت آنلاین است به‌سادگی از طریق مرورگر اینترنت شما کار می‌کنند.

سایت سازها برای افرادی که از مهارت‌های فنی کمی برخوردار هستند و یا فاقد آن هستند بسیار مناسب است. سایت سازها از ویژگی Darg and Drop و طراحی رابط کاربری یوزر فرندلی استفاده می‌کنند که این مورد برای بسیاری از افراد مبتدی از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌توانند به‌سادگی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و کار کنند. این سایت سازها با داشتن بخش‌های مختلفی که دارند به افراد عادی اجازه می‌دهند که متن‌هایی تایپ کنند، تصاویری بارگذاری کنند، یا هر عنصری را با یک کلیک ساده و کشیدن موس تغییر دهند.

درصورتی‌که شما دارای اطلاعات ورود به وب‌سایتتان باشید می‌توانید وب‌سایتتان را در هر زمان از هر کامپیوتر و سیستمی ویرایش کنید. ازآنجاکه سایت سازها عموماً به‌صورت آنلاین کار می‌کنند، فایل‌های وب شما در سرور ارائه‌دهنده خدمات میزبانی می‌شوند، نه در سیستم شما و می‌توانید به‌راحتی از هر سیستمی می‌توانید وارد حساب خود شوید، تغییری ایجاد کنید و آن را ذخیره کرده و انتشار دهید تا تغییرات اعمال شوند. برای مدیریت محتوایتان فقط به یک مرورگر وب و اتصال به اینترنت نیاز دارید، شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت می‌توانید از بابت مدیریت محتوایتان نگرانی نداشته باشید.

هزینه ساخت سایت با سایت ساز درگ اند دراپ
هزینه ساخت سایت با سایت ساز درگ اند دراپ

هزینه ساخت سایت با سایت ساز درگ اند دراپ

هزینهٔ طراحی وب‌سایت هایی که به این صورت کار می‌کنند بسیار کمتر از سایت‌هایی است که توسط تیم‌های مختلف برنامه‌نویس به‌صورت اختصاصی طراحی می‌شوند. شما می‌توانید از این وب‌سایت‌ها که می‌توانند به‌سادگی با یک کشیدن و انداختن در صفحه طراحی می‌شوند یک وب‌سایت برای کسب‌وکارتان داشته باشید.

هزینه‌ای که می‌توان برای طراحی وب‌سایت با این سایت سازهای درگ اند دراپ در نظر گرفت از یک میلیون تومان شروع می‌شود و می‌تواند تا سقف سه میلیون تومان نیز افزایش داشته باشد.

به‌صورت کلی سایت سازهایی که به این صورت کار می‌کنند اغلب این سه حالت را در خود دارند:

  • سایت سازهایی که با طراحی وب‌سایت از فروش آن‌ها به‌صورت درصدی برای خود به دلیل خدماتی که وب‌سایت ارائه می‌دهند دریافت می‌کنند. برای مثال سایت سازهایی که وب‌سایت‌های فروش تور طراحی می‌کنند اغلب برای خود 1% از میزان فروش را دریافت می‌کنند که این مبلغ در برخی از موارد مبلغی بالا حساب می‌شود.
  • سایت سازهایی که به‌صورت ماهانه، شش‌ماهه و یا سالانه در ازای خدماتی که ارائه می‌کنند اشتراک دریافت می‌کنند. این اشتراک می‌تواند در سایت سازهای مختلف متفاوت باشد و برای اضافه‌کردن هر فیچر جدید هزینهٔ آن افزایش پیدا کند.
  • سایت سازهایی که برای هر امکانات اضافه‌هزینه‌های گزافی را دریافت می‌کنند. در بسیاری از مواقع دارندهٔ سایت مجبور به‌اضافه کردن این فیچر می‌شود و باید این مبلغ را پرداخت کند تا بتواند از خدمات بیشتر بهره ببرد. برای مثال در برخی از وب‌سایت‌های درگ اند دراپ امکان اضافه‌کردن محصول در وب‌سایت‌های فروشگاهی محدود می‌شود و صاحب سایت برای اضافه‌کردن تمامی محصولات خود مجبور به خرید و اضافه‌کردن افزونه‌های مختلف می‌کند.

به‌صورت کلی تصور نکنید که با یکبار خرید کار شما با سایت ساز تمام خواهد شد، بلکه ممکن است برای ارتقای وب‌سایتتان به خرج بیشتری بیفتید و سرکیسه را مقداری شل کنید.

مزایا و معایب سایت ساز درگ اند دراپ

ممکن است تا به اینجا با خواندن مطالب بالا به برخی از معایب سایت سازهای درگ اند دراپ پی برده باشید. اما بیایید قبل از آن که معایب این سایت سازها را بخوانیم مزایای آن‌ها را به شما بگوییم:

مزایای سایت ساز درگ اند دراپ
مزایای سایت ساز درگ اند دراپ

مزایای سایت ساز درگ اند دراپ

این سایت سازها به دلیل سادگی آن‌ها و رضایت تمامی افرادی که از آن استفاده می‌کنند و همین‌طور افرادی که این وب‌سایت‌ها را مدیریت می‌کنند؛ بسیار محبوب هستند.

  • رضایت در حین استفاده از سایت ساز جهت ساخت وب‌سایت‌ها بسیار دیده می‌شود.
  • می‌توانید با سایت سازهای درگ اند دراپ تغییراتی که در ظاهر سایت ایجاد می‌کنید را به‌صورت آنی ببینید.
  • در ساخت وب‌سایت با سایت سازهای درگ اند دراپ نیازی نیست نگران موارد فنی و طریقه ساخت سایت باشید.
  • اگر می‌توانید از یک وب‌سایت فروشگاهی خرید کنید حتماً می‌توانید این نوع وب‌سایت‌ها را طراحی کنید.
  • نیاز به داشتن دانش کدنویسی و برنامه‌نویسی به‌هیچ‌عنوان ندارید.
  • آزاد بودن ایجاد تغییرات در ظاهر وب‌سایت
  • راه‌اندازی سریع وب‌سایت و ساخت سایت در کمترین زمان
  • در وب‌سایت‌هایی که با سایت سازهای درگ اند دراپ طراحی می‌شوند می‌توانید مطالبتان را به‌سادگی ویرایش کنید.
معایب سایت ساز درگ اند دراپ
معایب سایت ساز درگ اند دراپ

معایب سایت ساز درگ اند دراپ

بسیاری از افراد به دلیل هزینهٔ پایین و زمان کوتاهی که ساخت سایت با سایت سازهای درگ اند دراپ دارند جذب آن‌ها می‌شوند درحالی‌که از معایب آن اطلاعات خاصی را ندارند. در ادامه به برخی از این معایب که می‌تواند یک وب‌سایت را از پای در بیاورد می‌پردازیم:

  • محدودیت در اختصاصی‌سازی: شما در سایت‌هایی که با سایت ساز درگ اند دراپ ساخته می‌شود نمی‌توانید به‌صورت اوپن سورس تغییرات دلخواهتان را اعمال کنید. درصورتی‌که شما به یک ایده جدید رسیده باشید نمی‌توانید به دلیل محدودیت‌هایی که در این نوع سایت‌ها وجود دارد تغییرات دلخواهتان را اعمال کنید.
  • هزینه‌های جانبی بالا: قبل‌تر خواندید که سایت سازها برای ساخت اولیه وب‌سایت شما یک هزینهٔ کمی دریافت می‌کنند؛ اما برای اضافه‌کردن خدمات و استفاده‌کردن از ویژگی‌های دیگر سایت ساز باید هزینه‌های جانبی آن را پرداخت کنید. اگر با تصور پرداخت هزینهٔ کم به‌طرف سایت سازهای درگ اند دراپ رفته‌اید باید بگویم که متأسفانه به کاه دون زده‌اید و هرآنچه که شما در قدم اول صرفه‌جویی کرده و هزینه کمتری پرداخت کردید در ادامه راه هزینه‌های شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  • گرافیک غیرمنعطف: سایت سازهای درگ اند دراپ دارای محدودیت‌هایی هستند و برای وب‌سایت‌هایی ساده و محدود طراحی شده‌اند. یک وب‌سایت داینامیک در طول زمان به امکانات و تکنولوژی‌های جدید نیاز پیدا خواهد کرد که عملاً در سایت ساز قابل‌ارائه نیست.
  • عدم داشتن سئو یا محدودیت در سئو: بسیاری از سایت سازها به‌طورکلی سئو ندارند و شما نمی‌توانید برای بهینه‌سازی وب‌سایتتان کاری کنید. البته که شما می‌توانید با استفاده از وردپرس برای وب‌سایتتان هر اقدامی را که می‌خواهید انجام دهید.
  • وابسته بودن سایت به سایت ساز: سایت شما درصورتی‌که با سایت ساز طراحی شده باشد به طور دائم به آن وابسته است و شما نمی‌توانید وب‌سایتتان را از مجموعهٔ سایت ساز خارج کنید.
  • سرعت و هزینه را قربانی حرفه‌ای بودن وب‌سایتتان نکنید. سایت سازهای درگ اند دراپ می‌توانند در نگاه اول جذاب و به دلیل راه‌اندازی اقتصادی و سریع جذاب باشند؛ اما به‌هیچ‌عنوان در طول زمان و در توسعهٔ وب‌سایتتان جذاب نخواهند بود.
انواع سایت که می توان با سایت ساز درگ اند دراپ ساخت
انواع سایت که می توان با سایت ساز درگ اند دراپ ساخت

انواع سایت که می‌توان با سایت ساز درگ اند دراپ ساخت

شما می‌توانید با استفاده از سایت ساز درگ اند دراپ انواع وب‌سایت‌ها را بسازید. سایت‌های شرکتی و فروشگاهی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌هایی هستند که با سایت سازهای درگ اند دراپ ساخته می‌شوند. وب‌سایت فروشگاه اینترنتی، وب‌سایت شرکتی، وب‌سایت شخصی، وب‌سایت اشتراک‌گذاری عکس، وب‌سایت اشتراک‌گذاری فیلم، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های آموزشی را می‌توان با استفاده از سایت سازها ساخت.

همان قدر که شناخت کسب‌وکار خودتان و همین‌طور محصولات و خدماتتان از اهمیت بالایی برخوردار است برای شروع طراحی وب‌سایتتان باید مخاطبینتان را نیز بشناسید. شما باید دقیقاً بدانید که مخاطبین شما چه کسانی هستند و سپس طراحی سایت خود را بسازید. این که چگونه بهترین طراحی سایت را بسازید، به مخاطبین مورد هدفتان بستگی دارد که این مخاطبین می‌توانند در ساخت وب‌سایت فروشگاهی یا شرکتی شما کمک به سزایی را داشته باشند.

سایت ساز درگ اند دراپ یک فضای بسیار ساده است و ساخت سایت با سایت ساز درگ اند دراپ از آن نیز ساده‌تر. همان‌طور که از نام این سایت سازها نمایان است شما تنها به‌اندازهٔ یک کشیدن و انداختن به‌زحمت می‌افتید و می‌توانید انواع وب‌سایت‌ها را با استفاده از آن طراحی کنید. آیا شما از ساخت سایت با سایت ساز درگ اند دراپ رضایت دارید؟ لطفاً نظر خود را در زیر بنویسید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *