آموزش ها کسب و کار

آموزش پیگیری مرسوله پستی

آموزش پیگیری مرسوله پستی:

چطور مرسولات پستی را پیگیری کنیم ؟ یکی از معایب خرید اینترنتی صبر برای رسیدن بسته است و بسیاری از افراد دوست دارند تا از لحظه به لحظه وضعیت بسته ای که خریده اند مطلع شوند مخصوصا اگر پای گوشی یا کنسول بازی در میان باشد اوضاع وخیم تر هم خواهد شد امروز در سایت آماده آموزش خواهیم داد تا وضعیت بسته خود را پیگیری کنید . 

بسته پستی ما چه زمانی به مقصد می‌رسد؟ یکی از مهم‌ترین سوالی که در زمینه پیگیری مرسوله پستی سؤال می‌شود و شما به‌عنوان فرستنده یا گیرندهٔ بسته می‌توانید از طریق آموزش‌هایی که در این مقاله برایتان آورده‌ایم بستهٔ مورد نظرتان را با روش‌های مختلفی پیگیری کنید. همراه ما باشید که بهترین روش پیگیری سفارش‌ها اینترنتی را یاد بگیرید.

یکی از راه‌های ساده برای پیگیری مرسوله پستی، پیگیری آن از طریق پست است. شما می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که توسط اداره پست برای شما ارائه می‌شود نسبت به پیگیری آن اقدام نمایید. پیگیری مرسوله پستی یکی از مهم‌ترین دردسرهایی است که کسانی که به طور مداوم با این موضوعات درگیر هستند می‌باشد. نیاز نیست که دیگر خود را درگیر این موضوع کنید و می‌توانید از طریق این راه و راه‌های ساده‌تر دیگر مرسولهٔ خود را پیگیری کنید.

زمانی که یک بسته با سرویس پست پیشتاز ارسال می‌کنید، یا فرد دیگری یک بسته را از طریق پست ایران با پست پیشتاز ارسال می‌کند، روی این بسته توسط اپراتورهای پست یک رسید به شما ارائه می‌شود. شما می‌توانید درصورتی‌که گیرنده یا فرستنده هستید از طریق شماره بارنامه‌ای که روی رسید نوشته شده است (شناسه یا کد رهگیری بسته) برای پیگیری مرسوله پستی خود استفاده کنید.

با این کد 20 رقمی می‌توانید مرسولهٔ خود را رهگیری و پیگیری کنید. شماره بارنامه به نفر فرستنده پیامک نیز می‌شود و فرستنده می‌تواند در صورت در خواست گیرنده برای پیگیری بسته این کد را به وی ارسال کند. پس از آن که کد رهگیری را دریافت کردید وارد سایت http://newtracking.post.ir/ می‌شوید. قدم بعدی واردکردن کد 25 رقمی کد رهگیری در کادر وب‌سایت است و پس از کلیک بر روی آیکون جستجو می‌توانید جزئیات کامل رهگیری بسته‌تان را ببینید. با کلیک بر روی جزئیات بیشتر می‌توانید جزئیات کامل دیگر بسته‌تان را که شامل این موارد می‌شود، ببینید: تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست، نوع سرویس، دفتر پستی مبدأ، مبدا و مقصد، نام گیرنده و نام فرستنده، کد پستی گیرنده و فرستنده، وزن و هزینه پست.

مرسوله‌هایی که با پست ایران ارسال می‌شود در شرایطی برگشت‌خورده می‌شود و به اداره پست منطقه ارسال می‌شوند. زمانی که آدرس گیرنده دارای نقص باشد یا زمانی که گیرنده نسبت به دریافت بسته در محل مقصد حضور به هم نرساند و یا زمانی که گیرنده به یک مکان دیگر نقل‌مکان کرده باشد و شرایط‌هایی شامل این موارد که گیرنده دارای ایراد باشد مرسولهٔ پستی به اداره پست برگشت داده می‌شود.

پیگیری مرسوله پستی
پیگیری مرسوله پستی

گم‌شدن بسته پستی

ممکن است در شرایطی خاص برای شما هم اتفاق افتاده باشد که مرسولهٔ پستی‌تان گم شود. در این صورت فرستندهٔ بسته باید به اداره پست مراجعه کرده و پس از ارائهٔ مشخصات بسته خود، آن را پیگیری کند. درصورتی‌که بسته مفقود شده باشد طبق قوانین اداره پست، فرستنده می‌تواند شکایت خود را انجام دهد و در خواست خسارت کند.

برای شکایت از نحوهٔ ارسال بسته‌تان می‌توانید از طریق ورود به سامانه رهگیری مرسولات پستی پیشتاز با کد رهگیری ussd  و یا سامانه پست ایران اقدام کنید. پس از اینکه به سامانه پیگیری مرسولات پستی با کد ملی وارد شدید، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. اطلاعات موردنیاز که وب‌سایت پیگیری از شما برای ثبت شکایت به‌صورت اینترنتی درخواست می‌کند، شامل: نام، نام خانوادگی، تلفن همراه و همچنین کد ملی می‌باشد. تمام این اطلاعات باید به‌صورت دقیق وارد شده و مربوط به همان اطلاعاتی باشد که شما در پست ثبت شده است.

همین‌طور می‌توانید برای پیگیری مرسولهٔ پستی خود با استفاده از شماره‌های 9099072952  (از سراسر کشور) و 9099072952 (از استان تهران) برای پیگیری بسته‌های پستی و همین‌طور ثبت شکایت همه‌روزه، حتی روزهای تعطیل تماس حاصل نمایند

پیگیری مرسوله پستی با کدملی
پیگیری مرسوله پستی با کدملی

پیگیری مرسولات پستی با کد ملی

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید اقدام به پیگیری مرسوله پستی خود کنید از طریق کد ملی شخص گیرنده و یا فرستنده است. ابتدا به سامانه  newtracking.post.ir وارد شوید . در این وب‌سایت می‌توانید از قسمت پیگیری مرسولات پستی با کد ملی اقدام کنید. در این قسمت می‌توانید با واردکردن کد ملی خود، اطلاعاتی در مورد بسته پستی شما که شامل: مبدأ ارسال مرسوله پستی و همچنین وزن و مبلغ بیمه را مشاهده نمایید. همان‌طور که می‌بینید، تاریخ و ساعتی که مرسوله شما تحویل پست داده شده است، قابل‌مشاهده می‌باشد.

برای پیگیری بسته‌های سازمانی با کمک شماره ملی و به‌طورکلی پیگیری بسته‌های خاص که مرتبط با گواهینامه و نظام‌وظیفه و … هستند را نام برد.

همین‌طور می‌توانید در سامانه najatracking.post.ir  پیگیری بسته‌های سازمانی دیگر خود را مانند کارت سوخت، کارت خودرو، شناسنامه خودرو، اسناد موتورسیکلت، دیوان عدالت اداری و رهگیری سیم‌کارت را نیز پیگیری کنید. دقت کنید که برای دسترسی به این سندها نیاز به وارد نمودن اطلاعاتی به‌غیراز شماره ملی است.

پیگیری از طریق پیامک

شرکت ملی پست ایران یک روش دیگر برای پیگیری مرسوله پستی در خدمت کسانی که دسترسی به اینترنت و گوشی‌های هوشمند دسترسی ندارند قرار داده که با استفاده از آن بتوانند بسته‌های خود را پیگیری کنند. افرادی که نمی‌توانند از دوراه قبل بسته پستی خود را رهگیری و پیگیری کنند بهتر است از این روش استفاده کنند.

برای پیگیری بسته پستی از طریق پیامک باید کد رهگیری بستهٔ خود را به همراه کلمه R به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید. دقت داشته باشید که این کد بسته‌تان را بلافاصله بعد از حرف انگلیسی R بزرگ بنویسید.

سایر راه‌های پیگیری سفارش‌ها پستی
سایر راه‌های پیگیری سفارش‌ها پستی

سایر راه‌های پیگیری سفارش‌ها پستی

در این مقاله به طور تخصصی سه‌راه از پیگیری سفارش‌ها اینترنتی را برایتان آوردیم تا بتوانید به طور کامل پیگیری بسته خود را انجام دهید. درهرصورت اگر نتوانستید از سه‌راه گفته شده برای پیگیری بسته‌های پستی‌تان اقدام کنید می‌توانید از این روش‌هایی که در ادامه مطلب برایتان آورده‌ایم استفاده کنید و در رهگیری بسته‌های اینترنتی‌تان موفق شوید. روش‌هایی که بهتان گفته شد هم برای کسانی که دسترسی به اینترنت داشتند و همین‌طور دسترسی به دستگاه‌های هوشمند داشتند کاملاً مناسب و همین‌طور برای کسانی که حتی از گوشی‌های غیرهوشمند استفاده می‌کنند قابل‌استفاده است.

در زمینه ارسال بسته‌های پستی چند قانون عمومی برای تمام انواع بسته‌بندی‌هایی که ارسال می‌توان کرد وجود دارد که حتماً باید رعایت شوند. یکی از این موارد این است که بسته‌بندی شما نباید حجم خالی زیادی داشته باشد؛ چون وجود فضای خالی دربسته بندی مرسولات، منجر به تکان‌خوردن محتویات درون جعبه می‌شود و ممکن است منجر به آسیب رساندن به کالاها شود. در ثانی ممکن است فضای خالی موجود بین کالا و جعبه بر اثر ضربه از بین برود و به کالای درون بسته خسارت وارد شود که اداره پست به دلیل امکان وجود این خسارت بسته شما را نمی‌پذیرد. همین‌طور شما نمی‌توانید محتویات مایع با پست ارسال کنید.

بنر سایت فروشگاهی سایت آماده
بنر سایت فروشگاهی سایت آماده

استفاده از کدهای ussd

جهت استفاده از این کد باید از طریق گوشی‌های موبایل اقدام کنید. کد #110* برای پیگیری بسته‌های پستی در دسترس همگان قرار گرفته است. برای استفاده از این خدمات باید این کد را در قسمت شماره‌گیر گوشی‌تان وارد کنید و مراحل گفته شده را انجام دهید: گزینه خدمات در دست اقدام را انتخاب نمایید. سپس گزینه پلیس 10+ را انتخاب کنید. در این بخش گزینه مدارک موردنیاز را می‌بایست انتخاب نمایند. پس از واردکردن اطلاعات خواسته شده می‌توانید به‌راحتی وضعیت مرسوله‌های پستی خود را مشاهده کنید.

درصورتی‌که در اقدامات شما نسبت به پیگیری بسته نتیجه‌ای حاصل نشد می‌بایست از طریق وب‌سایت Eop.post.ir نسبت به شکایت از پست ایران اقدام کنید.

پیگیری بسته‌های پست پیشتاز

زمانی که بستهٔ ارسالی شما از نوع پیشتاز باشد می‌توانید با استفاده از کد رهگیری در سامانه رهگیری بسته‌های پستی tracking.post.ir و روش پیامک و یا کد ussd اقدام کنید.

پیگیری از طریق شماره‌تلفن

 در مواردی ممکن است افراد برای پیگیری بسته‌های پستی خود برایشان سوال پیش بیاید که آیا می‌توان از شماره تماس برای پیگیری بسته‌های پستی اقدام کرد یا خیر؟ متأسفانه این امکان برای کاربران وجود ندارد و می‌بایست از راهکارهای دیگر گفته شده استفاده کنید.

 پیگیری مرسوله پستی یک موضوع بسیار مهم است که تمامی افراد می‌توانند با آموزش‌هایی که خدمتتان ارائه شد بسته‌های پستی خود را رهگیری و پیگیری کنند. با استفاده از گوشی‌های هوشمند و با اتصال به اینترنت و یا با استفاده از گوشی‌های غیرهوشمند و با استفاده از راه کد ussd و یا پیامک می‌توانید بسته‌تان را پیگیری کنید. امیدوارم این مقاله هم مانند مقاله‌های قبلی برایتان مفید بوده باشد. شما از کدام راه پیگیری بسته‌های پستی استفاده می‌کنید؟ نظر خود را در بخش کامنت برای ما بنویسید

خرید سایت از سایت آماده

اگر قصد راه اندازی کسب و کار آنلایتان را دارید و یا می خواهید تا کسب و کارتان را اینترنتی کنید می توانید صفر تا صد کارتان را به ما بسپارید .

ما در سایت آماده از طراحی سایت تا دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت انجام می دهیم . برای خرید سایت با بهترین قیمت کلیک کنید . 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *