بازاریابی طراحی وب

آموزش ساخت کانال فروشگاهی در تلگرام

آموزش ساخت کانال فروشگاهی در تلگرام

تلگرام یک برنامه مسنجر یا پیام‌رسان است که در آن این امکان وجود دارد تا بتوان پیام‌های متنی، صوتی، فایل‌های تصویری، ویدئویی و … را به‌راحتی و با اتصال به اینترنت به مخاطب ارسال کرد. این برنامه قادر به ساخت گروه برای انجام فعالیت گروهی نیز می‌باشد و هم چنین می‌توان در این برنامه کانال نیز بسازیم و از طریق این کانال محتواهای دلخواه خود را با مخاطبان هدف خود به اشتراک بگذاریم. در این پیام‌رسان هم چنین می‌توان با اتصال به اینترنت تماس صوتی در سرتاسر دنیا نیز برقرار کرد.

اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام، اینستاگرام و واتس‌اپ در حال حاضر به دلیل پلتفرم‌های خاص و پیشرفته‌ای که دارند تنها برای گذراندن اوقات فراغت بکار نمی‌روند؛ بلکه این روزها از طریق این اپلیکیشن‌ها می‌توان درآمدزایی کرد و کسب‌وکار و شغل و حرفه‌های خاصی را رونق بخشید، می‌توان فروشگاه‌های اینترنتی در اپلیکیشن تلگرام و برنامه‌های مشابه آن ساخت و از طریق آن فروش آنلاین و درآمد داشت. در ادامه توضیحاتی دررابطه‌با: بازاریابی با استفاده از تلگرام، ساخت کانال فروشگاهی در تلگرام و اتصال کانال فروشگاهی به سایت فروشگاهی و دوتا از سؤالات متداول راجع به این موضوعات خواهیم داد.

بازاریابی در تلگرام
بازاریابی در تلگرام

کسانی که از کانال و گروه‌های تلگرام برای شغل و کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند، با کاربران خود در ارتباط هستند و افزایش ارتباط با مشتریان می‌تواند وفاداری آنها را نسبت به شغل و کسب‌وکار و برند شما بیشتر کند و ارتباط راحت‌تری را با شما برقرار کنند. بازاریابی اینترنتی در فضای تلگرام با استفاده از کانال‌ها و گروه‌ها و ربات‌ها، باعث جذب مشتریان جدید و ماندگاری و وفاداری مشتریان قدیمی می‌شود.

در این قسمت درباره مزیت‌های بازاریابی در تلگرام  خواهیم گفت بازاریابی در تلگرام با استفاده از کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی مزیت‌های زیادی دارد.

تغییرات سرتاسری بازار موبایل به سمت پیام‌رسان‌ها

این روزها استفاده از پیام‌رسان‌ها برای مکالمه و چت با شخصی، برقراری تماس‌های صوتی کاری و غیرکاری، ارسال فایل‌های تصویری، ویدئویی، پی‌دی‌اف ها و … خرید و ثبت سفارش محصول و یا خدمتی و انجام هزاران فعالیت دیگر برای کاربران عادی شده است. این مسائله باعث شده تا این پیام‌رسان‌ها نسبت به گذشته بیشتر مورداستفاده قرار گرفته و قدرت بیشتری داشته باشد. در نتیجه برای صاحبان کسب‌وکار بهترین راه استفاده از پیام‌رسان تلگرام است که باعث جذب مخاطب بیشتری می‌شود.

مخاطب نامحدود در کانال‌های تلگرام

کانال‌های تلگرامی 5 تا 10 میلیون مخاطب را می‌تواند عضو کند در نتیجه این کانال‌ها هیچ محدودیتی در جذب مخاطب ندارند و شما می‌توانید با عضویت مخاطب بیشتر و فروش آنلاین در تلگرام درآمد بیشتری داشته باشید.

مجزا کردن کاربران

زمانی که برای کسب‌وکار خود در تلگرام تبلیغ اینترنتی انجام می‌دهید، می‌توانید کاربران خود را مجزا کنید. چطور؟!

جداکردن کاربران از هم یعنی می‌توانید کاربران را از لحاظ سنی، جنسیتی، علایق، محل زندگی، دین و آیین و بسیار موارد دیگر از هم دیگر جدا کنید و باتوجه‌به کسب‌وکارتان و کاربر هدف خود تبلیغ خود را در کانال مرتبط با کاربر هدف خود قرار دهید و مخاطب و کاربری که مرتبط با کسب‌وکار شما  می‌تواند باشد را جذب کنید تا از این طریق فروش آنلاین و کسب درآمد داشته باشید.

ساخت کانال فروشگاهی در تلگرام

برای ساخت کانال فروشگاهی در تلگرام وارد برنامه تلگرام می‌شوید، دایره آبی‌رنگ را در سمت چپ و پایین که تصویر مداد روی آن است را مشاهده می‌کنید روی آن دکمه فشار می‌دهید و وارد صفحه جدید می‌شوید.

ساخت کانال در تلگرام قدم اول
ساخت کانال در تلگرام قدم اول

قسمت بالای صفحه کانال جدید را می‌بینید این گزینه را برای ساخت یک کانال انتخاب می‌کنید. بعد از انتخاب گزینه کانال جدید، برای کانال خود یک نام انتخاب کرده در قسمت Description در مورد کانال فروشگاهی خود موارد لازم شامل هدف و منظور را برای مخاطب خود شرح می‌دهید.

نام کانال فروشگاهی خود را در تلگرام وارد کنید
نام کانال فروشگاهی خود را در تلگرام وارد کنید

مرحله بعد تعیین می‌کنید که کانال فروشگاهی ای که می‌سازید عمومی باشد و یا خصوصی، اگر کانال عمومی است گزینه Public Channel را انتخاب می‌کنید و درصورتی‌که کانالی که می‌سازید خصوصی است گزینه Private Channel را انتخاب می‌کنید.

مرحله نهایی ساخت کانال فروشگاهی در تلگرام
مرحله نهایی ساخت کانال فروشگاهی در تلگرام

در قسمت بعد هر مخاطب دلخواه که شماره آن را دارید را می‌توانید عضو کانال کنید. سپس روی دکمه آبی‌رنگ سمت راست پایین که تصویر فلش روی آن است فشار دهید، صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود و می‌توانید بعدازاین مرحله در کانال خود شروع به فعالیت کرده و محتواهای مدنظر خود را در آن قرار دهید.

اتصال کانال فروشگاهی به سایت فروشگاهی

زمانی که به ساخت کانال فروشگاهی در تلگرام برای کسب‌وکار و شغل خود اقدام کردید تا با فروش آنلاین نیز درآمد خوبی داشته باشید، می‌توانید برای راحتی کار خود و خریدار و هم چنین ایجاد امنیت، می‌توانید اقدام به سفارش طراحی سایت فروشگاهی کنید. خریدار بعد از مراجعه به کانال شما و انتخاب محصول و یا خدمت موردنظرش برای تکمیل فرایند خرید می‌تواند با کلیک بر روی لینک سایت وارد سایت شود و محصول موردنظر خود را انتخاب کرده و نام و شماره تماس و آدرس خود را قرار داده و هزینه مشخص شده را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی پرداخت کرده و سفارش خود را ثبت نماید. اتصال کانال فروشگاهی  به سایت فروشگاهی هم باعث فروش راحت با امنیت بالا می‌شود و هم خریدار، راحت‌تر و با اطمینان بیشتری  فرایند خرید را طی می‌کند.

آیا می‌توان بدون فیلترشکن از برنامه تلگرام استفاده کرد؟

این روزها به دلیل مشکلات اجتماعی و سیاسی که در کشور ما رخ‌داده است این برنامه فیلتر شده است و برای استفاده از آن می‌بایست یک برنامه فیلترشکن معتبر در تلفن همراه و یا PC راه‌اندازی کرد که هم می‌توان نسخه پولی و هم رایگان آن تهیه کرد. با اجرای فیلترشکن در گوشی و یا کامپیوتر برنامه تلگرام به‌راحتی قابل‌استفاده است. هم چنین امروزه در خود تلگرام برای اتصال سریع و راحت کانال‌های پروکسی راه‌اندازی شده است که می‌توان با کلیک بر روی یکی از پروکسی‌ها به‌راحتی به تلگرام متصل شد و از آن استفاده کرد.

آیا تلگرام بهترین راه برای بازاریابی است؟

این روزها اکثر انسان‌ها تلفن همراه شخصی دارند و به‌راحتی می‌توانند به اینترنت متصل شوند و از برنامه‌های زیادی همچون تلگرام استفاده کنند. برنامه تلگرام یکی از بهترین برنامه‌هایی است که برای بازاریابی و فروش خدمات و محصولات استفاده می‌شود. این برنامه به‌آسانی هم در موبایل و هم در PC قابل راه‌اندازی است ، این برنامه از امنیت بالایی برخوردار است. تلگرام نه‌تنها در کشور ما بلکه در سرتاسر دنیا برنامه‌ای محبوب است. در تلگرام به‌خاطر پلتفرم‌های ویژه‌ای که بکار رفته است، یکی از مهم‌ترین ابزارهای فروش آنلاین محسوب می‌شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *