بازاریابی کسب و کار

سایت یا اینستاگرام ؟ برای کسب کار من کدام مناسب است ؟

سایت یا اینستاگرام

سایت یا اینیستاگرام ؟ مزایا و معایب سایت یا اینیستاگرام چیست؟در این مقاله درباره سایت یا اینستاگرام کدام برای کسب کار مناسب است و همچنین درباره برخی از مزایا و معایب راه اندازی کسب کار اینترنتی در اینیستاگرام گفت و گو خواهیم کرد.

همواره سایت و اینیستاگرام مثل دو دنیای مختلف هستند که هر کدام از این دنیا ها دارای مزایا و معایبی برای کسب کار دارد. در نهایت این شمایید که تصمیم می‌گیرید برای راه‌اندازی کسب و کارتان کدام یک را انتخاب می‌کنید.در ادامه بیشتر درباره سایت یا اینستاگرام صحبت می کنیم.

فهرست مطالب

 ساخت وب‌سایت برای کسب‌ و کار

در بین گزینه های سایت یا اینستاگرام داشتن یک سایت فروشگاهی همیشه مزایای خاص خود را دارد. تعداد افرادی که روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند، بسیار زیاد است و تقاضا زیاد است و شما می‌توانید با راه‌اندازی سایت برای کسب‌وکار خود،از این حجم از کاربران بهره ببرید.

هم اکنون بسیاری از افراد بین سایت یا اینستاگرام نظرات متفاوتی دارند اما مسئله بسیار مهمی در رابطه با سایت یا اینستاگرام نیز وجود دارد و افراد باید درباره موضوع سایت یا اینستاگرام دقیق انتخاب کنند چون برگزیدن یک گزنه از گزینه های سایت یا اینستاگرام بسیار دشوار است و مزایا و معایب خود را دارد.

برای خرید سایت فروشگاهی کلیک کنید

افرادی که در گوگل چیزی را جستجو می‌کنند و به دبال ان هستند، بسیار کم پیش می‌آید که به عنوان سرگرمی این کار را بکنند. به عنوان مثال، فردی که در اینترنت کالایی را جستجو می‌کند، به احتمال بسیار زیاد قصد خرید آن را دارد و نه سرگرمی.

قابلیت دسته بندی محصولات

بسته به نوع کسب و کاری که دارید درباره موضوع سایت یا اینستاگرام و چه نوع فعالیتی دارید، می‌توانید دسته‌های مختلفی برای انواع محصولات در نظر بگیرید.مثلاً اگر سایت فروش آنلاین لباس دارید می‌توانید دسته‌هایی مانند لباس مردانه، لباس مردانه و زیرشاخه‌هایی مانند شلوار، پیراهن، جوراب، تی‌شرت و … را برای محصولاتتان تعریف کنید به عبارت دیگر انها را دسته بندی کنید.این کار هم مدیریت محصولات را برای شما ساده‌  و اسان تر می‌کند و هم مشتری‌ها را در سایت شما نگه می‌دارد و خرید آن‌ها را آسان‌تر می‌سازد.

مزایای وب سایت
مزایای وب سایت

به‌روزرسانی و مدیریت راحت‌تر می شود

در فروشگاه اینترنتی می‌توانید برای هر محصول موجودی معینی را مشخص کنید تا با هر خرید از تعداد آن موجودی کم شود و اگر به اتمام رسید پیامی مثل “محصول مورد نظر موجود نیست” روی سایت نمایش داده شود. همچنین بقیه اطلاعاتی مانند تخفیف را هم می‌توانید به‌صورت خودکار روی آن اعمال کنید.

امکان پرداخت آنلاین

با وجود درگاه‌های پرداخت دیگر نیازی به پیگیری مبالغ پرداخت شده از سمت مشتری‌ها نخواهید داشت و همه‌چیز (از ساعت پرداخت گرفته تا مبلغ واریزی) در پنل کاربری که بانک‌ها در اختیارتان می‌گذارند واضح و مشخص است. علاوه‌ بر این مشتری‌ها هم دیگر مجبور نیستند که به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و برای شما پول کارت به کارت کنند.

جستجو محصولات

اگر فروشگاه شما بزرگ باشد و محصولات زیادی را برای فروش در آن قرار داده باشید، پیدا کردن یک کالای خاص از بین آن همه محصول ممکن است کار سختی باشد. در این مواقع اگر وب‌سایت‌تان قابلیت جستجو داشته باشد کاربر به راحتی می‌تواند آن محصولی را که می‌خواهد، پیدا کند؛ در حالی که در اینستاگرام مشتری برای پیدا کردن یک محصول خاص مجبور است همۀ پست‌ها را بررسی کند واین کار بسیار سخت می باشد.

جستجوی محصولات
جستجوی محصولات

خطر فیلتر شدن رسانه شما را تهدید نمی‌کند (یا حداقل کمتر تهدید می‌کند)

خطر فیلترینگ بیشتر متوجه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی است و کمتر دیده شده است که فروشگاه اینترنتی دچار فیلترینگ شود. پس نیازی نیست شب که می‌خوابید نگران بسته شدن فروشگاهتان باشید

سرمایه‌گذاری رایگان گوگل

موتور جستجوگر گوگل همان چیزی است که به دیده شدن سایتتان کمک می‌کند تا شما پیشرفت کنید و بهبود یپیدا کنید. شما می‌توانید با بهینه‌سازی سایت خود مطابق الگوریتم‌های موتور جستجوگر گوگل، بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید که به افزایش فروش و رشد برند شما کمک می‌کند.

به کمک سئو می‌توانید از سرمایه‌گذاری رایگان گوگل استفاده کنید و رتبه‌ی سایت خود در نتایج گوگل را کاهش دهید که این کار تنها با تولید محتوا ارزشمند برای مخاطبین امکان‌پذیر است.اگر میخواهید درباره سئو بیشتر بدانید میتوانید به سایت ساز سایت اماده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : ساخت سایت بدون کد نویسی

وبسایت چه کارهایی برای افزایش نرخ تبدیل انجام می‌دهد؟

هدایت کاربران از مرحله آگاهی از برند یا awareness (اولین مرحله قیف) به مرحله علاقه یا interest (وسط قیف)

  • ارائه منابع رایگان به مخاطبان شما در ازای دریافت ایمیل
  • ایجاد یک تجربه کاربری منحصر به فرد که تأثیر مثبتی بر لیدها می‌گذارد
  • وب سایت به عنوان یک ابزار عالی اتوماسیون برای بیزنس شما عمل می‌کند.

در واقع سایت فضایی است که کاربران می‌توانند 24 ساعت شبانه‌روز، 7 روز هفته و 365 روز سال با خدمات شما آشنا شوند. این موضوع برای فرآیند فروش شما بسیار ارزشمند و مهم میسازد.

شما می‌توانید بخش‌هایی از فرآیند فروش خود را به صورت خودکار انجام دهید:

  • نصب ویژگی چت زنده 24 ساعته و 7 روزه
  • ایجاد فرم‌های لید برای برنامه‌ریزی قرارها و نسخه‌های دمو
  • ایجاد پرسشنامه‌ها برای شناسایی نقاط حساس و مهم و ساده‌سازی فرآیند

وب سایت یک ابزار فروش همه روزه و 24 ساعته است که حتی زمانی که خواب هستید هم برای شما درآمدزایی می‌کند. کافی است در ابتدا زمان و هزینه زیادی صرف کنید؛ اما پس از مدتی دیگر نیازی به وقت زیاد ندارید – گرچه همواره باید روی سایتتان کار کنید – و وبسایتتان برای شما کار می‌کند. به هر حال اگر سایت فروشگاهی را نادیده بگیرید، خیلی از گزینه‌های مهم روی میز را از دست می‌دهید.

 

ایجاد اعتماد بیشتر با طراحی وب سایت

و در ادامه سایت یا اینستاگرام مزایا و معایبی برای شما مطرح کردیم. در بین دو گزینه روی میز که اکثر کاربران از میان دو گزینه سایت یا اینستاگرام.اینیستاگرام را انتخاب میکنند اما همواره طراحی وبسایت بین سایت یا اینستاگرام گزینه ی بهتری است و خدمات بیشتری به شما ارئه می دهد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای مشتریان اهمیت دارد درباره موضوع سایت یا اینستاگرام در بین دو گزینه ، اعتبار و اطمینان به فروشگاه آنلاین است. حتی از پیج بیزنسی اینستاگرام داشته باشید، بهترین و کاربلدترین ادمین پیج را استخدام کنید و با بهترین گرافیست‌ها کار کنید، باز هم اعتبار وبسایت خیلی بیشتر از حضور در اینستاگرام است وبسایت است که به کسب کار شما معنی می بخشد.

خیلی از افراد هنوز در موضوع سایت یا اینستاگرام به پیج‌های اینستاگرامی اعتماد ندارند ولی وقتیاز بین دو گزینه سایت یا اینستاگرام سایت را به آن‌ها معرفی می‌کنیم، خیل راحت‌تر به آن اعتماد می‌کنند. زیرا طراحی سایت به زیرساخت‌های مهم‌تر و سنگین‌تری مانند هاست، خرید دامین، استخدام وبمستر، کارشناس محتوا و کارشناس سئو نیاز دارد و نسبت به یک پیج اینستاگرام که خیلی ساده راه‌اندازی می‌شود، قابل اعتمادتر است.

راه‌های ایجاد اعتبار در فضای آنلاین

  • ارسال مطالب مفید مثل مقالات آموزشی و ویدئوهای با عنوان “چگونه … ؟”
  • ایجاد منابع رایگان در دسترس برای کاربران
  • تشویق کردن کاربر ها به دنبال کردن نام تجاری شما در شبکه‌های اجتماعی برای دریافت نکات مفیدتر
  • ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران، بخش مهمی از افزایش بازدید شما در موتورهای جستجو است. هرچه اطلاعات ارزشمندتری ارائه دهید، شانس شما برای کسب یک رتبه خوب در گوگل، حضور در صفحه اول گوگل و ایجاد شهرت و اعتبار در بین مخاطبان بیشتر می‌شود.

البته راه دیگری هم برای ایجاد اعتبار شرکت شما وجود دارد.  توصیفات و نظرات مشتریان را برای سایر افراد  به نمایش بگزارید. نمایش نظرات مثبت و بررسی‌هایی که روی محصولات و خدمات شما انجام شده است، نشان می‌دهد که چقدر مشتری دارید و درصد رضایت آن‌ها تقریبا به چه اندازه است. این تاکتیک می‌تواند به تایید خدمات شما کمک کند و نشان دهد که چقدر می‌توان به نام تجاری شما اعتماد کرد. به این صورت حضور در فضای آنلاین به نفع شما خواهد بود و به افزایش فروش آنلاین منجر خواهد شد.

کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام؛ خوب یا بد؟

همانطور که میبینید در سال های اخیر گرایش مردم درباره موضوع سایت یا اینستاگرام به استفاده از از شبکه های اجتماعی بیشتر شده و علاقه مندان خود را پیدا کرده است و بسیاری در طول روز صرف گشت زدن در آن و تبادل اطلاعات از این  طریق می کنند.در این میان یک شبکه اجتماعی که مورد توجه بسیاری قرار گرفت اینستاگرام است.و از بین سایت یا اینستاگرام به سراق اینستاگرام میروند.

شاید این جالب باشد بدانید که اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. پس اینگونه به نظر می رسد که با راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی یک بازار بزرگ در اختیارتان قرار می گیرد. و اما بیایید این بازار بزرگ را کمی موشکافانه‌ تر بررسی کنیم و شما را از این مسئله که سایت یا اینستاگرام آگاه سازیم.

مزایای راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی

از مزایای کسب کار اینستاگرامی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اینستاگرام رایگان است

اگر سرمایۀ زیادی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی ندارید، اینستاگرام بهترین راه حل برای شماست. عضویت در سایت اینستاگرام و راه‌اندازی یک صفحۀ کاری کاملاً رایگان است و نیازی نیست برای آن هزینه پرداخت کنید.

یادگیری راحت اینستاگرام

پست گذاشتن در اینستاگرام، مشاهده آمار و استفاده از سایر امکانات پروفایل‌های تجاری در اینستاگرام کار بسیار راحتی است و هر کسی که کار کردن با موبایل‌های هوشمند را بلد باشد از پس آن بر می‌آید.

یادگیری راحت اینستاگرام 
یادگیری راحت اینستاگرام

با یک بازار یابی درست به خوبی دیده می شوید

همانطور که گفتیم تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام فعال هستند؛ پس به نظر می‌رسد که دیده و شناخته شدن در اینستاگرام کار راحتی است.درست است که اینستاگرام بازاری با مخاطبان هدف گسترده است، اما برای موفقیت در آن و جذب فالوورهای هدف مند که به مشتریان شما تبدیل شوند، لازم است نکاتی را بدانید و رعایت کنید.

طبیعی است که هرچه تعداد فالوورهای شما افزایش پیدا کند، مشتری‌هایتان هم بیشتر می‌شود.

برخی از مشکلات کسب و کار اینستاگرامی

هیچگونه دسته‌بندی برای محصولات‌ ندارید

قرار دادن محصولات در دسته‌های مشخص به شما کمک می‌کند که راحت‌تر محصول موردنظرشان را پیدا کنند؛ اما متاسفانه این امکان در اینستاگرام وجود ندارد.حتی اگر تعداد محصولات شما زیاد باشد مخاطب باید کلی صفحه را بالا پایین کند تا بتواند چیزی را که می‌خواهد پیدا کند.

امکان به‌روزرسانی محصولات را ندارید

قیمت کالاها و موجودی آن‌ها مدام در حال تغییر است و تغییر دادن آن‌ها در اینستاگرام وقت زیادی از شما می‌گیرد؛ به خصوص اگر محصولات شما زیاد باشند یا در حال گسترش کسب و کارتان باشید! در واقع همیشه باید پست‌های‌تان را آپدیت کنید.

فرآیند پرداخت دشوار است

در خریدهای اینستاگرامی امکان اتصال به درگاه بانکی و پرداخت آنلاین وجود ندارد. اگر کسی بخواهد از صفحۀ اینستاگرام شما خریدی را انجام بدهد برای پرداخت باید ابتدا از شما شماره کارت بگیرد و بعد از کارت به کارت کردن وجه و ارائه رسید به شما سفارش خود را کامل کند.گاهی این پروسۀ پرداخت خرید آن‌قدر طولانی و سخت می‌شود که بسیاری از افراد از خرید منصرف می شوند. حالا تصور کنید تعداد زیادی مشتری هم در طول روز داشته باشید؛ که انجام همۀ آن‌ها قطعا فرایندی دشوار است.

عدم امکان ارائه فاکتور بصورت خودکار

در پیج اینستاگرام شما قادر نیستید برای هر سفارشی که ثبت میشود بصورت اتوماتیک فاکتور صادر کنید و به مشتری تحویل بدهید ولی در وب سایت تمام مراحل ایجاد و صدور فاکتور بصورت خودکار انجام میشود و تمامی مشتری ها به نسبت خریدی که انجام میدهند یک فاکتور زیبا و کارآمد دریافت میکنند.

عدم امکان پرداخت آنلاین در پیج اینستاگرام

در اینستاگرام علنا امکان ارائه درگاه پرداخت آنلاین وجود ندارد و محصولات فقط بصورت پرداخت کارت به کارت فروخته میشود و برای ایجاد درگاه پرداخت محصولات داخل اینستاگرام بسیار سخت و کار عقلانی نمی باشد.

خطر فیلتر شدن همواره شما را تهدید می‌کند

متاسفانه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که فیلترینگ گسترده ای در ان حکم فرما است، می‌بینیم خبر فیلتر شدن فلان رسانۀ اجتماعی تیتر اول اخبار امروز است. حتی الان هم که د این مقاله را برای شما می‌نویسیم خبرهایی از فیلتر شدن شبکۀ اجتماعی اینستاگرام به گوش می‌رسد.

چرا بسیاری از افراد اینستاگرام به سایت فروشگاهی ترجیح می دهند؟

بسیاری از افراد بین سایت یا اینستاگرام  فقط اینستاگرام را به عنوان تنها کانال کسب‌وکار خود انتخاب می‌کنند، معتقدند ساخت یک سایت دردسرهای بسیاری دارد و هزینه‌ آن بسیار بالا است. اما بدون دانش برنامه‌نویسی و زبان برنامه نویسی با کمترین هزینه هم می‌توان یک سایت فروشگاهی پربازدید و پربازده ایجاد کرد.و همانقدر اشتباه است که بین سایت یا اینستاگرام فقط یکی را انتخاب چون هر یک از انها کاربرد های متفاوت و معایب و مزایای مخلفی به همراه دارند.

شما با استفاده از سایت‌سازی مثل وردپرس، می‌توانید یک سایت راه‌اندازی کنید و اگر می‌خواهید یک سایت فروشگاهی داشته باشید، می‌توانید افزونه ووکامرس را روی ان نصب کنید.

سایت یا اینستاگرام ؟

 

سایت یا اینستاگرام
سایت یا اینستاگرام

نظر شما چیست سایت یا اینستاگرام ؟ بنظرتان کدام برای کسب و کار ها گزینه بهتری است در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید .

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *