آموزش ها بازاریابی مقالات

همه چیز درمورد بازاریابی محتوا

همه چیز در مورد بازاریابی محتوا

امروزه توسعه فضای مجازی و نیاز افراد به اطلاعات مفید و سودمند، سبب گسترش حرفه‌ای به نام بازاریابی محتوا شده است، اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که بازاریابی محتوا یک پدیده نوظهور وجدید نیست، و در زمان‌های دور پس از اختراع ماشین چاپ نیز رواج داشته است و از این روش برای پیداکردن مخاطب برای کسب‌وکارها استفاده می‌کردند.

در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا اطلاعات جدید و مفیدی در بارهٔ بازاریابی محتوا به افراد مشتاق در این زمینه، برای افزایش دانش شخصی و بهبود کسب‌وکارها ارائه بدهیم. اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه بیان کنیم، در این مقاله شما با مفاهیم پایه‌ای، اهداف و روش‌ها و همچنین اهمیت بازاریابی محتوا در این دنیای پر از محتوای آشنا خواهید شد تا بتوانید با استفاده از قدرت محتوا، سبب افزایش فروش و تعامل افراد با کسب‌وکار خود شوید.

بازاریابی محتوایی اصولی و هدفمند، به شرطی که محتوای ارائه شده قابل‌اعتماد از سوی مخاطب باشد سبب افزایش اعتماد مخاطب نسبت به کسب‌وکار می‌شود. یکی دیگر از نکات مثبت بازاریابی محتوایی نسبت بازاریابی سنتی، دردسترس‌بودن این قضیه می‌باشد. به این صورت که درگذشته افراد برای بازاریابی از روش‌هایی همچون رادیو، تلویزیون و… استفاده می‌کردند اما امروزه دسترسی راحت عموم به شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اینترنتی سبب شده تا بازاریابی محتوایی، مقرون‌به‌صرفه‌تر از زمان گذشته شود. مثلاً اگر افراد قرار بود برای 10 هزار نفر از طریق رادیو بازاریابی کنند، اکنون می‌توانند با قیمت پایین‌تری برای افراد بیشتری، همچنین باکیفیت بالاتری بازاریابی محتوایی انجام بدهند که این یکی از نکات مثبت بازاریابی محتوایی به‌حساب می‌آید.

مزایای بازاریابی محتوایی
تصویر مزایای بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا چست؟

اگر بخواهیم یک تعریف ساده درباره بازاریابی محتوا داشته باشیم، می‌توانیم به این اشاره کنیم که بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی برای گسترش کسب‌وکار است که اساس کار آن، تولید محتوای مفید برای جذب مخاطب جدید و همچنین نگه‌داری مخاطبان قدیمی می‌باشد که تمامی این‌ها وابسته به تولید و ساخت یک محتوای مناسب و ارزشمند بر اساس نیاز مخاطبان است.

اما قبل از شروع به تولید محتوا باید مواردی را در نظر بگیرید تا یک محتوای مخصوص مخاطبان کسب‌وکار خودتان ارائه کنید که سبب رفع یکی از نیازهای آنها شود، در ادامه به تعدادی از این نکته‌ها اشاره خواهیم کرد:

1-ابتدا باید با خود بگوید که این محتوا قرار است برای چه اشخاصی ارائه شود؟

2-این محتوا چگونه قرار است به افراد سود برساند؟

3-این محتوا چه مشکلی از مخاطب را حل خواهد کرد؟

4-چگونه باعث خاص شدن محتوا شویم؟

بعد از پرسیدن این سؤال‌ها از خودتان، حالا وقت تولید یک محتوای مناسب برای بازاریابی محتوا و جذب مخاطب فرارسیده است. 4 نکته بالا می‌تواند استراتژی تولید محتوای یک فرد باشد اما الزاماً نیاز نیست تمامی افراد از 4 نکته بالا در تولید محتوای خود استفاده کنند، بلکه می‌توانند بر اساس نیازهای مخاطب و توانایی‌های خود، این موارد را کم‌وزیاد و آن را شخصی‌سازی کنند.

بازاریابی محتوا بهترین روش تبلیغ
بازاریابی محتوا بهترین روش تبلیغ

چرا از استراتژی برای تولید و بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

امروزه به دلیل افزایش کلاه برداری‌های انجام شده در سراسر دنیا، بدون جلب اعتماد نمی‌توان در کسب‌وکارها موفق شد. زمانی که شما با تولید یک محتوای باکیفیت و مفید به سراغ مخاطبان خود می‌روید، مخاطب با دیدن کیفیت و درجه سودرسانی و معتبر بودن اطلاعات ارائه شده در محتوا، کم‌کم جذب محتوای ارائه شده از سمت شما می‌شود و همین امر سبب ایجاد اعتماد در مخاطب نسبت به برند شما می‌گردد. اما بعد از جلب اعتماد چه می‌شود؟ زمانی که مخاطبان شما به کسب‌وکارتان اعتماد کنند، محتواهای شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و باعث جذب سایر افراد و افزایش مخاطبان فعال برای شما می‌شود.

دلیل دیگری که می‌توان ارائه کرد این است که یک محتوای ساخته شده بر اساس یک استراتژی مکتوب و تست شده سبب بهبود فرایند سئو در وب‌سایت شما می‌شود، اما شاید با خود بگویید که چگونه این اتفاق رخ می‌دهد؟ زمانی که شما یک محتوای ارزشمند بر اساس استراتژی شخصیتان خلق می‌کنید، سبب جذب مخاطبان بیشتری به وب‌سایت خود می‌شوید و همین امر سبب افزایش ترافیک وب‌سایت شما می‌شود. موتورهای جستجوی گوگل بر اساس الگوریتم‌هایی که استفاده می‌کنند، می‌توانند این افزایش ترافیک وب‌سایت شما را تشخیص بدهند و باعث بهتر دیده‌شدن آن و بهبود فرایند سئو وب‌سایت شما شوند.

قدم به قدم بازاریابی محتوایی
قدم به قدم بازاریابی محتوایی

چگونه بازاریابی محتوایی کنیم؟

برای بازاریابی محتوایی قبل از هر کاری باید اقدام به یادگیری نحوه تولید محتوای مناسب کنیم. وب‌سایت‌های زیادی در زمینه آموزش ساخت محتوا فعالیت می‌کنند، شما در اولین قدم باید یکی از این آموزش‌ها را تهیه و شروع به ساخت استراتژی کنید و بر اساس نکات گفته شده در این مقاله ادامه راه را انجام بدهید تا شاهد رشد کسب‌وکارتان شوید.

اما ممکن است به هر دلیلی افرادی وجود داشته باشند که توانایی و زمان یادگیری این نوع از بازاریابی را نداشته باشند، به همین دلیل تیم‌های متشکل از افراد آموزش‌دیده می‌توانند برای این دسته از افراد که تمایل به گسترش کسب‌وکار خود از روش بازاریابی محتوا را دارند کمک کنند. یکی از این تیم‌ها تیم سایت آماده می‌باشد که باتجربه کسب کرده در سال‌های فعالیت خودش در زمینه بازاریابی محتوا و ساخت استراتژی‌های مناسب و منحصربه‌فرد برای کسب کارها می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی که به دنبال بازاریابی محتوا برای کسب‌وکارشان هستند باشد.

سخن آخر

در پایان باید گفت در این مقاله سعی کردیم دربارهٔ بازاریابی محتوا، اهمیت‌های آن و روش‌های بازاریابی محتوا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم. شما می‌توانید با تلاش و دیدن آموزش‌های مناسب در این زمینه سبب رشد خود و کسب‌وکارتان شوید. امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *