کسب و کار آموزش ها

صفر تا صد ساخت سایت بدون کد نویسی

صفر تا صد ساخت سایت بدون کد نویسی

ساخت سایت بدون کد نویسی یک راهکار نشدنی و رؤیایی نیست! شما هم می‌توانید بدون کد نویسی و یا پرداخت هزینه‌های کد نویسی یک سایت حرفه‌ای بالا بیاورید و با داشتن این سایت تمامی نیازهای خود را برطرف کنید. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم چطور می‌توانید یک سایت حرفه‌ای بدون کد نویسی طراحی کنید. همراه ما باشید…

ساخت سایت بدون کد نویسی چطور ممکن است؟

اکثر کسانی که می‌خواهند یک سایت طراحی کنند در ابتدا به فکر کدنویسی و انجام کارهای سخت طراحی سایت می‌افتند؛ اما در این مورد شما نیاز نیست شق‌القمر کنید! افرادی هستند که بزرگ‌ترین دغدغه آنها برای ورود به عرصه کسب‌وکارهای اینترنتی، یافتن گروه حرفه‌ای طراحی وب‌سایت است. آنها همواره به دنبال بهترین شرکت طراحی سایت در ایران می‌گردند که بتوانند برای سپردن سرمایه خود به آنها اعتماد کنند و طراحی سایت خود را در اختیارشان قرار دهند. اما باید بدانید کدنویسی یک سایت از پایه هزینه زیادی دارد و برای سایت فروشگاهی تازه راه‌اندازی شده، اصلاً به‌صرفه نیست. آموزش ساخت سایت بدون کد نویسی و همین‌طور اینکه چگونه می‌توان بدون کد نویسی یک سایت طراحی کرد موضوع ماست که به طور کامل با خواندن این مطلب می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید.

در این زمینه آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی یکی از محبوب‌ترین مهارت‌های حوزه آی‌تی محسوب می‌شود که این روزها افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و مشاغل زیادی را هم ایجاد کرده است. چرا که باتوجه‌به شرایط اخیر و توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی نیاز به طراحی سایت روزبه‌روز بیشتر می‌شود و از آن جایی که طراحی سایت با کد نویسی هزینه‌های بسیار زیادی را برای دارندگان مشاغل تحمیل می‌کند می‌توان گفت این مهارت کمک بسیاری را برای تمامی نفراتی که نیاز به طراحی سایت دارند می‌کند که البته طراحی سایت با کد نویسی و داشتن یک سایت اختصاصی در موارد بسیار موضوع مهمی است و ما منکر این موضوع نیستیم. حالا وردپرس با قابلیت امکان راه‌اندازی سایت بدون نیاز به برنامه‌نویسی تحول عظیمی در این صنعت ایجاد کرده تا افراد با یادگیری این مهارت ارزشمند و البته نه‌چندان سخت وارد این حوزه شوند و در این بازار پررونق درآمد خوبی داشته باشند. با دردست‌داشتن و خرید یکی از سایت‌هایی که در سایت آماده وجود دارد و دریافت پکیج آموزشی آن می‌توانید کار سایت خود را شروع کنید.

ساخت سایت بدون کد نویسی توسط سایت ساز سایت آماده ارائه می‌شود که ازآنجایی‌که این سایت ساز بر مبنای وردپرس کار می‌کند شما می‌توانید بدون کد نویسی سایت خود را طراحی و آن را ارتقا دهید. هر کاری با وردپرس شدنی است و سایت آماده تمامی این امکانات را برای شما فراهم می‌کند. طراحی سایت و یا ساخت سایت بدون کدنویسی یکی از پرطرف‌دارترین موضوع‌های موجود در بازار است. طراحی سایت نیاز به مهارت کدنویسی دارد؛ اما کسانی که مسلط به دانش برنامه‌نویسی و کد نویسی نیستند، می‌توانند به روش‌های دیگری بدون داشتن علم و دانش برنامه‌نویسی و کد نویسی یک سایت کامل و حرفه‌ای طراحی کنند. مراحل ساخت سایت بدون کد نویسی را در ادامه مطلب بخوانید…

چگونه بدون کد نویسی یک سایت بسازم؟

قرار است به شما در این مورد یک آموزش کاربردی بدهیم پس بدون فوت وقت بریم ببینیم چگونه می‌توان یک سایت را بدون کد نویسی طراحی کرد:

قدم اول: انتخاب سایت متناسب با زمینه کسب‌وکار

در این بخش شما باید سایتی که موردنظر خودتان است و در این زمینه فعالیت می‌کنید را انتخاب کنید. منظور ما این است که آیا شما یک سایت فروشگاهی می‌خواهید یا یک سایت سازمانی یا شرکتی؟ یک سایت شخصی برای خودتان می‌خواهید یا می‌خواهید در زمینه آموزشی و یا خبری و یا هر چه که در ذهن خود دارید سایت بالا بیاورید. به‌هرحال شما باید در قدم اول نیازسنجی را در خودتان انجام بدهید و پس از آن برای انتخاب سایت خود در سایت آماده اقدام کنید. سایت آماده بیش از ده نوع قالب‌های مختلف برای انواع سایت‌ها دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کرده و شروع به کار کنید.

اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه به شما بگوییم باید در قدم اول بدانید که شما کدام یک از این دسته از انواع سایت را می‌خواهید: وب‌سایت فروشگاه اینترنتی، وب‌سایت شرکتی، وب‌سایت شخصی، وب‌سایت اشتراک‌گذاری عکس، وب‌سایت اشتراک‌گذاری فیلم، وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌های دایرکتوری، وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های آموزشی و الباقی وب‌سایت‌ها که می‌توانید از طریق پشتیبانی سایت آماده سؤال‌های خود را بپرسید و از ما راهنمایی بگیرید.

انتخاب دامنه مناسب برای سایت
یکی از مراحل ساخت سایت انتخاب دامنه مناسب برای سایت

قدم دوم: انتخاب دامنه مناسب برای سایتتان

در این مورد باید اقدامات لازم جهت انتخاب نام برند خود را از قبل انجام داده باشید. زیرا بهترین دامنه‌ای که می‌توانید انتخاب کنید همان نام برند شماست. دامنه‌های مختلف اعم از دامنه ir دامنه com دامنه net و دیگر دامنه‌های دیگر وجود دارد که باتوجه‌به نیازتان یکی را می‌توانید انتخاب کنید. دامنه‌های مختلف هرکدام محدودیت‌هایی را دارد که قبل از انتخاب دامنه بهتر است آنها را بدانید. چرا که شما یک‌بار حق انتخاب دامنه دارید و پس از آن نمی‌توانید دامنه‌های دیگری را انتخاب کنید و روی سایت خود بیاورید.

برای مثال پسوند “com” از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع پسوندهای دامنه در جهان است که استفاده از آن تأثیر مثبتی روی سئو سایت می‌گذارد. این پسوند مخفف “commercial” به معنای “تجاری” است. درگذشته تنها وب‌سایت‌هایی با مقاصد تجاری اجازه ثبت دامنه با داشتند. اما بعد از آزادشدن ثبت آن برای عموم، اکنون تبدیل به پرکاربردترین و معروف‌ترین پسوندهای دامنه در جهان شده است. پسوند دامنه “ir” جز یکی از انواع پسوندهای دامنه منطقه‌ای / محلی و نماینده کشور ایران است. خود این پسوند دامنه، انواع مختلفی دارد که می‌توانید در حین خرید دامنه مناسب برای خود از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

برای انتخاب دامنه از نام برند خود استفاده کنید
برای انتخاب دامنه از نام برند خود استفاده کنید

قدم سوم: پرداخت فاکتور سایت آماده

در این مرحله شما تمامی کارهای مرتبط با طراحی سایت را انجام داده‌اید. یعنی شما سایت موردنظر خود را انتخاب کرده و بعد از انتخاب دامنهٔ مناسب خودتان می‌خواهید شروع به مدیریت سایتتان را انجام دهید. در واقع تمامی اموری که مرتبط با شماست برای قبل از طراحی سایت با این چند کلیک تمام شده و حالا شما هزینهٔ این سایت را پرداخت خواهید کرد که در مواردی حتی یک‌صدم طراحی سایت با کد نویسی هم نیست! (این موضوع را در بخش‌های بعدی سایت با یکدیگر بررسی می‌کنیم) پس از پرداخت فاکتور طی یک روز سایت شما بر پایهٔ وردپرس آماده می‌شود و می‌توانید باقی کارهای سایت خود را که بخش بزرگی از آن را سئو تشکیل می‌دهد انجام دهید.

قدم چهارم: دریافت سایت

در این مرحله شما همان سایتی را که برای خود انتخاب کرده بودید را دریافت می‌کنید. قرار نیست شما همه چیز در مورد مدیریت سایت را بدانید یا بخواهید تایم زیادی جهت یادگیری آن انجام دهید؛ بلکه در این قدم شما با داشتن پکیج آموزشی که به همراه اطلاعات مدیریت سایت به شما ارسال می‌شود را دریافت می‌کنید و می‌توانید با داشتن این آموزش‌ها برای مدیریت سایت خود اقدامات لازم را انجام دهید. بزرگ‌ترین کاری که شما بعد از دریافت سایتتان می‌کنید انجام اقدامات مربوط به سئو است که بخش بزرگی از آن به شما آموزش داده می‌شود، اما اگر زمان کافی برای تولید محتوا و … برای ارتقای سئو سایتتان ندارید، می‌توانید این کار را بر عهده کارشناسان سئو مجموعه سایت آماده بگذارید تا در جهت ارتقای سایتتان کمکتان کنند.

پس از ساخت سایت چه‌کارهایی باید انجام دهم؟

همان‌طور که در مطالب بالاتر خواندید فعالیتی که شما قرار است انجام دهید صرفاً در این مورد نیست که شما یک سایت را بالا می‌آورید و کارتان تمام می‌شود! از اینجای کار تازه قرار است کار خود را شروع بکنیم تا یک سایت پویا داشته باشیم. در ادامه به شما فعالیت‌هایی که بعد از طراحی سایت باید انجام شود را به شما می‌گوییم:

سئو عامل کلیدی موفقیت سایت
سئو عامل کلیدی موفقیت سایت

سئو search engine optimization :

سئو (SEO) مخفف عبارت search engine optimization به معنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. اقدامات مرتبط با سئو پروسه‌هایی باهدف آسان کردن دسترسی کاربران به سایت شما از طریق نتایج موتورهای جستجو انجام می‌گیرد که بخش بزرگی از آن مربوط به گوگل است. وب‌سایت شما احتمالاً در یک کلمه کلیدی دارای رتبه‌ای در صفحات دوم به بعد نتایج جستجو است. یک پروسه سئو موفق، به سایت شما کمک می‌کند که تا آنجا که ممکن است به صفحات ابتدایی گوگل و به‌صورت ایدئال، به صفحه اول گوگل برسد.

فرایند سئو می‌تواند بسیار پیچیده، زمان بر و بسیار درگیرانه باشد، اما مبانی و اصولی در آن وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به افزایش رتبه سایت خود در نتایج جستجو بپردازید. این مبانی سئو در هر سایتی اعم از خردترین سایت تا بزرگ‌ترین سایت‌های بین‌المللی می‌بایست اعمال شود و تفاوتی ندارد. درصورتی‌که سئو و تولید محتوا را در اولویت‌های خود قرار ندهید سایت شما عملاً از بین خواهد رفت. سایت‌ها بر اساس الگوریتم‌هایی که گوگل تعریف می‌کند می‌توانند ارتقا پیدا کنند و رشد کنند. هر چه سایت شما پویاتر و تولید محتوای سئو شده و اصولی داشته باشد به همان میزان رشد سایتتان بیشتر و بیشتر خواهد بود و این دست خوش یک فروش یا یک معرفی بی‌نظیر و بیشتر خواهد بود.

این موارد مهم‌ترین موضوعات در افزایش سئو هستند:

  • مدل کسب‌وکار خود را تشخیص دهید.
  • کلمات کلیدی مناسب را شناسایی کنید.
  • رتبه سایت‌های دیگر را در کلمات کلیدی که پیدا کردید را تحت‌نظر داشته باشید.
  • محتوای سئو شده و باکیفیت ارگانیک تولید کنید.
  • از سالم بودن تکنیک‌های سئو که استفاده می‌کنید اطمینان حاصل کنید.
  • سئو سایت‌های رقیب را بررسی کنید.
  • برای داشتن سئو بهتر از وردپرس استفاده کنید. (سایت ساز سایت آماده بر خلاف سایت سازهای دیگر بر مبنای وردپرس سایت درخواستی شما را می‌سازد.)

اگر زمان کافی برای انجام عملیات سئو سایت خود ندارید می‌توانید این کار را به مجموعه ما بسپارید.

تولید محتوای اصولی برای داشتن سایت بهتر:

مهم‌ترین موضوعی که در زمینه تولید محتوا وجود دارد و دارندگان سایت باید به آن توجه کنند این است که زمانی که قصد دارید به بررسی و آنالیز رقبای خود بپردازید سعی کنید این کار را در ابتدای نوشتن محتوای خود انجام دهید. درصورتی‌که رقبای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید، این امکان را خواهید داشت که یک محتوای بهتر و تأثیرگذارتر تولید کنید؛ زیرا یک گایدلاین مشخص به همراه ایده‌های بسیار در دست دارید تا شروع به تولید محتوا کنید و با این عملکرد کاربران را راضی کنید که محتوای شما را مطالعه کنند. یکی دیگر از نکات مهم در آموزش تولید محتوا این است که عناوین ارزشمندی را پیدا کنید؛ محتوایی ارزشمند است که بدون کپی کاری و خاص باشد. محتوایی تولید کنید که رقبای شما هیچ‌وقت در مورد آن ننوشته باشند این به‌عنوان یک برگ برنده در دستان شما است. به دنبال ایده‌های جدید و همین‌طور راهکارهای ارگانیک برای تولید محتوا باشید.

نتیجه‌گیری:

در مطلب امروز تلاش کردیم تا به‌صرفه‌ترین مسیرهای ساخت سایت را به شما آموزش دهیم. ساخت سایت بدون کد نویسی با سایت آماده در بسیاری از موارد حتی یک‌صدم هزینهٔ ساخت سایت با کد نویسی نمی‌شود و این یک خیال آسوده را به شما هدیه می‌دهد تا بتوانید یک سایت حرفه‌ای و درعین‌حال بدون هزینه‌کردن مبالغ زیادی داشته باشید و از سایت خود لذت ببرید. در نظر داشته باشید که سئو از مهم‌ترین بخش‌های طراحی سایت است که بسیاری از سایت سازها به آن توجهی ندارند، اما در سایت آماده تمام تلاش ما بر این بوده است که تمامی نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *