طراحی وب راهنمای خرید کسب و کار

ساخت سایت مثل اینستاگرام چه کمکی به فروش محصولات ما می‌کند؟

ساخت سایت مثل اینستاگرام چه کمکی به فروش محصولات ما می‌کند

 ساخت سایت مثل اینستاگرام در رشد کسب‌وکار ما و همین‌طور افزایش فروش یا بیشتر دیده‌شدن ویژگی‌های کسب‌وکار ما در بازار جهانی وب کمک شایانی را می‌کند. در پاسخ به سؤال دارندگان کسب‌وکار که می‌گویند آیا ساخت وب‌سایت برای کسب‌وکار ما بهتر است یا داشتن یک صفحهٔ اینستاگرامی؟ باید گفت این دو ابزارهای کاملاً متفاوت از یکدیگر برای هر کسب‌وکاری مفید هستند و چه‌بسا می‌توان گفت به دلیل ناپایدار بودن وضعیت اینستاگرام، وب‌سایت‌ها می‌توانند به کمک تمامی کسب‌وکارها بیایند و خیال شما را از بابت گرفتن سهم در بازار راحت کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا برای شما دلایل ساخت وب‌سایت برای کسب‌وکارتان را به طور کامل بررسی کنیم.

همان‌طور که بالاتر به شما گفته شد، نمی‌توان گفت که شما برای کسب‌وکار خود از کدام یک از این ابزارهای فروش بهتر است استفاده کنید. برای ارتقای کسب‌وکار خود و رشد مداوم فروش و یا معرفی و تبلیغات کسب‌وکارتان بهتر است از هر دوی این ابزارها استفاده کنید تا بتوانید به مشتریان بیشتری دستیابی کنید. در ادامه مزایای طراحی وب‌سایت را برایتان آورده‌ایم که می‌تواند اهمیت ساخت وب‌سایت را برای شما به‌خوبی روشن کند.

دارندگان کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ باید کاملاً متناسب به کسب‌وکارشان وب‌سایتی را راه‌اندازی کنند تا بتوانند در نبرد رقیبان خود رقابت کنند؛ ازاین‌جهت که زمانی که شما سایت را کاملاً متناسب با کسب‌وکارتان طراحی کرده باشید عمق کسب‌وکارتان را به مخاطبانتان نشان می‌دهید تا مخاطبی که برای اولین‌بار به سایت شما وارد می‌شود متوجه شود که این سایت ارائه‌دهنده چه محصول و یا چه خدماتی است و این مورد عیناً بستگی به کسب‌وکار شما دارد.

مزایای ساخت سایت مثل اینستاگرام
مزایای ساخت سایت مثل اینستاگرام

ایجاد یک چراغ راه برای کسب درآمد بیشتر

تمامی اقداماتی که در زمینه‌های مختلف برای کسب‌وکارها انجام می‌شود برای افزایش فروش و یا افزایش دیده‌شدن کسب‌وکارها در بین مشتریان است که تمامی این اقدامات و تلاش‌ها برای کسب درآمد بیشتر است. زمانی که یک صاحب کسب‌وکار به فکر طراحی وب‌سایت برای کسب‌وکار خود می‌افتد انتظار رشد بیشتر کسب‌وکار را دارد. طراحی وب‌سایت نیز به‌خوبی پاسخ این درخواست صاحبان کسب‌وکارها را می‌دهد و با مزایایی فوق‌العاده به رشد کسب‌وکار کمک می‌کند.

بیشتر دیده‌شدن برند شما و در واقع داشتن یک سایت حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا هر روز نسبت به دیروز پیشرفت کنید، درآمد بیشتری کسب کنید، دایره مشتریان خود را گسترش دهید، خدمات‌رسانی گسترده‌تری داشته باشید و در حوزه برندسازی موفق‌تر عمل کنید.

دیده‌شدن بیشتر برند شما توسط مشتریان حوزه کاری‌تان

زمانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، ممکن است توسط هشتگ‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهید به‌سختی توسط مشتریانتان در دسترس باشید یا ممکن است مشتریان شما در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید به‌جای سرچ در اینستاگرام در مرورگرهای مختلف سرچ کنند که در اینجا اگر وب‌سایتی را برای خود طراحی نکرده باشید، مشتریان خود را از دست می‌دهید و در نتیجه شاهد رشد مالی خاصی در کسب‌وکار شما نخواهیم بود.

مشتریان بالقوه یعنی مشتریانی که در زمینه کاری شما به طور مداوم حضور دارند و می‌توانند سودرسانی خوبی را برای شما داشته باشند، زمانی که قصد خرید دارند به موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو یا بینگ و … مراجعه می‌کنند. این سه موتور جستجو به ترتیب بیش از 90٪ از کل جستجوها را تشکیل می‌دهند و گوگل با تقریباً 6 مورد از هر 10 جست‌وجو، به‌مراتب بزرگ‌ترین بستر است؛ لذا دانستن این مطلب می‌تواند به طور کامل بزرگ‌بودن زمینهٔ کسب‌وکار و همین‌طور جذب مشتریان بیشتر را برایمان آشکار کند.

یکی از موضوعات دیگری که توسط وب‌سایت می‌تواند برای شما رقم بخورد این است که شما می‌توانید توسط وب‌سایتتان برای مشتریانی که حتی قصد خرید ندارند نیز یک گزینهٔ مناسب باشید تا در حین خرید به شما مراجعه کنند. درصورتی‌که وب‌سایت شما سئوی خوبی داشته باشد، بیشتر دیده‌شدن آدرس وب‌سایت شما توسط مشتریان و کاربران حوزه کاری‌تان می‌تواند در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها یک اعتبار خاصی را ایجاد کند.

ایجاد فضای رقابتی با رقبای شما

دوباره می‌توان برگشت به همان سخن معروف بیل گیتس که می‌گوید اگر کسب‌وکارتان هنوز در فضای اینترنت حضور ندارد، پس به‌زودی از بین خواهد رفت. در اصل ایجاد یک وب‌سایت می‌تواند برای کسب‌وکار شما یک فضای فعالیتی مناسب برای رقابت با رقبایتان باشد. شما می‌توانید با داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای در یک فضای سالم و رقابتی با رقبای خود همپا شوید و در کنار آنها برای رشد بیشتر کسب‌وکار خود و کسب‌کردن درآمد بیشتر فعالیت کنید.

داشتن یک صفحهٔ اینستاگرامی و یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌تواند شما را در بستری که در آن حوزه کار می‌کنید قرار دهد.

کسب اعتماد و اعتبار

داشتن یک صفحهٔ اینستاگرامی می‌تواند به کسب‌وکار شما یک‌شکل متفاوت از کسب‌وکارتان را نشان دهد. درصورتی‌که وب‌سایت می‌تواند به طور کامل اطلاعات شرکت شما یا فروشگاه شما را در خود بگنجاند. با داشتن یک وب‌سایت شما می‌توانید به طور کامل کسب‌وکار خود را معرفی کنید، محصولات خود را به همراه توضیحات کامل قرار دهید و در کنار این ویژگی‌هایی که از کسب‌وکار خود بیان می‌کنید، می‌توانید جزئیات اطلاعات مشتریان خود را نیز داشته باشید.

با داشتن یک وب‌سایت قابل‌اعتماد که می‌تواند به طور مستقیم در فروش شما تأثیر بگذارد، می‌توانید از تمامی کاربران خود اعتبار کسب کنید و داشتن اعتبار یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هر کسب‌وکاری که در فضای اینترنتی حضور دارد باید به فکر دریافت آن باشد.

ارائه خدمات 24 ساعته

در اینستاگرام شما برای پاسخ‌گویی 24 ساعته، باید ادمین‌های متعددی را استخدام کنید تا بتوانند در یک برنامهٔ زمان‌بندی‌شده به مشتریان شما به‌صورت تمام‌وقت خدمات کسب‌وکارتان را ارائه دهند. درصورتی‌که با داشتن یک وب‌سایت می‌توانید بدون داشتن نیروهای انسانی زیاد به طور تمام‌وقت به مشتریان خود خدماتتان را ارائه دهید. دقت داشته باشید که با داشتن یک وب‌سایت زحمت‌های شما از بابت تسویه‌حساب، استعلام موجودی و … به طور کامل ساقط می‌شود و می‌توانید بدون هیچ زحمتی به طور تمام‌وقت در این بازار جهانی حضور داشته باشید.

در مقایسه با اینستاگرام شما با طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای و فعالیت در دنیای آنلاین طیف وسیعی از افراد شما و کسب‌وکارتان را تحت‌نظر دارند. درصورتی‌که اگر بتوانید اطمینان و اعتماد مشتریان خود را جلب کنید به‌راحتی شاهد خواهید بود که مشتریانتان از شهرهای دور و نزدیک به‌صورت جزئی و کلی محصولات و خدمات شما را استفاده کنند و این به معنی کسب درآمد بیشتر و تبلیغی گسترده‌تر است.

کاهش هزینه‌ها

همان‌طور که داشتن یک فروشگاه یا یک سازمان و شرکت به‌صورت فیزیکی دارای هزینه‌های متعددی هستند، وب‌سایت‌ها هم هزینه‌هایی را دارند که در مقایسه با فضای کار فیزیکی دارای هزینه‌های بسیار پایین‌تر است. هزینه‌هایی که از بابت هزینه اجاره‌بها، شارژ، هزینه کارکنان و هزینه‌های دفتری در یک شرکت می‌تواند باشد با اینترنتی کردن کسب‌وکار به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

هزینه‌هایی که شما با داشتن یک وب‌سایت باید پرداخت کنید در مقایسه با افزایش میزان فروش شما و همین‌طور نیاز کمتر به تبلیغات می‌تواند به‌راحتی پرداخت شود و زمانی که سایت شما به درآمد برسد حتی به چشم نمی‌آید.

ارائه خدمات تسهیل شده

در این روزها همه افراد به دنبال راهی هستند که کارهای خود را به سریع‌ترین و راحت‌ترین روش انجام دهند تا بتوانند زمان خود را برای انجام کارهای مفیدتر ذخیره کنند. زمانی که سایتی برای کسب‌وکار طراحی شود به‌راحتی در هر زمان و مکانی به‌صورت 24 ساعته مخاطبان می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند و این امر یکی دیگر از مزیت‌های دردسترس‌بودن سایت است. داشتن سایت تنها به موقعیت جغرافیایی مخاطب محدود نمی‌شود و افراد می‌توانند در هر مکانی که باشند از طریق سایت از محصولات و یا خدمات شما استفاده کنند و به علت قوانین امنیتی سایت‌ها، اعتماد مردم به خرید آنلاین نیز افزایش پیدا کرده است و همین امر برای شما یک نکتهٔ مثبت است تا کسب‌وکار خود را هر چه زودتر شروع کنید.

تبلیغات گسترده

اگر یک کسب‌وکار در فضای اینترنتی وجود نداشته باشد، تبلیغات آن صرفاً محدود به محل کار آن خواهد شد. زمانی که شما برای کسب‌وکار خود یک وب‌سایت طراحی می‌کنید می‌توانید از این میزان بسیار زیاد کاربران آنلاین که همواره در حال جستجوکردن در زمینهٔ کاری شما هستند استفاده کنید.

دقت داشته باشید که اینستاگرام به‌تنهایی نمی‌تواند شما را با جمعیت بالایی که روزانه در حال کارکردن در زمینهٔ شما هستند متصل کند و ارتباط دهد. بهترین روش برای دستیابی به درصد بالایی از مشتریان در کنار فعالیت در فضاهای اجتماعی، طراحی وب‌سایت است.

آپدیت مداوم

با داشتن یک وب‌سایت شما می‌توانید مشتریان خود را از هر تغییراتی مطلع سازید. زمانی که وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند امروز به‌صورت گسترده مورداستفاده قرار نمی‌گرفتند، دارندگان کسب‌وکار مجبور به اطلاع‌رسانی از طریق بیلبوردها و… می‌کردند که طبیعتاً این روش یک کار زمان بر بوده و همین‌طور برای تمامی افراد مکفی نبوده است.

همیشگی بودن وب‌سایت‌ها

یکی از نگرانی‌هایی که صاحبان صفحه‌های بزرگ اینستاگرامی داشتند فیلترشدن اینستاگرام بوده که امروزه متأسفانه به واقعیت تبدیل شده است و مسئولان در فکر رفع فیلتر اینستاگرام نیستند. وب‌سایت‌ها یک فضای دائمی هستند و یکی از پلتفرم‌های بسیار خوب برای ایجاد یک بستر برای انواع کسب‌وکارها وب‌سایت‌های ایرانی فیلتر نمی‌شوند و می‌توان در هر صورتی از آنها استفاده کرد.

در کنار اینکه وب‌سایت‌ها یک فضای همیشگی هستند، تبلیغاتی که در این وب‌سایت‌ها صورت می‌گیرد به‌صورت دائمی در وب‌سایت خواهد ماند.

آیا مدیریت سایت فروشگاهی سخت است؟

برای پاسخ‌دادن به این سال باید در مورد توانایی‌های مدیر فروشگاه اطلاعات کافی داشته باشیم. اگر شما یک فرد با دانش کامپیوتر معمولی هستید می‌توانید به‌راحتی از پس مدیریت وب‌سایت‌های وردپرسی بر بیایید. البته در نظر داشته باشید که تیم سایت آماده پس از طراحی وب‌سایت شما اطلاعات ورود به وب‌سایت را به همراه پک آموزشی به شما ارسال می‌کند و می‌توانید با یادگیری این آموزش‌های ساده به‌راحتی از پس مدیریت وب‌سایت‌های شرکتی و فروشگاهی بر بیایید.

مراحل ساخت سایت مثل اینستاگرام
مراحل ساخت سایت مثل اینستاگرام در سایت ساز سایت آماده

چگونه یک سایت فروشگاهی در سایت آماده بسازم؟

طراحی وب‌سایت در سایت آماده ساده‌تر از چیزی است که تصورش را بکنید؛ زیرا وب‌سایت شما توسط کارشناسان تیم سایت آماده طراحی می‌شوند و این وب‌سایت به طور کاملاً حرفه‌ای در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

قدم‌به‌قدم طراحی وب‌سایت با سایت ساز سایت آماده به‌صورت زیر است:

انتخاب سایت

در این مرحله نیاز است تا شما وب‌سایت موردنظر خود را انتخاب کنید. کسب‌وکار شما مربوط به یک شرکت خدماتی می‌باشد یا یک فروشگاه اینترنتی می‌خواهید داشته باشید؟ در این قسمت شما باتوجه‌به نوع کسب‌وکار خود سایتتان را انتخاب می‌کنید. بیش از ده‌ها نوع سایت شرکتی و فروشگاهی در سایت ساز سایت آماده وجود دارد که می‌توانید با مشورت کارشناسان ما یکی از آنها را انتخاب کنید.

انتخاب دامنه

دومین قدم برای ساخت سایت مثل اینستاگرام با سایت ساز سایت آماده انتخاب دامنه است. در انتخاب دامنه باید ملاحظات لازم را در نظر بگیرید چرا که انتخاب‌کردن دامنه یکبار برای همیشه انجام می‌شود و شما نمی‌توانید بعد از گذشت زمان این آدرس وب‌سایتتان را تغییر دهید. اسم برند شما می‌توانید یک دامنهٔ خوب برای وب‌سایتتان باشد. با استفاده از نام برندتان و یا با استفاده از پسوندها و پیشوندها می‌توانید یک آدرس وب‌سایت انتخاب کنید. دامنه‌های IR را می‌توان برای وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند در ایران فعالیت کنند استفاده کرد. اگر می‌خواهید محدود به کشور ایران نباشید می‌توانید از دیگر دامنه‌ها استفاده کنید. دامنه COM گزینه‌ای مناسب است که می‌توانید برای دامنهٔ وب‌سایت خود انتخاب کنید.

تسویه‌حساب

در این مرحله شما پرداخت را انجام می‌دهید و پس از یک روز وب‌سایتتان برای شما ساخته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی سایت ساز سایت آماده این است که سایت‌هایی که توسط سایت آماده طراحی می‌شوند در قالب پلتفرم وردپرس هستند و شما می‌توانید با سیستم مدیریت محتوا (CMS) وردپرس  یک سایت حرفه‌ای داشته باشید.

هزینه ساخت سایت مثل اینستاگرام
هزینه ساخت سایت مثل اینستاگرام در سایت ساز سایت آماده

هزینه ساخت سایت فروشگاهی در سایت آماده چقدر است؟

هزینهٔ طراحی وب‌سایت‌های فروشگاهی در سایت ساز سایت آماده از 700 هزار تومان شروع می‌شود و تا سقف دو میلیون و نهصد هزار تومان وجود دارد که تفاوت این بسته‌ها به علت متمایز بود آنها در ارائهٔ خدمات است. شما می‌توانید با داشتن تنها 700 هزار تومان اقدام به ساخت سایت مثل اینستاگرام کنید و از داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای لذت ببرید.

نقش سئو در افزایش فروش و ساخت سایت مثل اینستاگرام
نقش سئو در افزایش فروش و ساخت سایت مثل اینستاگرام

نقش سئو در افزایش فروش در سایت

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمینه طراحی وب‌سایت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد سئو وب‌سایت‌هاست. در واقع سئو می‌تواند بیشترین میزان توجه به یک وب‌سایت را به خود اختصاص دهد که این موضوع به دلیل اهمیت بالای آن است. زمانی که سئو یک وب‌سایت خوب نباشد نمی‌توان از آن وب‌سایت انتظار فروش بالایی را داشت.

سئو مستقیماً بر فروش فروشگاه شما اثر دارد و می‌توانید با تقویت سئو وب‌سایت خود از جایگاه‌های بالاتر سرچ گوگل نهایت بهره را جهت فروش محصولات خود ببرید.

ساخت سایت مثل اینستاگرام به طور مستقیم می‌تواند برای رشد کسب‌وکار ما مؤثر باشد و با داشتن یک وب‌سایت می‌توان از بازار بزرگ‌تری از مشتریان آنلاین استفاده کرد. در این مقاله تلاش کردیم تا به‌تمامی سؤال‌های شما پاسخ دهیم و دلایل مکفی جهت ایجاد وب‌سایت برای کسب‌وکارتان را ارائه دهیم. امید است با استفاده از توصیه‌های مقاله سایت آماده بتوانید به فکر درآمدهای بالاتری باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *