بازاریابی کسب و کار

آموزش فروش در ترب و ایمالز

آموزش فروش در ترب و ایمالز

فروش در ترب و ایمالز بحثی است که امروز برای فروشگاه های اینترنتی بسیار حیاطی و مهم است در ادامه ما به بررسی نحوه شروع فروش در ترب و ایمالز می پردازیم با ما همراه شوید.

بعد از طراحی یک سایت فروشگاهی و انجام سئو سایت ممکن است که بازهم به فروش موردنظر خود نرسیده باشید، در نتیجه یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که مشتریان ما با دررابطه‌با نحوه‌ی فروش و عرضه‌ی محصولاتشان در میان می‌گذارند، این است که چطور بیشتر دیده شوند؟ باتوجه‌به گسترش روزبه‌روز کسب‌وکارهای اینترنتی و همچنین افزایش رقبا، این یک دغدغه‌ی اصلی برای صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌شود.

برای مثال ممکن است که شما یک فروشگاه اینترنتی برای فروش کتاب داشته باشید و شاید که به نسبت سایر فروشگاه‌های اینترنتی کتاب قیمت منصفانه‌تری هم داشته باشید؛ اما به نسبت رقیبان خود دیده نشوید.

برای حل این مشکل با ما همراه باشید تا با دو سایت ترب و ایمالز و نحوه‌ی فروش محصولاتتان در بستر آنها آشنا شوید.

از چند سال قبل تا کنون که اکثر کسب‌وکارها به سمت اینترنتی شدن پیش رفتند، سایت‌های بیشتری هم طراحی شده‌اند و در نتیجه در هر کسب‌وکاری رقبای بیشتری نیز وجود دارد. علاوه بر این با وجود سرویس‌های سایت ساز که به‌راحتی می‌توان فروشگاه اینترنتی طراحی کرد، روزبه‌روز به تعداد این فروشگاه‌ها و رقیبان شما افزوده می‌شود، پس باید از روش‌های دیگری استفاده کرد تا سبب بیشتر دیده‌شدن بشود.

تاثیر فروش در ترب و ایمالز در افزایش فروش
تاثیر فروش در ترب و ایمالز در افزایش فروش

تأثیر ترب و ایمالز در فروش محصول

قطعاً شما هم مثل اکثر افراد وقتی که به دنبال پیداکردن کالای خود در بازار هستید، می‌خواهید که از مغازه‌ای خرید کنید که کمترین قیمت و بالاترین کیفیت را عرضه می‌کند، این کار دقیقاً کاری هست که ترب و ایمالز برای شما انجام می‌دهند.

ترب و ایمالز محصولی را برای عرضه ندارند؛ ولی در عوض یک مرجع در بین فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌شوند. قطعاً برای شما هم پیش‌آمده که قصد خرید محصولی را به‌صورت اینترنتی داشتید؛ اما با تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی و قیمت‌های متفاوت روبه‌رو و سردرگم شدید.

آموزش فروش در ترب و ایمالز

برای ثبت فروشگاه اینترنتی خود در سایت‌های ترب و یا ایمالزو فروش در ترب و ایمالز ، سایت شما باید تأییدیه‌های اولیه را داشته باشد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید وجود محصولی برای ارائه در فروشگاه اینترنتی شماست. دومین ویژگی داشتن درگاه پرداخت اینترنتی بانکی است که یکی از ملزومات اصلی در هر فروشگاه اینترنتی است. لازم به ذکر است که تفاوتی در رسمی یا واسطه بودن درگاه اینترنتی بانکی نیست و از هرکدام که بخواهید می‌توانید استفاده کنید و نکته‌ی آخری که باید به آن توجه کنید، داشتن اینماد و یا همان نماد اعتماد الکترونیکی است. شما با داشتن این 3 ویژگی، می وانید برای ثبت‌نام فروشگاه اینترنتی خود در ترب و یا ایمالز اقدام کنید و فروش در ترب و ایمالز را آغاز کنید.

تا اینجای بحث اگر شما از صاحبان کسب‌وکاری هستید که به پیشرفت فکر می‌کنید و دوست دارید که فروش خود را بیشتر کنید و جامعة بزرگ‌تری برای عرضة محصولاتتان داشته باشید، می‌توانید از سایت‌های ترب و ایمالز استفاده کنید و یا اگر سایت فروشگاهی خود را هنوز طراحی و آماده نکرده‌اید با مشاورین ما در سایت آماده در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

آموزش ثبت سایت در ترب و ایمالز
آموزش ثبت سایت در ترب و ایمالز

فروش در ترب

باتوجه‌به آماری که در سایت ترب منتشر شده است، در هر هفته بیش از 1 میلیون کاربر از ترب استفاده می‌کنند. پس ترب یک بستر مناسب برای عرضة محصولات شما و بازاریابی است. معیار اصلی ترب در ثبت فروشگاه‌های اینترنتی کیفیت خدمات شما و قیمت‌های مناسب است. در نتیجه از کوچک‌ترین و یا بزرگ‌ترین فروشگاه‌ها می‌توانند در این بستر به رقابت با یکدیگر بپردازند.

مراحل و شرایط عضویت در سایت ترب به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی

  1. داشتن نماد اعتماد الکترونیک.
  2. ثبت اطلاعات فروشگاه اینترنتی شما بعد از پذیرفتن شرایط همکاری در سایت ترب.
  3. بررسی و تأیید کارشناسان ترب بعد از 48 ساعت که توسط پیامک به شما اطلاع داده می‌شود.
  4. شارژ حساب
  5. پس از شارژ حساب، ربات‌های سایت اطلاعات محصولات شما را دریافت کرده و آن‌ها را می‌خوانند.
  6. دسته‌بندی و یکپارچه کردن محصولات سایت فروشگاه اینترنتی شما
  7. تأیید و نمایش محصولات سایت فروشگاه اینترنتی ثبت شده در ترب.
فروش در ترب و ایمالز برای فروشگاه های اینترنتی
فروش در ترب و ایمالز برای فروشگاه های اینترنتی

باتوجه‌به بررسی سایت‌هایی که پیش‌تر در ترب تأیید شده و محصولاتشان در ترب به مقایسه و نمایش گذاشته شده بود، جالب است بدانید که ترب بعد از موتور جستجوگر گوگل بیشترین تعداد بازدیدکننده‌ها را به سایت‌های مورد تأییدش ارسال می‌کند و همین اتفاق باعث بهبود رتبه سایت و همچنین سئوی بهتر می‌شود.

از آن جایی که ترب یک سایت شناخته شده از دید مخاطبین است و تنها با فروشگاه‌هایی همکاری می‌کند که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند باعث بالابردن اعتبار فروشگاه‌هایی می‌شود که در آن ثبت شده‌اند. همچنین با فروشگاه‌هایی که دچار تخلف شده‌اند همکاری خود را متوقف می‌کند. پس یک بستر قابل اعتمادی را برای مخاطبین خود فراهم می‌کند.

تا این جای بحث باید متوجه این موضوع شده باشید که برای همکاری با ترب نیاز به هیچ‌دانش فنی ندارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید ثبت سایت فروشگاهی‌تان در سایت ترب است و بعد از آن ترب، با اتصال ربات به محصولات و سایت شما، به‌صورت خودکار موجودی محصولات و قیمت آن‌ها را به‌روز نگه می‌دارد. جالب است بدانید که محصولات جدید شما نیز به‌صورت خودکار به ترب اضافه شده و شما نیاز به انجام‌دادن هیچ فعالیت اضافه‌تری نیستید.

اگر فروشگاه اینترنتی شما یک فروشگاه تازه‌تأسیس است، می‌دانید که مدت‌زمان زیادی نیاز دارید تا با گوگل رشد کنید و در نتایج جستجوها نمایش داده شوید. اما در ترب به‌راحتی می‌توانید در یک بستر مناسب بیشتر و سریع‌تر دیده شده و با رقیبان خود نیز مقایسه شوید.

یکی از ویژگی‌های خوب ترب سازگاری خوب با پلاگین‌های وردپرس و سایت‌های فروشگاه‌ساز است.

فروش در ایمالز

مانند فروش و ثبت‌نام در سایت ترب، برای فروش در سایت ایمالز هم به یک سایت فروشگاهی نیز دارید که برای طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید با مشاورین ما در سایت آماده در ارتباط باشید. از آن جایی که در سایت‌های مثل ترب و یا ایمالز ممکن است سایت‌های فروشگاهی دیگر محصول مشابه شما را نیز داشته باشند و تفاوت شما در قیمت محصولات با یکدیگر باشد پس ظاهر سایت شما نیز باید به‌گونه‌ای باشد که کاربرپسند باشد و مخاطب را به خودش جذب کند. ما در سایت آماده می‌توانیم سایتی کاربرپسند را برای شما طراحی کنیم.

بعد از طراحی سایت، حتماً باید نماد اعتماد الکترونیک که یکی از شروط اصلی دریافت تأییدیه از ایمالز است را داشته باشید. بعد از دریافت نماد اعتماد الکترونیک و ساخت حساب کاربری اقدام به ثبت فروشگاه در سایت ایمالز کنید.

نکاتی که باید در ثبت فروشگاه در ایمالز به آن دقت کنید:

  1. اطلاعات کاملی از فروشگاه خود در اختیار کاربران سایت ایمالز قرار دهید.
  2. قیمت منصفانه و مناسبی را به نسبت رقبای خود برای محصولاتتان در نظر بگیرید تا مشتری‌های بیشتری را جذب کنید.
  3. محصولات خودتان و رقبا را از هم متمایز کنید. (داشتن گزینه‌هایی مثل ارسال رایگان، اصالت کالا، پرداخت در محل و…)
  4. سعی کنید با مشتریان خود تعامل داشته باشید و به طور مرتب سفارش‌ها و شکایات آن‌ها را پیگیری کنید به همین منوال شما قطعاً رتبة بهتری از نظر مشتریان خواهید گرفت و احتمال دیده‌شدن سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
فروش در ترب و ایمالز برای فروشگاه های اینترنتی
فروش در ترب و ایمالز برای فروشگاه های اینترنتی که توسط سایت آماده ساخته می شوند

به‌طورکلی یکی از کارهایی که هر کسب‌وکار باید برای افزایش درآمد خود انجام دهد استفاده از روش‌های تبلیغاتی مختلف است. البته باید توجه کنید که این تبلیغات باید اصولی باشند و در صورت اصولی بودن روش تبلیغات انتخابی شما، با افزایش فروش محصولاتتان روبه‌رو خواهید شد که ایمالز یکی از روش‌های تبلیغاتی مؤثر برای افزایش فروش مؤثر محصولات شماست. اگر در زمینه طراحی سایت، ساخت فروشگاه اینترنتی و یا انتخاب روش تبلیغاتی مؤثر خود نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، تیم سایت آماده، آمادة راهنمایی کردن شماست.

اتصال سایت به ترب و ایمالز

تنها کاری که بعد از ثبت‌نام برای فروش در ترب و ایمالز باید انجام دهید این است که محصولاتتان را وارد این سایت‌ها کنید. روش کاری که سایت‌های ترب و ایمالز برای ثبت محصولات شما در پنلتان انجام می‌دهند تا حدودی شبیه به گوگل است. به این شکل که ربات‌هایی که ایمالز و ترب توسط آن‌ها سایت شما را بررسی می‌کنند مدام در حال چک کردن و به‌روزرسانی سایت شما هستند، به این شکل که اگر شما محصول جدیدی را به سایت خود اضافه کنید بعد از چند روز در ترب و ایمالز به نمایش گذاشته می‌شود. مراحل ثبت محصول در ترب و ایمالز تقریباً مشابه یکدیگر است و فقط ممکن است در هزینة دریافتی تفاوت داشته باشند. ما در اینجا به طور کامل روند ثبت محصولاتتان در ترب را بررسی می‌کنیم:

بعد از اینکه پنل شما در ترب ساخته و سایت شما تأیید شد. باید حساب خود را شارژ کنید تا بتوانید فروش در ترب و ایمالز را شروع کنید. حداقل مبلغی که می‌توانید حساب ترب خود را شارژ کنید 100 هزار تومان است، و به‌ازای هر مشتری که به سایت شما از طریق ترب فرستاده شود مبلغ 130 تومان از شارژ اصلی شما کم می‌شود. پس شما فقط به‌ازای مشتریان واقعی و نه ربات‌ها پول پرداخت می‌کنید.

بعد از شارژ پنل کاربری خود در ترب، باید 3 لینک از سایت خودتان را به ترب بدهید، این 3 لینک باید یک نمونه از محصول موجود، محصول ناموجود و محصول تخفیف خورده باشد. بعد از انجام این کارهای باید بین یک هفته تا 10 روز به ترب فرصت دهید تا محصولاتتان را به نمایش بگذارد. این مدت‌زمان هم برای دسته‌بندی و مرتب کردن کالاهای سایت شماست. شما می‌توانید از منوی سمت راست ترب در پنل کاربری خودتان لیست محصولاتی که در ترب به نمایش گذاشته شده است را ببینید. این نمایش محصولات تا جایی ادامه پیدا می‌کند که حساب شما شارژ داشته باشد. برای ادامه فعالیت در ترب و نمایش محصولاتتان باید حساب خود را شارژ کنید. اگر بعد از مدتی هم از نتیجه‌ای که از ترب گرفتید راضی نبودید می‌توانید باقی‌ماندة شارژ حساب خودتان را پس بگیرید.

جالب است بدانید که اگر تغییر قیمتی را بر روی محصولتان اعمال کنید و یا موجودی آن‌ها تغییر کند به‌صورت خودکار در این دو سایت هم به‌روز می‌شوند. پس برای اتصال سایتتان به ترب و ایمالز نیاز به‌صرف هزینه و دانش زیادی ندارید.

برای ساخت فروشگاه اینترنتی از سایت آماده استفاده کنید

در زمان‌های نه‌چندان دور، برای خرید و یا پیداکردن یک محصول با پایین‌ترین قیمت باید به مغازه‌های زیادی سر می‌زدیم و از تمام آن‌ها قیمت می‌پرسیدیم و بعد تصمیم می‌گرفتیم که از کدام یک محصول مورد نظرمان را خریداری کنیم. اما در عصر حاضر با چند کلیک ساده می‌توان وارد ایمالز و ترب شد و به‌سرعت ارزان‌ترین فروشگاه را برای خرید محصولاتمان از آن‌ها انتخاب کرد. همین اتفاق باعث شده تا فروشگاه‌هایی که تازه‌تأسیس شدند و بازدید زیادی ندارند به‌سرعت بتوانند با استفاده از قیمت‌های رقابتی خیلی زودتر از قبل مشتری پیدا کنند و به سوددهی برسند. ایمالز و ترب دو روش به‌صرفة تبلیغاتی هستند که با توسط آن‌ها می‌توانید درآمد خودتان را به‌صورت اصولی افزایش دهید. چرا که این دو سایت از وب‌سایت‌های پرطرف‌دار در بین کاربران هستند و مشتریان واقعی را به خودشان جذب می‌کنند و همچنین در طول روز تعداد زیادی از افراد برای مشاهدة کالاها و قیمت آن‌ها وارد این دو سایت می‌شوند پس در نتیجه احتمال دیده‌شدن محصولات سایت فروشگاهی شما هم‌افزایش پیدا می‌کند.

پیشنهاد می‌کنم که اگر شما هم خواستار این هستید که فروش محصولاتتان را افزایش دهید سایت فروشگاهی خودتان را تأسیس کنید و بدانید که ما در سایت آماده در این مسیر همراه شما خواهیم بود.

در ادامه ما به دو سوال پر تکرار شما در رابطه با فروش در ترب و ایمالز پاسخ می دهیم اگر علاوه بر این دو سوال دیگری در ذهن دارید می توانید در بخش کامنت از ما پرسید

چرا محصولاتمان را در ترب و ایمالز ثبت کنیم؟

یکی از سوالات بسیار مهم این است که اصلا چرا باید محصول خود را در ترب و ایمالز ثبت کنیم؟ ترب و ایمالز یک مرجع برای مشتریانی هستند که به دنبال خرید کالا های شما اند از این رو با ثبت سایت خود در ترب و ایمالز مشتریان بیشتر از سایت شما بازدید می کنند و خرید انجام می دهند.

چگونه یک سایت مناسب برای فروش در ترب و ایمالز بسازم؟

برای ساخت سایت مناسب برای ترب و ایمالز شما می توانید از خدمات سایت ساز سایت آماده استفاده کنید. سایت هایی که توسط سایت ساز سایت آماده ساخته می شوند بسیار حرفه ای، بهینه هستند و کاملا با ترب و ایمالز سازگارند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *