آموزش ها

چگونه فروشگاه اینترنتی کتاب راه اندازی کنیم؟

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به صورت وبسایت بهتر است یا در اینستاگرام؟ آیا فروشگاه اینترنتی کتاب به صرفه است؟ برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب چقدر باید هزینه کنیم؟ اگر چنین سوالاتی ذهنتون رو درگیر کرده باما همراه باشید تا در ادامه به تک تک این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر پاسخ بدیم، و نکات و ترفندهای جالب برای افزایش فروش کتاب به صورت اینترنتی رو براتون شرح بدیم.

اگر در زمینه نویسندگی فعالیت می کنید و یا خود صاحب یک انتشارات یا کتاب فروشی هستید، شاید برای یک بار هم که شده ایده راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به ذهنتان خطور کرده باشد. به خصوص که در سال های گذشته تمایل افراد به خرید اینترنتی به علت مزایای فراوان آن افزایش یافته و این خود عاملی شده است که افراد تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب داشته باشند که ایده ای بسیار عالی است.

همانطور که می دانید هر کسب و کاری نیازمند سرمایه کافی برای شروع است و اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که اصلا فروشگاه فیزیکی در زمینه کتاب ندارید و می خواهید با حداقل سرمایه کسب و کار خود را آغاز کنید، با کمک فروشگاه اینترنتی دیگر مسئله ای مثل نداشتن سرمایه کافی نمی تواند مانعی برای راه اندازی کسب و کار شما باشد و میتوانید با صرف کم ترین هزینه فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید. در این مطلب، قرار است روش‌های فروش آنلاین کتاب از جمله راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب را یاد بگیرید و به کمک آن، به درآمد برسید.

آیا راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به صرفه و سود آور است ؟

برای خیلی از افرادی که می خواهند فروشگاه اینترنتی کتاب ایجاد کنند قطعا این سوال مطرح می شود که آیا می توانند فعالیت خود را به سود مناسبی برسانند یا خیر؟ باید این مورد را در نظر بگیرید که در ابتدای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب، به دلیل اینکه کاربران اندکی با فروشگاه شما آشنایی دارند ممکن است آن انتظاری که برای فروش محصولاتتان دارید براورده نشود اما با گذشت زمان و فعالیت مستمردر کنار تولید محتوای جذاب و هدفمند قطعا این امر ممکن می شود. شاید با خود بگویید که سرانه مطالعه کتاب در کشور ما پایین است و این احتمال را بدهید که نتوانید درآمد خوبی از این راه کسب کنید اما اینطور که فکر می کنید نیست.

فروشگاه اینترنتی کتابی که شما راه اندازی می کنید تنها مختص کتاب های روانشناسی، تاریخی، رمان و… نیست بلکه میتوانید طیف گسترده ای از انواع کتاب برای سلیقه های مختلف و همچنین مخاطبان خاص خود موجود کنید. همچنين مي توانيد در كنار فروش كتاب، لوازم التحرير، نشانك و سایر محصولاتي كه با کتاب مرتبط هستند را در فروشگاه خود موجود كنيد كه فروش بسيار خوبي هم دارند.

آیا راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به صرفه و سود آور است ؟
آیا راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به صرفه و سود آور است ؟

از آنجایی که در سال های اخیر علاقمندی به مطالعه کتاب های الکرونیکی نیز به شدت افزایش پیدا کرده، شما می توانید با قراردادن نسخه الکترونیک و صوتی کتاب های مختلف با قيمت كمتر نسبت به نسخه چاپي آن در فروشگاه اینترنتی خود کاربران بسیاری را جذب کنید.

اگر سری هم به کتابفروشی های شهر خود زده باشید متوجه خواهید شد که کتب درسی و کنکوری نیز از بازار فروش خوبی برخوردار هستند و شما می توانید درآمد قابل توجهی از فروش کتاب های کمک آموزشی کسب کنید و کاربران زیادی را از قشر دانش آموز و دانشجویان جذب کنید. به علاوه می توانید نگاهی به فروش کتاب های دست دوم نیز داشته باشید که بسیار فروش خوبی دارند.

همچنین کتاب های غیردرسی نیز مانند کتاب های تخصصی در زمینه بورس، ارز دیجیتال، کسب و کار و از این قبیل، فروش بسیار بالایی دارند. در نهایت میزان سودآوری فروشگاه اینترنتی شما بستگی به تلاش و فعالیتتان دارد، و علاوه بر تمرکز بر روی نوع کتاب و محصولات سایت باید توجه ویژه ای به تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی سایت خود داشته باشید.

انتخاب پلتفرم فروش اینترنتی کتاب ( سایت – اینستاگرم – فروشنده در دیجی کالا )

ممكن است اين تجربه تلخ نيز براي شما بوجود امده باشد كه محصولي را سفارش داده ايد ولی هنگامی که به دستتان رسیده زمين تا آسمان با عكس و مشخصات آن كه در اينترنت ديده ايد مغايرت داشته است، اما كتاب جزو كالاهايي است كه هم احتياجی به تست ندارد، هم اينكه مانند محصولي مثل لباس نيست كه سايزبندي داشته باشد و نگران اين باشيد كه نتوانيد سايز درست و مناسب خود را سفارش دهيد و گاها ترجيح دهيد خريد خود را از فروشگاه هاي حضوري انجام دهيد.

همچنين نسخه تقلبي نيز ندارد. پس فروش محصولي مانند كتاب در بستر اينترنت دردسر بسيار كم تري نسبت به ساير محصولات دارد و از اين نظر كالاي مناسبي براي فروش آنلاين محسوب مي شود. در ادامه با ما همراه باشيد تا روش ها و پلتفرم هاي متداول فروش آنلاين كتاب را بررسي كنيم.

سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید

در دنیای امروز که فضای مجازی و اینترنت به یکی از ارکان اصلی بیزنس و تجارت تبدیل شده است، داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری جزو واجبات است و تاثیر آن به حدی است که اگر شما برای فروشگاه اینترنتی کتاب خود وب سایتی نداشه باشید قطعا سهم بزرگی از بازار داغ این روزها را از دست داده اید.

بر اساس آمار می توان گفت که 80 درصد از مشتریان قبل از انجام خرید، محصول مورد نظر خود را در اینترنت جستجو می کنند و به تحقیقات آنلاین در سایت ها می پردازند، که تقریبا 50 درصد از این افراد خرید خود را از طریق همین سایت ها انجام می دهند. پس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب در قدم اول باید یک سایت طراحی کنید، که برای انجام این کار دو روش راه اندازی فروشگاه بر بستر وردپرس و راه اندازی سایت اختصاصی با یک زبان برنامه نویسی خاص که هرکدام ویژگی ها، مزایا و هزینه متفاوتی دارند.

راه اندازی سایت بر بستر وردپرس

در روش اول، براي ساخت سايت نیازی به برنامه نویسی نیست بلكه یک تيم حرفه ای، سایتی را برای شما طراحي می کند و به صورت آماده در اختیار شما قرار می دهد. در واقع برای طراحی این سایت لازم نیست که شما دانش و تخصص بالایی در حوزه برنامه نويسي داشته باشید بلكه می توانید با هزینه ای بسیار کم تر و همچنین در مدت زمان کوتاه تری نسبت به روش دوم اقدام به خريد و راه اندازی یک وب سایت با کیفیت بکنید.

از طرفی سایت های آماده به طور معمول توسط شرکت هايي طراحی و اجرا می شوند كه حرفي براي گفتن در اين زمينه دارند و از درصد رضايتمندي بالايي نيز برخوردار هستند پس احتمال بروز نقص فنی در این سایت ها بسیار کم است و ایرادات سطحی کم تری دارند، به علاوه از پشتیبانی فنی قوی و همیشگی نیز برخوردار هستند و این خود یکی دیگر از مزیت های سایت های آماده است.

اگر مي خواهيد براي فروشگاه اينترنتي كتاب خود يك سايت با كيفيت و مناسب داشته باشيد اما نمي خواهيد خيلي هزينه كنيد و همچنين فروشگاه را خودتان مديريت كنيد پيشنهاد ما به شما اين است كه از سايت ساز اماده استفاده كنيد؛ چرا که در راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب، اگر خدمات خاصی مد نظرتان نباشد با هزینه خیلی کم و با وردپرس قابل اجراست.

راه اندازی سایت اختصاصی با برنامه نویس

سایت های اختصاصی همانطور که از نامشان پیداست به صورت منحصر به فرد و با استفاده از زبان های برنامه نویسی طراحی می شوند. اگر قصد دارید تا ویژگی خاصی را به کتابخانه خود اضافه کنید که قابلیت اجرا بر بستر وردپرس را ندارد و یا اگر اجرا شود سرعت کافی را نداشته باشد نوبت به طراحی و برنامه نویسی فروشگاهتان با کد نویسی می رسد؛ البته در این حالت  برای مدیریت و نگهداری سایت به تیمی احتیاج خواهید داشت که دارای تخصص و دانش فنی بالایی بوده و به صورت مکرر پشتیبانی سایت شما را به عهده داشته باشند که مسلما این خود هزینه زیادی را در برمی گیرد.

همچنین پروسه طراحی سایت های اختصاصی بسيار طولانی و زمان بر بوده و قطعا هزینه طراحی، پشتیبانی و سئو بسیار بالایی نسبت به سایت های اماده دارند. اما اگر می خواهید وب سایتی داشته باشید که داراي امكانات و قابليت هايي است كه تا به حال در هيچ سايتي پياده سازی نشده است، پیشنهاد ما به شما طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی است.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب با سایت آماده

با توجه به توضيحات بالا، يكي از ساده ترين و به صرفه ترين روش ها براي طراحي سايت فروشگاه اينترنتي كتاب، استفاده از فروشگاه ساز سايت آماده است. سايت آماده يك مجموعه حرفه اي در زمينه ساخت فروشگاه اينترنتي است كه با مراجعه به آن مي توانيد در كم ترين زمان ممكن و با هزينه اي به صرفه صاحب يك كسب و كار اينترنتي شويد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب با سایت آماده
راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب با سایت آماده

سايت آماده به شما كمك خواهد كرد تا از ويژگي ها و قابليت هاي مختلفي از جمله ثبت محصول بدون محدوديت، دسته بندي محصولات، ثبت سفارش، مديريت سفارشات، مديريت ارسال سفارشات، ايجاد كد تخفيف، درج نظر مشتريان و…بهره ببريد. همچنين اتصال به درگاه تمامي بانك ها، ارسال پيامك به مشتري پس از ثبت سفارش، اتصال به شبكه هاي اجتماعي مانند اينستاگرام، اتصال به سايت ترب، سئو و بهينه سازي موتور جستجو، توليد محتواي جذاب براي سايت، از جمله مزاياي استفاده از سايت اماده است.

پيشنهاد ما به شما استفاده از مشاوره كارشناسان ما در سايت آماده است تا با دريافت يك راهنمايي تخصصي در زمينه راه اندازي فروشگاه اينترنتي كتاب، اولين قدم شروع كسب و كار خود را به درستي برداريد.

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

به طور دقيق نمي توان گفت كه راه اندازي فروشگاه اينترنتي كتاب به چقدر سرمايه نياز دارد زيرا هزينه راه اندازي فروشگاه اينترنتي كتاب به فاكتور هاي مختلفي از جمله هزينه هاي طراحي و ساخت سايت، سئو و توليد محتوا بستگي دارد اما در مقايسه با فروشگاه فيزيكي بسيار كم تر و مقرون به صرفه تر است.

اگر بخواهيم يك حساب سرانگشتي بكنيم، براي راه اندازي يك سايت باكيفيت و حرفه اي كه از نظر هزينه هم صرفه اقتصادي داشته باشد، بسته به امكانات و قابليت هايي كه مدنظر داريد چيزي حدود 4 الي 12 ميليون لازم است. اما اگر فكر مي كنيد كه راه اندازي سايت به تنهايي كافي است و بلافاصله بعد از ايجاد سايت مي توانيد بازديد و فروش بالايي داشته باشيد سخت در اشتباهيد. درواقع تمامي سايت هايي كه با هدف تجاري ايجاد شده اند براي بيشتر ديده شدن در بازار حوزه خود، و همچنين كسب درامد نياز به سئو و بهينه سازي دارند، زيرا عدم رعايت فاكتور هاي سئو مي تواند ضربه بزرگي به سايت و كسب و كار شما بزند و در نهايت نمی توانید رتبه خوبي در نتايج جستجو گوگل كسب کنید.

پس اگر روي سئو سايت خود سرمايه گذاري كنيد در حقيقت بر روي سودآوري و بيشتر ديده شدن كسب و كار خود سرمايه گذاري كرده ايد كه در نهايت منجر به افزايش ترافيك و مشتريان بالقوه و به دنبال آن افزايش فروش شما خواهد شد. هزينه سئو با توجه به وضعيت رقبا، سختي بازار، دشواري كلمات كليدي و همچنين وضعيت فعلي شما مشخص مي شود و براي هر وبسايت و پروژه اي متفاوت است.

 

علاوه بر اين موارد بايد اين موضوع را هم در نظر بگيريم كه لازمه يك سايت حرفه اي، توليد محتواي جذاب و خلاقانه است. زيرا آن چيزي كه ابتدا نظر خريدار را جلب ميكند ويترين كسب و كار شماست. هرچقدر ويترين محتوايي شما قوي تر و  كاربرپسند تر باشد امكان تبديل كاربران عادي به مشتري بيشتر مي شود پس قطعا تاثير بسزايي در ميزان فروش شما خواهد داشت. بنابراين هزينه كردن براي توليد محتوا را جدي بگيريد و آن را در ليست هزينه هاي ثابت كسب و كارتان قرار دهيد.

تعرفه توليد محتوا بستگي به فاكتورها و المان هاي مختلف و همچنين نحوه همكاري و توافق شما با توليدكنندگان محتوا دارد. اينكه چه نوع توليد محتوايي اعم از ويديويي، صوتي ، تصويري و متني را مدنظرداريد همه و همه تعرفه توليد محتوا را تعيين مي كند. كه به طور معمول از مبلغ 8 الي 14 ميليون تخمين زده مي شود. پيشنهاد مي شود اگر به دنبال توليد محتواي باكيفيت و هدفمند هستيد مي توانيد با خيال راحت اين بخش از كارتان را به آژانس ديجيتال ماركتينگ پارسيا بسپاريد.

اگر مي خواهيد اطلاعات بيشتري در رابطه با هزينه راه اندازي فروشگاه اينترنتي كتاب كسب كنيد با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

فروش اینترنتی کتاب در اينستاگرام

طبق امار 60 درصد از جمعیت کل جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. در واقع شبکه های اجتماعی چه مستقیم و چه غیرمستقیم می توانند بخش عظیمی از فروش اینترنتی شما را به عهده بگیرند. استفاده از این پلتفرم ها برای فروش از چندطریق ممکن است، که يكي از اين روش ها، فعاليت در اينستاگرام است. اينستاگرام يكي از محبوب ترين پلتفرم ها در ايران و جهان محسوب مي شود و فروش از طريق اين شبكه اجتماعي امروزه در ميان مردم رونق بسيار زياد پيدا كرده است، به گونه اي كه براي بيشتر كاربران به يك روش ترجيحي براي خريد محصول موردنظرشان تبديل شده است.

شما مي توانيد با راه اندازي فروشگاه اينترنتي كتاب خود در اينستاگرام، به همراه توليد محتواي جذاب و فعاليت مستمر و هدفمند در اين بستر، ويترين مناسبي براي عرضه محصولات خود كه كتاب است ايجاد كنيد و با به اشتراك گذاشتن عكس، ويديو و استفاده از قابليت هاي مختلف اين برنامه مانند: ريلز، لايو، هايلايت و شرح خدمات، كاربران موردنظر خود را جذب كنید.

هرچند كه فعاليت در اين فضا رايگان است و مي توانيد محصول خود را به راحتي براي فروش قرار دهيد اما براي فعاليت و فروش مناسب در اين بستر، شما احتياج داريد كه يك اعتماد دو طرفه اي را ايجاد كنيد، به گونه اي كه كاربران بتوانند با خيال راحت محصول مورد نظر خود را از شما خريداري كنند.احتمالا خودتان هم اين مورد را تجربه كرده ايد، هنگامي كه قصد داريد كتابي را تهيه كنيد قبل از هرچيزي نام كتاب موردنظر خود را در مرورگر جستجو مي كنيد. پس داشتن وب سايت و همچنين ايجاد يك درگاه پرداخت بانكي و درج آن در صفحه اينستاگرام تان به شما كمك مي كند تا اعتبار خود را نزد خريدار بالا ببريد و مي توانيد مشتريان بالقوه خود را كه از طريق صفحه تان جذب كرديد به سايت خود هدايت كنيد.

فروشنده در ديجي كالا

همانطور كه پيش تر اشاره كرديم شما بايد دركنار ايجاد سايت و بارگزاري محصولات در آن، محتواي باكيفيت و جذاب براي فروشگاه اينترنتي خود توليد كنيد. اگر جزو آن دسنه از افرادي هستيد كه زمان كافي براي انجام توليد محتوا نداريد يا نمي خواهيد هزينه اي در اين زمينه صرف بكنيد قطعا استفاده از ماركت پليس ها (Market place) مي تواند براي شما مناسب باشد.به طور خلاصه ماركت پليس پلتفرمي است كه اين امكان را براي فروشندگان مختلف فراهم مي كند كه بتوانند به صورت آنلاين محصولات خود را به فروش برسانند.

ديجي كالا يكي از ماركت پليس هاي مشهور ايراني است كه به شدت براي فروش كتاب و محصولات تان پيشنهاد مي شود، اما بايد اين مورد را هم در نظر داشته باشيد كه فعاليت در ماركت پليس ها (مثل ديجي كالا) به اين شكل است كه بايد از سود فروش هر كتابي درصدي را به آنها پرداخت كنيد و مهم تر از آن مزيت برندينگ كه براي كسب و كارتان بسيار حياتي و مهم است را از دست خواهيد داد، زيرا فضايي كه ماركت پليس ها دارند باعث مي شود بيشتر توجه مشتري به محصول و مشخصات آن جلب شود و تاثيري آنچناني بر روي برند و كسب كار شما نخواهد داشت.

به جاي اينكه مجبور باشيد بخشي از سود خود را به پلتفرم اصلي پرداخت كنيد و در نهايت آنطور كه بايد برند شما ميان خريداران شناخته نمي شود، بهتر است كه تمركز خود را بر روي رشد و توسعه سايت و برند خود بگذاريد، درست است كه اين پروسه كمي زمان بر خواهد بود اما ارزشش را دارد و در نهايت نتايج خوبي برايتان به همراه خواهد داشت.

فروشگاه اینترنتی کتاب به چه چیزهایی نیاز دارد؟

براي راه اندازي فروشگاه اينترنتي كتاب، ابتدا بايد تصميم بگيريد كه قصد فروش چه نوع كتاب هايي را داريد: دست دوم يا نو؟ كتاب هاي كمك آموزشي؟ تاريخي؟ علمي و تكنولوژي؟ و بعد بر اساس نوع كتاب فروشي، جامعه هدف خود را مشخص كنيد؛ كه با تعيين كردن جامعه هدف مشتريان، بودجه بندي خود را بهتر برنامه ريزي خواهيد كرد.

با توجه به اين تصميم، حال بايد به سراغ كانال هاي تامين موجودي برويد. مي توانيد از طريق عمده فروشي ها، توزيع كنندگان رسمي انتشارات، منابع محلي و… كتاب هاي موردنظرتان را با قيمت مناسب تهيه كنيد. اگر تازه كار هستيد ضرورتي ندارد كه تمامي محصولات را موجود داشته باشيد، يكي از مزيت هاي فروش آنلاين دقيقا همين است كه مي توانيد پس از ثبت سفارش توسط مشتري، محصول مورد نظر را از عمده فروشان تهيه كنيد.

مورد بعدي انتخاب نام و لوگوي مناسب براي فروشگاه اينترنتي كتاب شماست. نام تجاري شما بايد جذاب و خلاقانه باشد زيرا تاثير بسيار زيادي در جذب مشتري و برقراري ارتباط آنها با شما دارد. همچنين نام كتابفروشي هاي ديگر را بررسي كنيد و سعي كنيد تا حد امكان نام انتخابيتان تكراري نباشد و علاوه بر جذابيت، معنا و مفهوم خاصي را القا كند.

فروشگاه اینترنتی کتاب به چه چیزهایی نیاز دارد؟
فروشگاه اینترنتی کتاب به چه چیزهایی نیاز دارد؟

در ادامه بايد لوگويي را براي فروشگاه اينترنتي كتاب خود انتخاب كنيد. لوگو اولين جنبه بصري هر برندي است و نماد فروشگاه شما محسوب مي شود. پس لوگوي شما بايد به صورتي باشد كه در عين جذابيت و منحصر به فرد بودن بيشترين همخواني را با كسب و كار شما داشته باشد تا در ذهن مخاطبانتان ماندگار شود.
از آنجايي كه قرار است نام و لوگوي شما بر روي سايت، پست هاي اجتماعي، محصولات و بسته بندي هاي شما قرار بگيرد پس در انتخاب اين موارد سعي كنيد وسواس به خرج بدهيد تا در نهايت بهترين انتخاب را داشته باشيد.

علاوه بر موارد فوق، يك فروشگاه اينترنتي كتاب بايد داراي امكانات و ويژگي هايي باشد كه مشتري را به خريد ترغيب كند. در ادامه به معرفي اين ويژگي هاي مي پرازيم:

ارائه اطلاعات کامل درباره کتاب

ذكر توضيحات كامل و دقيق درباره مشخصات كتاب، يكي از نكات مهم و ضروري براي هر فروشگاه اينترنتي كتاب است. زيرا به دليل فروش آنلاين، امكان دسترس به محتواي كتاب و بررسي آن به صورت حضوري براي خريدار وجود ندارد. در توضيحات هر محصول، بايد نكاتي از جمله موضوع و سبك كتاب، رده بندي سني، نام نويسنده و در صورت ترجمه بودن كتاب، نام مترجم حتما قيد شود. در ادامه بايد به نام انتشارات، نوبت و سال چاپ، تعداد صفحات، نوع جلد، اندازه و وزن كتاب نيز اشاره كرد.

قرار دادن تصاویر با کیفیت و حرفه ای

قرار دادن تصاویر با کیفیت و جذاب از کتاب ها یکی دیگر از مراحل طراحی سایت است که بسیار مورد توجه مشتریان قرار می گیرد، زیرا برای مشتری بسیار مهم است که تصاویر واضحی از محصولی که خریداری می کند ببیند، که علاوه بر آشنایی بیشتر مشتریان با محصولات، باعث جلب اعتماد آنها شده و خیالشان از خریدی که انجام می دهند راحت می شود. بهتر است که به جاي استفاده از تصاوير غير واقعي و  بی کیفیت براي معرفي کتاب و محصولات، از تصاوير واقعي و حرفه ای كه توسط خودتان تهيه شده است استفاده كنيد. همچنین درج تصاوير واضح و باكبفبت از جلد كتاب، چند صفحه ابتدايي كتاب و پشت كتاب نيز در توضيحات محصول لازم و ضروري است.

درج خلاصه ای از کتاب

به دليل اينكه در فروش آنلاین کتاب، مشتريان به نسخه فيزيكي کتاب مدنظرشان دسترسي ندارند، مي توانيد با درج خلاصه اي از كتاب به صورت PDF اين امكان را براي آنها فراهم كنيد تا با مطالعه چند صفحه از كتاب و  همچنين آشنايي با سبك و نوع روايت، قلم نويسنده و نحوه ترجمه كتاب، تصميم گيري بهتر و آگاهانه تري داشته باشند.

اخذ اي نماد

يكي ديگر از الزامات راه اندازي فروشگاه اينترنتي دريافت نماد اعتماد الكترونيكي است. قطعا در دنياي امروز كه ميزان كلاهبرداري هاي اينترنتي افزايش پيدا كرده، كاربران به سختي مي توانند به فروشگاه هاي اينترنتي اعتماد كنند، اما نگران نباشيد، شما مي توانيد با دريافت نماد اعتماد الكترونيكي اين اطمينان خاطر را براي مشتريان خود به عمل بياوريد تا با خيال راحت به خريد خود بپردازند و نگراني از بابت پرداخت هزينه و دريافت محصول نداشته باشند.

استفاده از پروتکل امن https

داشتن امنیت بالا یکی از مهم ترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی کتاب است که پس از طراحی سایت باید به آن توجه کرد. امنیت سایت فروشگاهی هم برای مشتری و هم برای صاحب فروشگاه حائز اهمیت است چرا که هرگونه خطر امنیتی باعث متضرر شدن طرفین می شود. پس حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی مشتریان، کارت بانکی و همچنین دیتای کسب و کارتان از اهمیت بالایی برخوردار است.

هاستینگ امن https که نیاز به فعالسازی گواهی ssl دارد، نشان دهنده امنیت بالای سایت فروشگاهی شما است، که تمامی اطلاعات و حریم کاربران توسط این سپر امنیتی محافظت می شود. با فعال کردن این گواهی، هنگامی که کاربر یکی از صفحات وبسایت شما را در مرورگر باز می کند، می تواند قبل از نام دامنه و ادرس سایت عبارت https را به جای http مشاهده کند.

در واقع داشتن گواهی ssl، به اندازه دریافت نماد اعتماد اکترونیکی برای یک وبسایت کتابفروشی اهمیت دارد؛ به این دلیل که همیشه به کاربران اینترنت هشدار داده می شود که از سایت هایی که از رمزگذاری ssl استفاده نمی کنند هرگز خرید نکنند یا داخل این سایت ها پرداخت بانکی انجام ندهند، پس با دریافت این گواهی مشتریان با خیال آسوده تری در سایت شما خرید خود را انجام می دهند. به علاوه، این پروتکل تاثیر بسیار مثبتی بر سئوی سایت شما خواهد داشت و شما می توانید رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید.

امکان درج نظر و پرسش و پاسخ در صفحه محصول

در فروش اينترنتي، به دليل ارتباط محدود بين فروشنده و خريدار اين احتمال وجود دارد كه سوالاتي در ذهن خريداران بوجود بيايد و بدون اينكه پاسخي برا آنها دريافت كنند صفحه شما را ترك كنند. شما بايد بخشي را در سايت خود ايجاد كنيد تا كاربران بتوانند به راحتي سوالات و ابهاماتي كه درباره کتاب دلخواهشان در ذهن دارند را بپرسند و شما نيز می توانید با پاسخدهي به سوالات، در سريع ترين زمان ممكن فرايند خريد را براي مشتريان خود تسهيل كنيد. به علاوه کاربرانی که قبلا کتاب را خریداری و مطالعه کرده اند می توانند نظرات خود را راجع به آن به اشتراک بگذارند که مشتری با خواندن نظرات، بینش بهتری نسبت به کتاب مدنظرش پیدا می کند و می تواند راحت تر و بهتر تصميم بگيرد.

درج نظر و سوالات مشتريان علاوه بر تاثير مثبتي كه بر روی فروش شما دارد باعث ايجاد تعامل بیشتر و حس اعتماد و رضايت در مشتري مي شود. به علاوه كلمات كليدي جديدي كه در اين بخش ايجاد مي شود، تاثيرات بسيار مثبتي بر روي سئو سايت شما خواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که به صورت کامل مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برایتان شرح دهیم. در نهایت سعی کنید بر روی رشد و توسعه وب سایت فروشگاه اینترنتی خود متمرکز شوید و برند مستقل خود را راه اندازی کنید. با وجود اینکه استفاده از پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی تاثیر به سزایی در افزایش فروش شما دارد و می توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید  اما سعی کنید بیشترین استفاده شما از شبکه های اجتماعی به منظور هدایت ترافیک به سمت وب سایت تان باشد. پس پیشنهاد می شود که اولویت شما توسعه وب سایت تان باشد چرا که وب سایت تان متعلق به خود شماست و برند شما محسوب می شود اما شبکه های اجتماعی در هرصورت متعلق به اشخاص دیگری است که در نهایت از منافع تجاری خود محافظت می کنند و ممکن است قوانینی را وضع کنید یا سیاست هایی را اعمال کنند که سبب از دستت رفتن ضفحه و به تبع آن فروش شما می شود و نهایتا این شمایید که متضرر می شوید.

در ادامه اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی کتاب خود را راه اندازی کنید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ترفند های افزایش فروش کتابفروشی آنلاین را مطالعه کنید. اگر سوالی درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما مطرح کنید. همچنین می توانید برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان ما در رابطه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به چت سایت مراجعه کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *