آموزش ها طراحی وب

9 تا از بهترین کانال‌های یوتیوب آموزش طراحی سایت

کانال‌های یوتیوب آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت چند وقتی است که روی بورس آمده و بسیاری از افراد برای اهداف مختلف اعم از کسب درآمد، شغل دوم  و همین‌طور برای مهاجرت و … به این حرفه روی می‌آورند. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بدون پرداخت هزینه‌های کلان یادگیری طراحی سایت با یوتیوب به طور کامل برنامه‌نویسی یاد بگیرید و در این زمینه رشد کنید. در ادامهٔ مطلب همراه سایت آماده باشید که قرار است فوت‌وفن آموزش طراحی سایت حرفه‌ای را به شما بگوییم.

در این مطلب به شما قرار است طراحی سایت را آموزش دهیم. چه ابزاری بهتر از یوتیوب برای یادگیری وجود دارد؟ به نظر من هیچ‌چیز رایگانی پیدا نمی‌کنید که بتواند در ابعاد یوتیوب برای آموزش و ارائهٔ خدمات و … حرفه‌ای عمل کند. اما یوتیوب چیست؟ یوتیوب وب‌سایت یا سرویسی رایگان برای اشتراک‌گذاری ویدئوها و تماشای آنلاین است. یوتیوب در ۲۰۰۵ پا به عرصه‏ گذاشت و اکنون یکی از پربازدیدترین سایت‌ها با شش میلیارد ساعت ویدئو در هر ماه است که مردمان از تمام نقاط دنیا از این وب‌سایت استفاده می‌کنند و برای سرگرمی یا یادگیری چیزهای مختلف به آن علاقه‌مند هستند. به‌عبارت‌دیگر، یوتیوب مکانی جدید برای کشف و یادگیری و سرگرمی است. یوتیوب یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین کانال‌هایی است که می‌توانید در دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده کنید.

برای شروع یادگیری با یوتیوب شما تقریباً به هیچ چیزی نیاز ندارید. البته که نیازهای اولیه که شامل یک وسیلهٔ هوشمند است و ازآنجایی‌که یوتیوب در ایران فیلتر است شما به یک فیلترشکن نیاز دارید. امروزه نسبت به گذشته کاربران ایرانی به یوتیوب علاقه بسیار زیادی را نشان داده‌اند و تمایل آن‌ها نسبت به استفاده از آن بیشتر شده است؛ زیرا درگذشته سرگرم بودن در فضاهای مجازی اصل مهم‌تری بود و سپس مردم تمایل بیشتری را برای آموزش از طریق این فضا نشان دادند که این یک نکته مثبت در این زمینه است. شما هم می‌توانید برای هرآنچه که در ذهن دارید از طریق یوتیوب نسبت به یادگیری آن اقدام کنید. البته که در این مطلب هدف ما آموزش طراحی سایت است و قرار است کانال‌های یوتیوب آموزش طراحی سایت را به شما معرفی کنیم. یوتیوب بزرگ‌ترین سایت به‌اشتراک‌گذاری ویدئو در دنیاست و هیچ پلتفرمی حتی نمی‌تواند به نزدیکی آن نیز برسد. یوتیوب بیش از ۲ میلیارد بیننده دارد و به‌صورت روزانه ویدئوهای آن بیش از ۵ میلیارد بار بازدید می‌شوند. شما تقریباً می‌توانید هر گروه مخاطبی که تصور می‌کنید را در یوتیوب پیدا کنید، بدین معنی که تمامی بیزینس‌ها می‌توانند شیوه‌های به‌خصوصی برای منفعت بردن از این پلتفرم پیدا کنند.

یوتیوب همچنین یک فضای خوب برای شروع درآمدزایی نیز هست. بازاریابی با محتوای ویدئویی در این پلتفرم ارزش سرمایه‌گذاری فراوانی دارد که یوتیوب را به‌عنوان عاملی کلیدی مطرح می‌کند. پلتفرم ویدئویی یوتیوب با گوگل پیوندی تنگاتنگ دارد که بستر اجتماعی و تأثیرگذاری برای بازاریابی و تجارت به ‏نظر می‌رسد که تمامی افراد دنیا می‌توانند برای خود به‌صورت رایگان در این فضا کسب‌وکار خود را شروع کنند؛ بنابراین، بررسی و مطالعهٔ مزایا و روندهای بازاریابی محتوای ویدئویی آنلاین از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود. ساخت و تولید محتوای ویدئویی در یوتیوب روشی بی‏نظیر برای تقویت و اعتبار کسب‌وکارهای آنلاین است.

آموزش برنامه نویسی از طریق یوتیوب
آموزش برنامه نویسی از طریق یوتیوب

معرفی کانال‌های معتبر یوتیوب برای آموزش طراحی سایت

شما نیز بهتر از من می‌دانید که با وجود منابع بسیار با کیفیتی که برای آموزش طراحی سایت در سراسر اینترنت  وجود دارد  بااین‌حال هنوز هم یوتیوب یکی از بهترین منابع در این زمینه به شمار می‌آید؛ زیرا تمامی کسانی که در زمینهٔ طراحی سایت فعالیت می‌کنند برای افزایش درآمد خود از درآمدزایی از طریق یوتیوب اقدام می‌کنند و یا برای معرفی بیشتر خود و یا برای گرفتن پروژه‌های بهتر و افزایش اعتمادسازی مشتریان خود از این پلتفرم استفاده می‌کنند که از هر لحاظ که حساب کنیم این یک فرصت ویژه برای شماست تا برای یادگیری از یوتیوب استفاده کنید.

شما با فالوکردن چندین کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی می‌توانید مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را به میزان بسیار زیادی ارتقا دهید و در مدت‌زمان بسیار کوتاهی می‌توانید به یک متخصص در زمینه‌های مختلف برنامه‌نویسی تبدیل شوید. یکی از نکات بسیار مهمی که درباره این کانال‌ها وجود دارد این است که معمولاً محتوای آنها بسیار سرگرم‌کننده است و پروژه‌های جذابی در این کانال‌ها انجام می‌شود. همین عامل نیز باعث می‌شود تا اکثر افرادی که قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارند یا این‌که علاقه‌مند هستند تا از جدیدترین اخبار و تکنولوژی‌های موجود در زمینه برنامه‌نویسی مطلع شوند از این کانال‌ها استفاده کنند که این موضوع برای کسانی که به‌تازگی شروع به یادگیری طراحی سایت کرده‌اند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است و برای انگیزهٔ ادامه دادن این حرفه به‌صورت مستقیم کمک می‌کند.

کانال‌های مختلف یوتیوبی برای آموزش یوتیوب محتواهای بسیار ارزشمندی را دارند که در ادامه بهترین کانال‌های این حوزه را برای شما آورده‌ایم. این کانال‌ها به‌صورت رایگان برای کاربران خود محتواهای کاربردی تولید می‌کنند و شما عزیزان می‌توانید از این آموزش‌ها برای افزایش کارایی خود استفاده کنید. از بین این کانال‌ها بهتر است که با عنوان‌هایی که دنبال آن هستید جستجو انجام دهید. دوره‌های آموزشی طراحی سایت هزینه‌های هنگفتی را برای کارآموزان تحمیل می‌کنند که با استفاده از آموزش‌های یوتیوب می‌توانید به‌راحتی به منابع رایگان آموزش طراحی سایت دست بیابید.

چنل یوتیوب ProgrammingKnowledge
چنل یوتیوب ProgrammingKnowledge برای آموزش برنامه نویسی

این کانال برای کسانی که دنبال یک کانال یوتیوبی حرفه‌ای برای آموزش طراحی سایت هستند مناسب است. در این کانال شما می‌توانید بسیاری از آموزش‌های مرتبط با برنامه‌نویسی را بیابید. از جمله آموزش‌هایی که در این کانال آموزش برنامه‌نویسی یوتیوب می‌توانید تماشا کنید می‌توان به آموزش‌هایی در زمینه برنامه‌نویسی اندروید، جاوا، سی پلاس و پایتون اشاره کرد که برای نگاه درآمدی به یادگیری این زبان‌ها بسیار خوب هستند و بازار کار خوبی را دارند. این کانال صرفاً آموزش پایتون نیست؛ اما این کانال بالای 160 ویدئو در زمینه آموزش پایتون منتشر کرده است. اگر دنبال آموزش ASP.NET هستید این کانال را با ویدئو های آموزشی جذابش از دست ندهید. در میان منابع آموزشی که در این سایت وجود دارند یک آموزش جامع و کامل برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی سی نیز وجود دارد که علاقه‌مندان به این زبان برنامه‌نویسی می‌توانند از آن استفاده کنند. نکته بسیار جذاب درباره این کانال این است که یک وبلاگ مخصوص به آن نیز وجود دارد که در این وبلاگ هم شما می‌توانید جدیدترین اخبار و مطالب جذاب در حوزه برنامه‌نویسی را دنبال کنید.

بهترین ویژگی که این کانال یوتیوب دارد این است که این چنل را می‌توان گفت بهترین منبع برای افرادی است که به‌تازگی شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کرده‌اند و ویدئوهای آموزشی آنها عموماً برای افراد مبتدی می‌باشد. پیشنهاد ما برای شما عزیزانی که به‌تازگی با دنیای برنامه‌نویسی آشنا شده‌اید این است که این کانال را در یوتیوب سابسکرایب کنید و ویدئو های آموزشی آنها را دنبال کنید. این کانال از 2012 شروع به کارکرده است و دنبال‌کنندگان آن حدوداً به  1.37 میلیون می‌رسد. این کانال هم آموزش‌های زیادی در زمینه برنامه‌نویسی و بازی‌سازی به زبان انگلیسی دارد.

کانال آموزشی RebellionRider
کانال آموزشی RebellionRider برای آموزش برنامه نویسی

یکی دیگر از چنل‌هایی که می‌توانید برای یادگیری برنامه‌نویسی از آن استفاده کنید این کانال است که  دارای بیش از 100 فیلم ضروری برنامه‌نویسی SQL است که سطح مبتدی تا پیشرفته می‌توانید این زبان برنامه‌نویسی رو بیاموزید. در واقع زبان پرس‌وجوی SQL محبوب‌ترین و رایج‌ترین زبان‌ برای کار با پایگاه‌داده است که محدود به زبان برنامه‌نویسی خاصی نیست، این بدان معناست که اکثر برنامه‌نویس‌ها برای ارتباط با پایگاه‌داده به این زبان نیاز دارند. برنامه‌نویسی SQL مبتدی آن دارای 89 ویدئو است و مرحله‌به‌مرحله پس از ارتقا خود در این زبان می‌توانید با این کانال و ویدئوهای آموزشی‌اش همراه باشید و از این طریق به‌سادگی این زبان را بیاموزید. یادگیری این زبان برای تمامی کسانی که قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارند و می‌خواهند در این زمینه حرفه‌ای شوند مهم است.

بهترین کانال‌های یوتیوب آموزش طراحی سایت The Futur
یک از بهترین کانال‌های یوتیوب آموزش طراحی سایت The Futur

این یک آکادمی یادگیری طراحی وب‌سایت جذاب است که برای افرادی که مبتدی هستند محتواهایی بسیار کاربردی تولید می‌کند. یکی از کانال‌های بسیار جذاب با محتوای متفاوت که در آن درباره تقارن منطق‌ها صحبت می‌شود و به سؤالات اساسی در مورد صنعت گرافیک پاسخ داده می‌شود؛ زیرا بخش بزرگی از طراحی سایت گرافیک آن است. علاوه بر این، این کانال بر ارائه اطلاعات به کارآفرینان نیز تمرکز دارد. اگر می‌خواهید درباره کلیات گرافیک و طراحی، برندینگ  و همچنین هویت بصری برای کسب‌وکارها اطلاعات به دست آورید، The Futur چیزی است که باید سراغ آن بروید و با کمک آن به فردی متخصص در این حوزه تبدیل شوید. فراموش نکنید که با افزایش تخصص خود در این حوزه، می‌توانید بیشتر از عرف حقوق طراح گرافیک به دست آورید که این حقوق و دستمزد کمی نیست؛ زیرا شما در این زمینه می‌توانید بدون مرز پیشرفت‌های چشمگیری را در زمان‌های کوتاه داشته باشید.

گرافیک در یک سایت به‌قدری مورد اهمیت و بررسی قرار می‌گیرد که نیاز است شما علاوه بر یادگیری روان‌شناسی، علایق مشتریان خود و … سبک‌های مختلف گرافیک سایت را پیاده‌سازی کنید تا بتوانید به یک طراحی خوب برسید.

از معروف‌ترین کانال‌های طراحی سای DevTips
یکی از معروف‌ترین کانال‌های طراحی سای DevTips

برای یک برنامه‌نویس حرفه‌ای شدن شما نیاز به منابعی دارید تا بتوانید علم شما را افزایش دهد و به توانایی‌های شما بیفزاید. این کانال برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک برنامه‌نویس حرفه‌ای شوند.

اگر شما یک طراح وب هستید که قصد دارید مهارت‌های خود را در این زمینه ارتقا دهید و بتوانید به‌صورت حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر در این زمینه فعالیت داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً در این کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی عضو شوید و از مطالبی که در آن منتشر می‌شود استفاده کنید تا بتوانید یک برنامه‌نویس حرفه‌ای شوید و سطح کار خود را افزایش دهید. اگر نیاز دارید تادانش خود را در زمینه کدنویسی با استفاده از HTML5، CSS و سایر موضوعات مرتبط با وب افزایش دهید بدون شک این کانال می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

 کانال یوتیوب DevTips دارای بیش از 200 محتوای ویدئویی در زمینه‌های مختلف وب است. یکی از نکات بسیار مهمی که باید درباره این کانال بدانید این است که محتوای آموزشی آن توسط Travis Neilson کارمند شرکت گوگل تهیه شده است؛ بنابراین شما می‌توانید نهایت اطمینان را به کیفیت آموزشی ویدئوهای آن داشته باشید و با خیالی راحت از این بستر آموزش برنامه‌نویسی یوتیوب استفاده کنید. در زمان نوشته شدن این مطلب این کانال بیش از 67 هزار دنبال‌کننده دارد. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در این کانال وجود دارد این است که شما می‌توانید با استفاده از این کانال افراد مشهور برنامه‌نویسی را بشناسید و از آنها برای پیشبرد بهتر کار خود استفاده کنید.

کانال آموزش طراحی سایت JREAM
کانال آموزش طراحی سایت JREAM

این کانال فیلم‌های آموزشی در مورد برنامه‌نویسی به‌صورت گسترده ندارد و در زمینهٔ آموزش برنامه‌نویسی به‌صورت چشمگیر فعالیت نکرده است؛ ولی یک بخش آموزشی ویژه 54 قسمتی مخصوص PHP-Object-Oriented ( برنامه‌نویسی شی گرا ) دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن‌ها را ببینید.

کانال آموزش طراحی سایت DesignCourse
کانال آموزش طراحی سایت DesignCourse

یکی دیگر از کانال‌هایی که در طراحی وب‌سایت به کارتان می‌آید این کانال است. این کانال توسط گروهی به نام Gray مدیریت می‌شود و تولید محتوای آن صورت می‌گیرد که برای برخی از نام‌های بزرگ در یادگیری ویدئویی از جمله Pluralsight، LinkedIn Learning و Lynda.com کارکرده است. او آموزش کامل پشته توسعه که در این مورد به شما کمک می‌کند ترکیبی از طراحی و توسعه آموزش از جمله UI/UX, front end dev- back end dev and graphic design. با فیلم‌های جدید هفتگی، همیشه ارزش چک کردن دارد. یکی از موضوعات مهم که امروزه در سایت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد UI , UX سایت‌هاست که بهتر است کمی در این زمینه دانش داشته باشید.

کانال طراحی وب‌سایت PASStv
کانال طراحی وب‌سایت PASStv

از بهترین کانال‌های آموزش طراحی سایت می‌توان به این کانال اشاره کرد که یک کانال آموزشی خوش‌ساخت از ویدئو های خوب در مورد تجربیات و زمینه‌های یادگیری SQL SERVER است و توسط یک تیم زبدهٔ برنامه‌نویس آماده شده است. این کانال خیلی به آموزش زبان برنامه‌نویسی نمی‌پردازد؛ اما حضور مهندسان و متخصصان این زبان باعث می‌شود که ویدئو های خوبی از تجربیات مهندسان را بتوانید ببینید و فرا بگیرید. همان‌طور که در مورد اهمیت این موضوع بالاتر اشاره کردیم، بد نیست برای حرفه‌ای‌تر شدن سری به آموزش‌های این کانال بزنید.

کانال PHP Academy

PHP در برنامه‌نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است. همان‌طور که از نام این کانال مشخص است، این کانال تقریباً فقط ویدئوهایی در مورد کد PHP می‌سازد و برای کسانی که می‌خواهند برنامه‌نویسی را شروع کنند قدم مفیدی حساب می‌شود. اگرچه PHP در بین برنامه‌نویسان نسبت به زبان‌های Ruby و Python از محبوبیت کمتری برخوردار است، اما همچنان بخش مهمی از صنعت توسعه وب است. باتوجه‌به تمرکز PHP Academy بر PHP، این کانال منبع بسیار خوبی برای یادگیری PHP و همه نکات را پوشش می‌دهد.

در این قسمت شما میتونید ویدئوهای این کانال شامل «PHP Validation » و «Create Your Own PHP Mail Wrapper» است را بیابید و از آنها استفاده کنید. علاوه بر PHP این کانال ویدئوهای آموزشی CSS، جاوا و Github را نیز ارائه می‌دهد؛ بنابراین PHP Academy را می‌توان یک کانال جامع برای آموزش طراحی سایت در نظر داشت و از آن کمال استفاده را برد.

کانال Codecourse برای آموزش طراحی سایت
کانال Codecourse برای آموزش طراحی سایت

در آخرین چنلی که به شما معرفی می‌کنیم می‌خواهیم حجت را برایتان تمام کنید. این کانال قطعاً یکی از بهترین کانال‌ها برای شروع یادگیری زبانه‌ای برنامه‌نویسی این کانال است و مطمئناً آموزش‌های برنامه‌نویسی آن در زبان PHP جزو بهترین‌هاست که می‌توانید در این کانال صفر تا صد آن‌ها را یاد بگیرید. در این کانال شما می‌توانید یک برنامه‌نویسی اصولی را یاد بگیرید و طبق آن یک برنامه‌نویس حرفه‌ای بشوید. همچنین آموزش‌های این ویدئو بروی اصول استاندارد نویسی بسیار تمرکز دارد و بهتر است که یاد بگیرید چگونه استانداردتر کد بزنید که این مورد در زمینهٔ برنامه‌نویسی بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد.

در این مطلب تلاش کردیم  آموزش طراحی سایت را به طور کاربردی و مفید به شما در قالب آموزش‌هایی که در کانال‌های یوتیوب می‌توانید بیابید یاری کنیم. امید است با استفاده از ویدئوهای آموزشی که در کانال‌های معرفی شده وجود دارد بتوانید برنامه‌نویسی را یاد بگیرید و به‌زودی به برنامه‌نویسان حرفه‌ای آینده تبدیل شوید. استفاده کردن از این منابع رایگان برای ارتقای توانمندی‌های شما بسیار مفید است. حتماً به این کانال سر بزنید و تجربه خودتان رو با ما در اشتراک بزارید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *