سئو مقالات

چک لیست برای سئو محتوا

چک لیست برای سئو محتوا

چک‌لیست نوعی ابزار یادآوری می‌باشد که ما را در انجام کارها کمک می‌کند تا با بررسی این چک‌لیست چیزی از قلم نیفتد و کارمان به‌درستی انجام شود. چک‌لیست محتوا هم بسیار کمک‌کننده است، پس از سفارش طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی و دریافت آن شما باید اقدام به بارگذاری محتوا کنید، یعنی زمانی که می‌خواهیم محتوای تولید شده را در سایت درج کنیم با وجود چک‌لیست و بررسی آن متوجه می‌شویم که تمام کارهای لازم را انجام داده‌ایم و محتوای تولید شده آماده منتشرشدن است. در ادامه از اهمیت تولید محتوا و سئو کردن آن، چک‌لیست سئو محتوا، انتخاب کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، پوشش محتوا، استفاده از هدینگ و لیست، انتخاب تیتر مناسب و استفاده از عکس و ویدئو توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

یکی از دلایلی که کاربر در یک سایت ماندگار می‌شود و از آن سایت استفاده می‌کند محتوای داخل آن سایت است. برای داشتن یک سایت خوب، حتماً باید به محتوای داخل آن توجه شود. تولید محتوای خوب فواید و اهمیت زیادی دارد، زیرا با تولید محتوای خوب کاربران و مخاطبان هدف خود را به‌سوی خود جذب می‌کنید و از این طریق به‌راحتی و بدون هزینه، برند و سایت شما بازدید زیادی می‌خورد و تقویت می‌شود.

سایت ساز سایت آماده خدمات تولید محتوا و سئو حرفه‌ای را برای کاربران عزیز ارائه می‌کند. هر کسب‌وکاری به‌هرحال بعد از مدتی باتوجه‌به کسب‌وکار خود و زمان‌گذاشتن روی آن، مشتریان ثابت خود را به دست آورده است. با تولید محتوای خوب و دقیق و مرتبط با کسب‌وکار و توجه زیاد به آن، هم کسب‌وکار خود را معرفی می‌کنید و هم مشتریان جدید به سایت شما اضافه می‌شوند. مشاغلی که نیاز به معرفی محصول و یا خدمت خود به کاربران هدفشان دارند می‌توانند در سایت خود این کار را انجام دهند و محصولات و خدمات خود را برای کاربرانشان توضیح دهند و از این طریق نیز هم کاربران آموزش می‌بینند و هم یک تولید محتوای خوب انجام داده‌اند. کسانی که تولید محتوای زیادی را برای سایت خود انجام می‌دهند با گذر زمان مسائلی که به هم ربط دارند را می‌توانند به هم دیگر لینک دهند و در واقع یک لینک‌سازی داخلی داشته باشند. اگر تولید محتوایی که می‌کنیم بروز و جدید و کامل باشد دیگران نیز از سایت ما می‌توانند استفاده کنند و لینک‌سازی خارجی صورت گیرد. همه این‌هایی که گفتیم اهمیت تولید محتوا را نشان می‌دهند که باتوجه‌به آن می‌توانیم مزیت‌های زیادی را دریافت کنیم.

چرا باید محتوا را سئو کنیم؟
چرا باید محتوا را سئو کنیم؟

چرا باید محتوا را سئو کنیم؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم که سئو چیست؟ سئو در واقع عملیاتی برای بهینه‌سازی یک سایت می‌باشد و هدف سئو این است که سایت مدنظر در نتایج موتورهای جستجو حضور خوبی را داشته باشد. فرایند سئو به سه بخش سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی تقسیم می‌شود. محتوا را سئو کردن یعنی چه؟ یعنی نگارش و تولید و بهینه‌سازی محتواهایی که از لحاظ سئو ظرفیت این را دارند که در نتایج موتورهای جستجو حضور عالی و رتبه بالایی داشته باشند.

چک‌لیست سئو محتوا
چک‌لیست سئو محتوا

چک‌لیست سئو محتوا

چک‌لیست سئو محتوا مزیت‌های فراوانی دارد و نمونه آن مزیت‌ها این است که ذهن را نظام دهی می‌کند و تمام فعالیت‌هایی که باید برای داشتن یک محتوای خوب انجام دهیم را در کمترین زمان انجام می‌دهیم. با چک‌لیست سئو محتوا صحیح‌ترین روش نوشتن آدرس صفحه را می‌توانید انجام دهید، توسط این چک‌لیست می‌توان با وجود انواع روش‌های مقدمه‌نویسی باعث جذب مخاطب شوید. چک‌لیست به ما تمام مواردی که تأثیر مستقیم و یا غیرمستقیم بر روی محتوایمان دارد را نشان می‌دهد. روش‌های سئو کردن پادکست‌ها و تصاویر را آموزش می‌دهد، نکاتی راجع‌به عنوان و زیرعنوان‌ها، بولد و پررنگ‌کردن نوشته‌ها  را در چک‌لیست سئو محتوا می‌توانید آموزش ببینید. این چک‌لیست راجع به سئو ویدئو نیز کار می‌کند. با فهرست محتوایی، نوشتن خلاصه‌ای از محتوا، کال تو اکشن، کامنت مارکتینگ، اصول نوشتن متا تایتل و متا دیسکریپشن  و لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی در چک‌لیست سئو محتوا آشنا می‌شوید و آنها را می‌آموزید. سئو ریزه‌کاری‌های فراوانی دارد و برای انجام تک‌به‌تک آنها می‌بایست از چک‌لیست سئو محتوا استفاده کرد. با این چک‌لیست طبق اصول سئو محتوا پیش می‌رویم و کارهایمان را دقیق و درست انجام می‌دهیم و باعث جذب مخاطب و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می‌شویم.

انتخاب کلمات کلیدی

برای هر صفحه از سایت می‌بایست کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید، در واقع برای انجام این کار باید 3 اصل مهم را موردتوجه خود قرار دهید. اصل اول به ما می‌گوید که همیشه باید روی حوزه‌های مرتبط با موضوع سایتتان کار کنید و کلمات کلیدی نیز باید مرتبط با عنوان سایتتان باشد. اصل دوم می‌گوید در زمان انتخاب کلمات کلیدی دقت بیشتری خرج کنید و خود را جای مخاطب بگذارید و عنوانی که ممکن است به ذهن کاربر برسد را به‌عنوان کلمات کلیدی انتخاب کنید.

اصل آخر می‌گوید که در انتخاب کلمات کلیدی علاوه بر عنوان و خواسته‌های مخاطب به کیفیت مطالب، اعتبار دامنه‌ها و طول عمر سایت‌ها نیز دقت کنید.

آنالیز رقبا

آنالیز رقبا در سئو شامل بررسی کلمات کلیدی، محتواهای تولید شده، لینک‌ها و … و استفاده از این دیتاها برای بالابردن رتبه سئو کسب‌وکار خود می‌باشد. برای آنالیز رقبا قبل از هر کاری باید رقبای کاری خود را بیابید. پیداکردن رقبا کار دشواری نیست؛ چراکه تنها کافی است کلمات کلیدی مدنظرمان را در گوگل سرچ کنیم و بعد نام دامنه‌هایی که در گوگل نمایش داده می‌شوند را یادداشت کنیم. از ابزارهایی مانند الکسا و موز با داشتن رتبه خوب نیز می‌توان برای این کار استفاده کرد.

پوشش محتوا

در ابتدا باید تمامی محتواهایی را که در جستجوی گوگل به‌عنوان نتایج برتر بالا می‌آیند و پوشش داده شده‌اند را بررسی کنیم و از آن در محتوا و موضوع خودمان استفاده کنیم درواقع محتوایمان را با این کار پوشش می‌دهیم، به‌عبارت‌دیگر به این کار کشف شکاف‌ها در محتواهای قبلی و جایگزینی بامحتواهای درست و اصولی و باکیفیت است. برای انجام این کار ابزارهایی وجود دارد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. به کمک این ابزارها می‌توانید تمام عناوینی که توسط سایر سایت‌ها و رقبا پوشش داده شده‌اند را شناسایی کنید و محتوای خود را جامع و کامل‌تر کنید، اگر نیاز بود صفحات اضافه به محتوای خود اضافه کنید اگرنه همان محتوای قبلی خود را اصلاح کنید.

استفاده از هدینگ و لیست

هدینگ همان تیتر یا عنوان یک متن می‌باشد که در تولید و نگارش محتوا باید با سایز بزرگ‌تری نسبت به متن نگارش شود. هدینگ در واقع متن اصلی را به طور خلاصه بیان می‌کند و جزء مهم‌ترین قسمت‌های نگارش محتواست.

لیست‌کردن هم در نگارش محتوا می‌تواند کمک شایانی کند و مخاطب را در هنگام مطالعه محتوا کمک کند، علاوه‌برآن وجود لیست در محتوا از ویژگی‌هایی است که باعث بهترشدن نتایج موتورهای جستجو نیز می‌شوند.

انتخاب تیتر مناسب

یکی از بخش‌های مهم برای یک محتوا همان تیتر یا عنوان می‌باشد. تیتر مناسب می‌تواند باعث جذب مخاطب شود، در نتیجه دقت در انتخاب عنوان و یا تیتر مناسب از ملزومات تولید و طراحی محتوا می‌باشد. برای اینکه یک تیتر مناسب بتوانید انتخاب کنید باید مخاطبین خود را شناسایی کنید و نیازهای آنها را بشناسید، برای محتوایی که انجام می‌دهید هدف‌گذاری کنید و طبق برنامه خاص آن را انجام دهید. موضوع مهم دیگر این است که راجع به حوزه کاری خود در گوگل جستجو کنید و از اطلاعات موجود برای بهبود محتوای خود و بالابردن سئو سایت خود استفاده کنید. از ابزارهای مناسب برای نگارش تیترهای محتوای خود استفاده کنید تا جذب مخاطب بیشتری داشته باشید.

انتخاب از عکس و ویدئو

استفاده از عکس و ویدئو در سایت باعث جذب مخاطب می‌شود. برای انتخاب عکس و یا ویدئو باید نکاتی را رعایت کرد. برای درج عکس در محتوا باید بدانیم که عکس‌ها به دودسته ثابت (بی‌تحرک و کم‌حجم) و متحرک (حجیم و پویا) تقسیم می‌شوند. عکس‌های ثابت برای تولید محتوا مناسب‌تر هستند چرا که بارگذاری این عکس‌ها راحت‌تر بوده و در موتورهای جستجو ارزش محتوای تولید شده را افزایش می‌دهد.

برای تولید محتوای عالی باید از عکس نیز استفاده کنید؛ چراکه کیفیت تولید محتوای شما را افزایش می‌دهد و عکس انتخابی باید تصویر مناسبی باشد که بیانگر خلاصه‌ای از محتوای شما باشد و مخاطب را به خود جذب کند.

امروزه محتواهای ویدئویی توجه مخاطبان را به خود بیشتر جلب می‌کند؛ ازاین‌رو کسانی که از ویدئو در محتواهای خود استفاده می‌کنند در موتورها جستجو جزء نتایج اولیه خواهند بود. در انتخاب موضوعات ویدئو خود دقت بیشتری داشته باشید چرا که اگر ویدئو تولید شده از ویدئو های مدنظر مخاطب باشد باعث می‌شود که سایت شما بازدید بیشتری داشته باشد و سئو خوبی داشته باشید و مخاطب جذب کنید. برای انتخاب موضوع مناسب برای ویدئو خود می‌توانید در ابتدا اهداف خود را تعیین کنید و سپس مخاطب خود را شناسایی کنید و باتوجه‌به این موضوعات ویدئو خود را تهیه کنید و در محتوای خود درج کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *