راهنمای خرید طراحی وب

واقعیت‌های تلخ ساخت وب‌سایت رایگان

واقعیت‌های تلخ ساخت وب‌سایت رایگان

 واقعیت‌های تلخ ساخت وب‌سایت رایگان همان دردسرهایی در مورد ساخت سایت رایگان است که می‌تواند شما را  در طولانی‌مدت به‌قدری اذیت کند که تصمیم بگیرید قید سایتتان را بزنید و از نو به فکر طراحی سایت بیفتید. این واقعیت‌ها همان مشکلاتی است که در ساخت وب‌سایت رایگان برای شما می‌تواند اتفاق بیفتد، همان‌طور که برای افراد زیادی اتفاق افتاده و ما در یک بررسی کلی به شما اینها را یادآوری می‌کنیم تا خود را برای این مشکلات آماده کنید و یا به فکر یک راه‌حل دیگر برای طراحی سایت خود باشید. در ادامهٔ مطلب همراه ما باشید تا واقعیت‌های تلخ ساخت وب‌سایت رایگان را برای شما تحلیل کنیم…

در زمینه طراحی سایت تابه‌حال حتماً با وب‌سایت‌هایی روبه‌رو شده‌اید که وعده‌های ساخت وب‌سایت رایگان را به شما می‌دهند و ممکن است حتی از آنها استفاده کرده باشید یا ممکن است فعلاً چیزی از معایب آنها که باید بپذیرید ندانید. درهرصورت برای انتخاب هر چیزی که برای شما به نام رایگان است باید تاوان‌هایی را بدهید که این موارد ثابت می‌کند وب‌سایت شما رایگان طراحی نمی‌شود و شما باید برای آن شرکت بهایی را بپردازید تا سایتی قابل‌قبول دریافت کنید…

حتماً پیش خودتان سؤال پیش‌آمده که اگر این وب‌سایت برای شما خدمات رایگان ارائه می‌دهد، پس از کجا می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد؟ چگونه می‌تواند از پس هزینه‌های شرکت خود بر بیاید و چطور می‌تواند در ازای گذاشتن این زمان هیچ هزینه‌ای دریافت نکند؟ حتماً پاسختان منفی خواهد بود چرا که برای هر چیزی باید بهایی پرداخت شود. در مورد ساخت سایت رایگان هم باید بگویم که این دروغی بسیار شیرین است و به‌هیچ‌عنوان واقعیت ندارد.

ساخت وب‌سایت رایگان برای شروع ممکن است هزینه‌ای برای شما نداشته باشد و خروجی هم به‌اندازه همان مبلغی که پرداخته‌اید برای شما حرفه‌ای خواهد بود (این را می‌گویم؛ زیرا به این باور باید برسید که بدون پرداخت هزینه نمی‌توانید یک سایت حرفه‌ای دریافت کنید) اگرچه که منظور ما هم این نیست باید هزینه‌های کلان برای یک سایت پرداخت کنید. پس از گذشت مدتی زمان، زمانی که متوجه شدید امکانات این سایت برای شما کافی نیست و شما نیاز به امکانات بیشتری دارید؛ این فیچرهایی که اضافه می‌شوند برای شما هزینه‌هایی را می‌آورند که می‌توانید حدس بزنید ممکن است هزینه‌های بیشتری از طراحی سایت با سایت سازهای غیر رایگان باشد. یا ممکن است در ازای فروشی که شما از سایت فروشگاهی خود دارید، درصدهایی را دریافت کند که زیاد خوشایند شما نباشد یا در مواردی هم هزینه اشتراک ماهیانه دریافت می‌کنند درصورتی‌که در ابتدا به شما وعده ساخت سایت رایگان را داده بودند… در ادامه سایت سازهایی را برای شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با این سایت سازها، ساخت وب‌سایت رایگان خود را شروع کنید

معرفی بهترین سایت سازهای رایگان

فکر می‌کنم تا به اینجا به طور کامل با سیستم سایت سازهای رایگان آشنا شده‌اید، در ادامه بهترین سایت سازهای رایگان را به همراه جزئیات کامل در مورد نحوه ساخت سایت رایگان برای شما آورده‌ایم که می‌توانید تصمیم خود را در این زمینه بگیرید:

پیشخوان سایت ساز خارجی ویکس
پیشخوان سایت ساز خارجی ویکس

سایت ساز رایگان wix

اگر در زمینه سایت سازهای رایگان تابه‌حال تحقیق کرده باشید حتماً نام سایت ساز ویکس به گوشتان خورده است. سایت ساز رایگان ویکس ابزار بسیار ساده‌ای است که می‌تواند طراحی سایت حرفه‌ای به‌صورت آنلاین و رایگان در چند دقیقه برای شما ارائه دهد. ساختن وب‌سایت توسط Wix به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند باتوجه‌به نیازهایی که دارند تغییراتی را در آن اعمال کنند و بر اساس آن نیازها ممکن است نیاز به‌اضافه کردن فیچر هم داشته باشند که این فیچرها هزینه‌های متفاوت خود را دارند. برای طراحی سایت با ویکس شما نیازی به کدنویسی ندارید.

برای شروع این سایت ساز صددرصد رایگان می‌باشد و درصورتی‌که قصد دارید از ابزارهای حرفه‌ای‌تر استفاده نمایید و سایت خود را گسترش دهید و حرفه‌ای‌تر بسازید، می‌توانید در حدود ۱۶ دلار در ماه پرداخت نمایید. از معایب سایت ساز WIX همین کافی است که شما فقط می‌توانید یک بنر تبلیغاتی در سایتتان اضافه کنید که این ممکن است شما را آزار بدهد. عدم وجود دامنه اختصاصی یکی دیگر از معایب سایت ساز ویکس است و از دیگر معایب این سایت ساز می‌توان به‌سرعت لود پایین صفحه را اشاره کرد.

پرتال
سایت ساز پرتال

پرتال

ساخت وب‌سایت رایگان با این سایت ساز امکان‌پذیر است. سایت ساز پرتال نیز از آن دسته از سایت سازهایی است که خدمات رایگانی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. با استفاده از سایت ساز پرتال می‌توانید با سرعت بالا و همین‌طور در طی چند مرحله ساده سایت خود را آماده کنید و بالا بیاورید.  برای استفاده از سایت ساز پرتال باید ثبت‌نام کنید و قالب مدنظر خود را انتخاب کنید تا فروشگاه اینترنتی شما ساخته شود. می‌توانید محتوای این فروشگاه را ویرایش کنید و هر زمانی که آماده بودید، یک دامنه اختصاصی  ثبت نمایید تا وب‌سایت شما شروع به کار شود؛ اما سایت ساز پرتال دارای معایب بسیاری نیز هست که ازجمله آنها می‌توان به ضعف زیاد سئو در آن اشاره کرد. حتماً می‌دانید سئو سایت چیست؟

ساخت وب‌سایت رایگان با وردپرس
ساخت وب‌سایت رایگان با وردپرس

سایت ساز WordPress

اگر می‌خواستیم از سایت سازهای رایگان یکی را انتخاب کنیم قطعاً وردپرس را انتخاب می‌کردیم! چرا؟ چون هرآنچه ما از یک وب‌سایت می‌خواهیم را برایمان مهیا می‌کند. با استفاده از وردپرس شما می‌توانید هر نوع سایتی که بخواهید را به‌راحتی راه‌اندازی کنید. سایت‌های وردپرسی با استفاده از افزونه‌هایی نوشته شده‌اند که برای وردپرس می‌توانند انواع امکانات را دربرگیرند. به‌عنوان‌مثال علاوه بر امکان راه‌اندازی سایت‌های خبری، شرکتی و یا شخصی، برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی در کنار سایت وردپرسی کافی است یکی از افزونه‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند را به هسته اصلی وردپرس خود اضافه کنید.

به‌عنوان‌مثال افزونه‌های WooCommerce و EDD دو افزونه وردپرس هستند که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی جهت فروش کالای فیزیکی یا فایل‌های دانلودی استفاده می‌شوند. همچنین قابلیت تبدیل‌شدن سایت به یک شبکه اجتماعی با افزونه قدرتمند Buddypress یا ایجاد یک تالار گفتگو یا انجمن با افزونه BBpress، در وردپرس وجود دارد. باتوجه‌به فراوانی و تنوع افزونه‌های وردپرس تقریباً هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد. اما موضوعی که وجود دارد این است که شما باید علم استفاده از وردپرس را به دست بیاورید و زمان برای یادگیری و ارتقای آن بگذارید. وردپرس برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک کمی پیچیده است و نیاز به دانش کدنویسی برای بهبود وب‌سایت دارد.

سایت ساز رایگان Mozello
سایت ساز رایگان Mozello

سایت ساز رایگان Mozello

ممکن است شما نیاز به یک وب‌سایت چندزبانه داشته باشید و بخواهید امکانات خوبی را به سایت خود اضافه کنید، سایت ساز Mozello این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید به هر چیزی که در ذهن دارید برسید و یک سایت حرفه‌ای راه‌اندازی کنید. با استفاده از این سایت ساز این امکان وجود دارد که مشتریان شما از کشورهای مختلف وارد سایت شما شوند و امکان پاسخگویی به نیاز آن‌ها نیز وجود دارد. البته قابل‌ذکر است که Mozello نام تجاری خود را در پایین سایت شما درج می‌کند و امکان حذف آن وجود ندارد. سایت ساز Mozello بسیاری از امکاناتی که برای وب‌سایت خود نیاز دارید را به‌خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد و این امکانات در همه دستگاه‌هایی که برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید قابل پشتیبانی هستند.

ممکن است شما به یک وب‌سایت چندزبانه نیاز نداشته باشید و وب‌سایت ساده‌ای می‌خواهید، این پلتفرم با قراردادن فضای ذخیره‌سازی یا همان فضای هاست و یا میزبانی ۵۰۰ مگابایت و امکان ویرایش خوب برای هر بخش، می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد. اینجاست که شما می‌توانید متوجه شوید چرا این سایت خدمات رایگان به شما ارائه می‌دهد؛ Mozello تنها از درج یک تا ۵ محصول را پشتیبانی می‌کند و در صورت نیاز بیشتر می‌توانید با پرداخت ماهانه ۷ دلار تا ۱۵ محصول و ماهانه ۱۴ دلار به‌صورت نامحدود آن را ارتقا دهید. این وب‌سایت هم مانند وب‌سایت‌های رایگان دیگر، گواهی SSL ندارند. محدودیت‌هایی برای ویرایش در سایت ساز وجود دارد و این سایت ساز دارای قالب‌های محدود می باشد.

کاموا
سایت ساز کاموا

کاموا

کاموا هم از سایت سازهایی است که امکانات خوبی دارد و شما می‌توانید بدون داشتن پیشینهٔ علم نرم‌افزار و … با آن کار کنید. می‌توانید ساخت سایت رایگان فارسی را با این سایت ساز شروع کنید. امکاناتی که سایت ساز کاموا دارد با سایت سازهای دیگر تقریباً برابری می‌کند و به‌راحتی با چند کلیک ساده می‌توانید وب‌سایت خود را با ظاهری که خودتان می‌پسندید طراحی کنید.

محدودیتی که این سایت ساز برای کاربران خود دارد این است که استفاده از این سایت ساز تا ۱۴ روز رایگان است و در این مدت می‌توانید امکانات سایت ساز کاموا را بررسی کنید و درصورتی‌که از این امکانات راضی بودید برای ادامهٔ فعالیت باید اقدام به انتخاب پلن موردنظر و راه‌اندازی وب‌سایتتان کنید. سایت ساز کاموا قالب‌های فراوانی را ارائه می‌دهد که می‌تواند نیازهای بازرگانان را برای راه‌اندازی سایت اینترنتی برآورده کند و امکان فروش کالاهای فیزیکی و دیجیتال را نیز برای کاربران خود فراهم می‌آورد. یکی از ویژگی‌های مهم کاموا این است که کاربران بدون داشتن مهارت‌های فنی می‌توانند خودشان بدون نیاز به کدنویسی، ساخت سایت فروشگاهی رایگان خود را بسازند. در صورت راه‌اندازی سایت، نیازی به خریدهاست و دامنه نخواهید داشت، چون کاموا این دو قابلیت را در خود دارد.

واقعیت های تلخ ساخت وب‌سایت رایگان
واقعیت های تلخ ساخت وب‌سایت رایگان

واقعیت‌های تلخ ساخت وب‌سایت رایگان برای کاربران

مشکلات توسعه سایت: در مطالب بالا به‌صورت گزینشی چند معایب سایت سازهای رایگان را به شما گفتیم، اما در اینجا می‌خواهیم واقعیت‌هایی را بیان کنیم که شما باید در شروع کار با یک سایت ساز رایگان آن را بدانید. شاید شما هزینه‌ای برای طراحی سایت با قالب آماده نپردازید، اما این پایان ماجرا نیست. باید بدانید که هزینه‌های پنهان زیادی در استفاده از قالب‌های آماده رایگان وجود دارد، در طراحی وب‌سایت باید به اهداف بلندمدت فکر کنید، به‌روزرسانی یک قالب آماده و ایجاد امکانات دلخواه ممکن است سخت باشد و برای شمایی که سایت خود را رایگان راه‌اندازی کرده‌اید و حالا باید هزینهٔ فیچرهای اضافه را پرداخت کنید، بیشتر از چیزی که فکر می‌کردید شود؛ بنابراین شما نیاز به استخدام یک توسعه‌دهنده وب‌سایت خواهید داشت تا کدها را به همان شیوه‌ای که می‌خواهید تغییر دهد تا بتوانید اهدافی را که می‌خواهید بیفزایید.

UX نامناسب یا همان تجربه کاربری نامطلوب: اکثر قالب‌هایی که به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند، تجربه کاربری خوبی را ندارند. ایجاد یک تجربه کاربری خوب، سایت شما را می‌تواند محبوب کند و یا ایجاد تجربه کاربری بد می‌تواند مخالف این عمل کند. سایت شما ویترین کسب‌وکار شماست و اولین چیزی است که مشتریان آنلاین مشاهده می‌کنند، بنابراین برداشت آنها از خدمات و محصولات شما متأثر از سایت شما خواهد بود.

نداشتن سئو: اهمیت سئو به‌اندازه‌ای زیاد است که راه‌اندازی سایت اهمیت دارد. سئو شما مشخص می‌کند که آیا بازدیدکنندهٔ مطلوبی خواهید داشت یا نه؟ فروش خوبی خواهید داشت یا نه؟ میزان زیادی از کاربران آنلاین برای جذب وجود دارد که با نداشتن شما از این مشتریان فعال ناتوان خواهید بود. ساخت سایت رایگان با سایت سازهایی که بر پایه وردپرس کار نمی‌کنند به طور واضح دارای سئو بسیار ضعیف یا به طور کل هیچ موارد سئویی را شما نخواهید دید.

محدودیت در ایجاد تغییرات و به‌روزرسانی: مشکل اساسی که دارندگان سایت‌ها با آن مواجه می‌شوند محدودیت در ایجاد تغییرات است. زمانی می‌رسد که شما می‌خواهید برای افزایش بازدهی سایت خود آن را توسعه دهید و به بن‌بست می‌خورید که این مورد بسیار اذیت‌کننده است.

حالا که دردسرهای ساخت سایت رایگان را خواندید باز هم ترجیح می‌دهید از این ابزارها استفاده کنید؟ سایت ساز سایت آماده یک سایت ساز بر پایه وردپرس است که شما می‌توانید بدون داشتن این محدودیت‌ها سایت خود را راه‌اندازی کنید… تجربه شما از ساخت سایت رایگان چیست؟ با ما در میان بگذارید.

چند سوال متداول در رابطه با ساخت وب‌سایت رایگان

آیا ساخت سایت با سایت ساز سایت آماده رایگان است؟

ساخت سایت با سایت ساز سایت آماده رایگان نیست اما هزینه ساخت سایت با این سایت ساز بسیار کم و بصرفه است. شروع قیمت سایت سایت در این سایت ساز برای سایت شرکتی از 650 هزارتومان و برای سایت فروشگاهی از 750 هزارتومان است.

برای شروع ساخت سایت در سایت ساز سایت آماده چه مراحلی را باید طی کنم؟

در ابتدا یک نام برای کسب و کار خود انتخاب کنید در قدم بعدی بر اساس نیاز خود از بین دسته بندی سایت های فروشگاهی، سایت های شرکتی، سایت های آموزشی، سایت های خبری و ورزشی یک سایت و یک بسته مناسب انتخاب کنید در ادامه دامنه خود را وارد کنید و پس از پرداخت هزینه ادامه کار را به سایت ساز سایت آماده بسپارید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *