راهنمای خرید طراحی وب

نکات مهم در سفارش طراحی سایت ✅

نکات مهم در سفارش طراحی سایت

در این مطلب از مجلهٔ سایت آماده می‌خواهیم در زمینه نکات مهم در سفارش طراحی سایت بیشتر حرف بزنیم. همان‌طور که می‌دانید طراحی وب‌سایت یکی از داغ‌ترین موضوعاتی است که امروزه تمامی کسب‌وکارها به فکر آن هستند و تلاش می‌کنند که از سرعت بالای بازار عقب نمانند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید که می‌خواهید پیشرفت کنید در ادامهٔ مطلب همراه من باشید تا بهترین نکات این زمینه را به شما بازگو کنیم…

در واقع بیشترین تلاشی که در این زمینه انجام می‌شود برای این است تا شما روند طراحی وب‌سایتتان را تسریع کنید و بتوانید بهترین وب‌سایت را با بهترین قیمت و در کمترین زمان ممکن دریافت کنید. در مورد انواع وب‌سایت‌های می‌توانیم به وب‌سایت‌هایی که در ادامه آورده می‌شود اشاره کنیم.

شما قبل از آنکه بخواهید وب‌سایتتان را طراحی کنید باید به این نتیجه برسید که چه نوع وب‌سایتی را می‌خواهید؛ آیا می‌خواهید سفارش طراحی وب‌سایت شرکتی و یا سفارش طراحی وب‌سایت فروشگاهی بدهید. در عناوین زیر انواع وب‌سایت‌ها را برایتان آورده‌ایم تا بتوانید با انواع وب‌سایت‌ها آشنا شوید.

انواع سایت که می توان با سایت ساز سایت آماده ساخت
انواع سایت که می توان با سایت ساز سایت آماده ساخت

وب‌سایت‌ها در انواع مختلف وب‌سایت فروشگاه اینترنتی، وب‌سایت شرکتی، وب‌سایت شخصی، وب‌سایت اشتراک‌گذاری عکس، وب‌سایت اشتراک‌گذاری فیلم؛ وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌های دایرکتوری، وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های آموزشی تقسیم‌بندی کرد که هر یک از این وب‌سایت‌ها برای خودساز و کارهای متفاوتی را دارند. به‌طورکلی وب‌سایت‌هایی که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند و ساختشان متداول‌تر است در دودسته بندی وب‌سایت‌های فروشگاهی و شرکتی تقسیم می‌شوند.

وب‌سایت‌های فروشگاهی

وب‌سایت‌های فروشگاهی می‌توانند در شکل‌های مختلف وجود داشته باشند. برای مثال ما فروشگاه‌هایی داریم که محصولات مجازی یا همان دانلودی دارند و یا وب‌سایت‌های فروشگاهی که محصولاتشان را به‌صورت فیزیکی به فروش می‌رسانند. همین‌طور شما می‌توانید با استفاده از ابتکاراتی که می‌توانید از خود نشان دهید انواع وب‌سایت‌های فروشگاهی به‌صورت مارکت پلیس را راه‌اندازی کنید.

در مارکت پلیس‌ها فروشگاه‌های مختلف می‌توانند محصولات خود را به فروش بگذارند و از فروششان به وب‌سایت شما درصد بدهند. درهرصورت ما به وب‌سایت‌هایی که قرار است یک محصول چه فیزیکی یا مجازی به فروش می‌رسند وب‌سایت فروشگاهی می‌گوییم که این وب‌سایت‌ها با انواع وب‌سایت‌های شرکتی کمی متفاوت‌تر هستند.

وب‌سایت‌های شرکتی

وب‌سایت‌های شرکتی نسبت به وب‌سایت‌های فروشگاهی کمی متفاوت هستند؛ زیرا در آنها دیگر خبری از فروش محصول نیست و قرار است که بیشتر ساختار وب‌سایت برای معرفی شرکت و یا سازمان و یا هر چه که شما می‌خواهید باشد. بیشتر کسانی که این وب‌سایت‌ها را طراحی می‌کنند و تقاضای ساخت آنها را دارند اغلب کارخانه‌ها و شرکت‌ها هستند که برای افزایش اعتبار و یا برای ارائه خدماتشان و معرفی خود وب‌سایت طراحی می‌کنند.

وب‌سایت شرکتی معمولاً حاوی معرفی شرکت، معرفی محصولات و یا خدمات، بروشورها، راه‌های ارتباطی و آدرس‌ها و شماره تماس‌های موردنیاز نوشته می‌شوند و در واقع مانند یک کاتالوگ آنلاین از کسب‌وکار آن شرکت و یا کارخانه خواهند بود.

شما می‌توانید با طراحی وب‌سایت شرکتی هزینه‌های تبلیغات شرکتتان را کاهش دهید و با هزینه‌های بسیار کمتر در یک محیط بسیار بزرگ‌تر خود و کسب‌وکارتان را معرفی کنید. در واقع این کار باعث می‌شود تا شما در برابر کاربرانی که همواره در مورد حوزه کاری شما سرچ می‌کنند دیده شوید، اعتبار کسب کنید و خود و کسب‌وکارتان را معرفی کنید.

باتوجه‌به انواع وب‌سایت‌هایی که به شما گفته شد شما می‌توانید با ریزشدن در کسب‌وکارتان وب‌سایت مناسبتان را پیدا کنید و برای سفارش طراحی سایتتان اقدامات لازم را انجام دهید.

تحقیق مشتری هدف برای سفارش سایت
تحقیق مشتری هدف برای سفارش سایت

تحقیق مشتری هدف را انجام دهید

از نکات مهم در سفارش طراحی سایت می‌توان به آن اشاره کرد تحقیق مشتری هدف  است. دومین کاری که نیاز است شما قبل از سفارش انجام دهید این است که بدانید شما با چه افرادی سروکار دارید؟ آیا مشتری‌هایی که دارید بیشتر خانم هستند یا آقا؟ در چه حدود سنی قرار دارند؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟ با پاسخ‌دادن به این سؤال شما می‌توانید در طراحی و گرافیک وب‌سایتتان تغییراتی را بدهید.

فردی که صاحب کسب‌وکار است و در واقع کارفرما به‌حساب می‌آید بهتر از هرکسی می‌داند که مشتری او کیست؟ فقط کافی است کمی زمان بگذارید و از مشتریانتان نظرسنجی کنید و یا باتوجه‌به علایق آنها شروع به کار کنید. برای اینکه بتوانید به طور کامل و خوب در مورد مشتریان خود اطلاعات داشته باشید آنها را در چند گروه‌بندی خاص قرار دهید و طبق آن کارهای مرتبط را انجام دهید.

جزئیات سایت خود را برای سفارش طراحی سایت مشخص کنید
جزئیات سایت خود را برای سفارش طراحی سایت مشخص کنید

جزئیات سایت خود را برای طراحی مشخص کنید

جزئیاتی که می‌خواهید در ساخت سایت شما وجود داشته باشد و باید طراح وب‌سایت آن‌ها را بداند را قید کنید. لوگو شرکت یا فروشگاهتان را طراحی کنید و بنرهایی که موردنیاز است را بنویسید. خدماتی که می‌خواهید در وب‌سایتتان ارائه دهید و همین‌طور مواردی که به‌صورت خلاقانه می‌خواهید داشته باشید را نیز قید کنید. با گفتن تمام نیازهایتان و همین‌طور شفاف‌سازی درخواست‌هایتان می‌توانید به طراح وب‌سایت جهت طراحی سریع‌تر کمک کنید.

بررسی امکاناتی که می‌خواهید در وب‌سایتتان داشته باشید کاملاً به کسب‌وکار شما و همین‌طور خلاقیت‌های شما بستگی دارد. همین‌که بدانید قرار است چه چیزهایی در وب‌سایت داشته باشید می‌تواند به روند طراحی وب‌سایتتان کمک کند. در این مرحله بیشتر زمانتان را صرف تحقیق‌کردن کنید و به تمام مواردی که مرتبط به امکانات وب‌سایتتان و همین‌طور اهداف و نیازهای شماست و یا اهداف و نیازهای مشتریان و بازدیدکنندگان سایت شما است دقت کنید.

در این مرحله شما باید با یک متخصص مشورت‌های لازم را بکنید و هرآنچه که احساس می‌کنید نیاز به ویژگی یا امکان خاصی دارید بدون نگرانی با شرکت طراحی سایت موردنظر خود در میان بگذارید و از آنان مشورت‌های لازم را بگیرید. اهمیت این مرحله زمانی به شما اثبات خواهد شد که بدانید ممکن است به‌خاطر یک ویژگی بدون استفاده در سایت می‌تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند و یا حتی عدم توجه به یک امکان و قابلیت خاص باعث می‌شود مشتریان زیادی را از دست بدهید.

در مورد انواع سیستم‌های طراحی وب‌سایت تحقیق کنید؛ البته زمانی که می‌خواهید با یک متخصص مشورت کنید او به شما خواهد گفت که کدام یک از آنها مناسب شما هستند و مزایا و معایب هرکدام را به شما خاطرنشان خواهد کرد. اگر وب‌سایت‌های بزرگ و یا خدمات و ویژگی‌ها منحصربه‌فرد نمی‌خواهید استفاده‌کردن از CMS وردپرس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. بااین‌حال برای دریافت مشاوره می‌توانید از طریق چت در کنار همین صفحه و یا تماس با شماره 09028164086 یا 09193415013 با مشاوران ما در ارتباط باشید.

میزان بودجه خود را مشخص کنید

در این مرحله شما باید بودجهٔ خود را به طور شفاف به شرکت طراح وب‌سایتتان بگویید و به طور کامل به آنها توضیح دهید که می‌خواهید چه میزان هزینه‌ای را در ابتدای کار و در ادامهٔ کار پرداخت کنید. هزینه‌ای که قرار است برای وب‌سایتتان پرداخت کنید به طور مستقیم با نوع وب‌سایت و سیستم انتخابی شما و همین‌طور میزان امکانات و ویژگی‌ها و حرفه‌ای بودن آن‌ها بستگی دارد.

این را بدانید که هر چه ایده شما برای ساخت وب‌سایتتان خاص باشد، مشابه نداشته باشد و یا پیاده‌سازی آنها سخت‌تر باشد هزینه طراحی وب‌سایت شما بیشتر خواهد شد. درهرصورت شما می‌توانید با استفاده از سایت ساز سایت آماده با کمترین قیمت‌ها بهترین وب‌سایت‌ها را در وردپرس راه‌اندازی کنید.

سایت خود را سئو کنید
سایت خود را سئو کنید

سئو انجام دهید

از سری نکات مهم در سفارش طراحی سایت که وجود دارد این است که شما در حین سفارش به شرکتی که قرار است به شما خدمات ارائه دهد قید کنید که آیا قرار  است سئو وب‌سایتتان را انجام دهد یا خودتان می‌خواهید آن را انجام دهید؟ در بسیاری از وب‌سایت‌ها هزینه سئو از راه‌اندازی و ساخت سایت جدا محاسبه و به کارفرما ارائه می‌شود و در این حین کارفرما انتخاب می‌کند که آیا می‌خواهد کار سئو را با شما ادامه دهد یا خیر؟

یکی از مهم‌ترین اهدافی که دارندگان کسب‌وکار دارند و می‌خواهند به آن برسند و به همین دلیل سایتی برای خود دست‌وپا می‌کنند، کسب درآمد است. در حقیقت این روزها که به دلایل مختلفی اعم از نبود شغل و یا بیماری کرونا، کسب درآمد از اینترنت بیش‌ازپیش رونق گرفته است، وب‌سایت‌ها حرف اول در این زمینه را می‌زنند. برای راهبرد در این مسیر صاحبان مشاغل اینترنتی از سئو در این زمینه بهره می‌گیرند.

سئو یک مزیت فوق‌العاده دیگر هم دارد! این روزها تبلیغات از مهم‌ترین عوامل در موفقیت هر کسب‌وکاری است و برای آن باید هزینه‌های زیادی انجام داد که در بسیاری از موردها این عمل هزینه‌های کمرشکن دارد، اما در زمینهٔ کسب‌وکار اینترنتی هزینه‌ها در پایین‌ترین سطح خود قرار دارند و هزینهٔ تبلیغات نیز از این قضیه مستثنی نیست. در حقیقت شما با بهبود سئوی سایت خود می‌توانید تبلیغ سایت را نیز به‌صورت کاملاً موازی انجام دهید و دیگر نیازی به روش‌های تبلیغاتی پرهزینه نخواهید داشت که این یکی از ویژه‌ترین مزیت‌های سئو به‌حساب می‌آید و وجود آن را الزامی می‌کند.

سئو یکی از زمان‌برترین مراحلی است که در یک وب‌سایت وجود دارد و فرد باید به‌صورت متوالی اقدامات موردنیاز سئو را انجام دهد تا بتواند نتایج مطلوبی را ببیند. شما می‌توانید تمامی خدمات مرتبط به سئو وب‌سایتتان را به طور کامل به سایت آماده بسپارید و از انجام آن به طور احسن لذت ببرید.

تولید محتوا در سایت را دست کم نگیرید
تولید محتوا در سایت را دست کم نگیرید

تولید محتوا انجام دهید

منظور از این مورد این است که شما می‌خواهید خودتان برای وب‌سایتتان تولید محتوا انجام دهید یا می‌خواهید آن را به شرکت بسپارید؟ هزینهٔ تولید محتوای وب‌سایت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و بستگی به نوع کسب‌وکارها و رقبا و … دارد. بالاتر گفتیم که شما برای داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای باید روی سئو وب‌سایتتان کار کنید؛ یکی از موارد بسیار تأثیرگذار سئو تولید محتوا است.

تولید محتوا برای وب‌سایت‌های شرکتی با وب‌سایت‌های فروشگاهی تفاوت‌هایی دارند که بهتر است کسی که می‌خواهد وب‌سایت را مدیریت کند از آنها اطلاعات کافی را داشته باشد و به جزئیات آنها واقف باشد. ما در سایت آماده خدمات تولید محتوا برای وب‌سایت‌های شرکتی و فروشگاهی مختلف را به عهده می‌گیریم.

هزینهٔ طراحی وب‌سایت چقدر است؟

هزینهٔ طراحی وب‌سایت باتوجه‌به خدمات درخواستی شما می‌تواند متغیر باشد. شما می‌توانید در سایت آماده با 700 هزار تومان یک وب‌سایت فروشگاهی وردپرسی دریافت کنید.

آیا هزینهٔ سئو و تولید محتوا با ساخت وب‌سایت یکباره پرداخت می‌شود؟

این کاملاً به شما بستگی دارد که بخواهید خدماتی که قرار است به شما ارائه شود به چه صورت باشد. در حین سفارش وب‌سایت به شرکت طراح وب‌سایتتان قید کنید که آیا می‌خواهید سئو و تولید محتوا را به آنها بسپارید و یا خودتان می‌خواهید آنها را انجام دهید. هزینهٔ تولید محتوا و سئو وب‌سایت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.

نکات مهم در سفارش طراحی سایت به طور کامل و نکته به نکته به شما عزیزان گفته شد که می‌توانید با استفاده از آنها یک سایت حرفه‌ای را بدون دردسر طراحی کنید. پیشنهاد می‌کنیم در حین طراحی وب‌سایتتان به‌تمامی نکات شده فکر کنید و تصمیم نهایی‌تان را به‌صورت شفاف به شرکت طراح وب‌سایتتان قید کنید. امیدوارم راه پر برکتی را در پیش داشته باشید. به نظر شما کدام یک از نکات گفته شده از دیگر نکات مهم‌تر بوده است؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *