معرفی سایت سازهای تحت وب

سایت سازهای تحت وب امروزه بخش بزرگی از بازار طراحی وب‌سایت را در دست گرفته‌اند و توانسته‌اند برای کسانی که می‌خواهند با هزینهٔ کم و در زمان کوتاه وب‌سایت‌های حرفه‌ای طراحی کنند خدمات مناسبی را ارائه دهند. در ادامهٔ مطلب به شما برخی از سایت سازهایی که تحت وب خدمات ارائه می‌دهند و می‌توانید از آنها برای ساخت سایت استفاده کنید را برایتان آورده‌ایم. همراه ما باشید که یک مقالهٔ فوق‌العاده کاربری را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

مهم‌ترین و مؤثرترین ویژگی که سایت سازها در عرصهٔ طراحی وب‌سایت از خود نشان دادند سادگی در ساخت و نگهداری و یا همان مدیریت وب‌سایت بوده است. شما می‌توانید با ساده‌ترین روش‌های ممکن یک وب‌سایت را مدیریت کنید و بفروشید و بیشتر دیده شوید.

سایت سازهای تحت وب به‌صورت ابزارهایی که می‌توانند در زمان بسیار کوتاه و با روش‌هایی که هرکدام منحصربه‌فرد هستند برای شما یک وب‌سایت بسازند. اکثر سایت سازها به‌صورت Drag and Drop بوده‌اند که قبل‌تر در مورد این سایت سازها با یکدیگر صحبت کرده‌ایم و مزایا و معایب آن‌ها را به‌صورت کامل به شما گفته‌ایم. به‌طورکلی سایت سازهایی که برای شما یک کار مشخص را، یعنی طراحی وب‌سایت را انجام می‌دهند با فضای کاربری بسیار ساده و آسان توانسته‌اند در بین مبتدیان برای خود راه باز کنند.

شما در انواع سایت سازهای تحت وب می‌توانید هر قالب دلخواهتان را طبق نوع کسب‌وکار و سلیقهٔ شخصی‌تان انتخاب کنید و طبق ایده‌هایی که دارید آن را طراحی کنید. می‌توانید از این جا ویجت‌ها و عناصر طراحی را برای شخصی‌سازی کردن قالب وب‌سایتتان بیفزایید. قالبی که شما در سایت سازها انتخاب می‌کنید قبل‌تر توسط طراحان طراحی و کدنویسی شده است و به طور آماده در اختیار شما قرار گرفته است.

اگر از دانش طراحی وب‌سایت بی‌بهره هستید و می‌خواهید در زمان کوتاه یک وب‌سایت برای خود بالا بیاورید، سایت سازها گزینهٔ مناسبی برای شما هستند. سایت سازها دارای انواع آنلاین و آفلاین هستند و تفاوت آنها در اتصال به اینترنت است. سایت سازهای آنلاین نیاز به بارگیری نرم‌افزار ندارند و تحت وب هستند و می‌توانید با مرورگرتان به‌راحتی با آن‌ها کار کنید. در این مطلب می‌خواهیم سایت سازهای تحت وب را با یکدیگر بررسی کنیم.

طراحی سایت بدون کد نویسی

طراحی سایت بدون کدنویسی

شاید تا به اینجای کار می‌دانید که می‌توان بدون حتی یک خط کد زدن یک وب‌سایت طراحی کرد. این امکان امروزه توسط ابزارهایی که وجود دارد به تحقق پیوسته است و شما می‌توانید بدون کدنویسی یک وب‌سایت طراحی و آن را مدیریت کنید.

طراحی وب‌سایت بدون کدنویسی توسط سیستم‌های مدیریت محتوا و یا همان CMS قابل انجام است. این سیستم‌ها از قبل توسط نفرات زبده طراحی شده و کدنویسی شده‌اند و می‌توانند با ابزارهایی که دارند وب‌سایت شما را بسازند. شما می‌توانید با در دست‌داشتن این ابزارها دیگر خیالتان را از بابت نگرانی‌های کدنویسی راحت کنید.

در حال حاضر بیش از نیمی از وب‌سایت توسط وردپرس ساخته شده‌اند و این یک آمار بسیار بزرگ برای این حوزه است. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار مدیریت محتوای بسیار هوشمند و قوی یک وب‌سایت طراحی کنید. تمامی سایت‌هایی که توسط سایت ساز سایت آماده طراحی می‌شوند بر پایهٔ وردپرس هستند.

مزایای سایت سازهای تحت وب

پیش‌تر گفتیم که سایت سازهایی که نیاز به بارگذاری ندارند و شما می‌توانید به‌صورت آنلاین وب‌سایتتان را مدیریت کنید، سایت سازهای تحت وب هستند. سایت سازهایی که تحت وب به‌صورت حرفه‌ای در حال فعالیت هستند انگشت شمارند. یکی از سایت سازهایی که به این صورت کار می‌کنید سایت ساز سایت آماده است. در اینجا به برخی از ویژگی‌های ساختن وب‌سایت با این پلتفرم می‌پردازیم.

شما می‌توانید با طراحی وب‌سایت با سایت آماده در بارگذاری اطلاعات خود خیالی راحت داشته باشید. مهم‌ترین چیزی که شما می‌توانید در مدیریت این پلتفرم ببینید این است که می‌توانید با چند کلیک به‌راحتی صفحاتی را اضافه کنید، متن‌های مورد نظرتان را وارد کنید و سپس تصاویر و یا ویدئو به آن‌ها اضافه کنید.

قالب‌هایی که وجود دارند همگی توسط طراحان زبردست طراحی و ایده‌پردازی شده‌اند و پس از آن کدنویسان شروع به برنامه‌نویسی آن کرده‌اند و توانسته‌اند این قالب‌ها را تهیه کنند. شما می‌توانید باتوجه‌به زمینه کاری خود و همین‌طور ویژگی‌هایی که نیاز دارید یک قالب را انتخاب کرده و روی آن کار کنید. همین‌طور توجه داشته باشید که این قالب‌ها می‌توانند عیناً همان چیزی که می‌خواهید نباشند و شما نیاز داشته باشید تا ویژگی‌های دیگری را به آن اضافه کنید که در اینجا می‌توانید با کمی کدنویسی که توسط متخصصین همین حوزه انجام می‌شود فیچرهای موردنیازتان را به قالب موردنظر اضافه کنید.

پشتیبانی حرفه‌ای از موارد دیگری است که در طراحی وب‌سایت‌ها حائز اهمیت هستند. درصورتی‌که در ساخت وب‌سایت و یا در مدیریت آن دچار مشکلاتی شده باشید می‌توانید با ارتباط‌گرفتن با این پشتیبانی‌ها مشکل خود را حل کنید. پشتیبانی برای حل‌کردن مشکلات شما می‌توانند در هر زمانی به یاری شما بیایند.

آپدیت‌ها در سایت سازهایی که تحت وب زودبه‌زود صورت می‌پذیرد و شما می‌توانید با هر آپدیت که انجام می‌شود مشکلات وب‌سایتتان را از بین برده و به‌طورکلی وب‌سایتتان را بهینه کنید. این آپدیت‌ها با استفاده از بازخوردهای به‌دست‌آمده از طراحان و کاربرانی که از سیستم مدیریت محتوا استفاده کرده‌اند به‌روزرسانی شده است.

وجود ابزارهای مختلف در مخزن وردپرس می‌تواند در طول مدیریت وب‌سایت شما به کارتان بیایند و برای شخصی‌سازی وب‌سایت شما کمک بسیاری کنند. هدف از استفادهٔ این ابزارها یا پلاگین‌ها برای این است تا شما بتوانید ویژگی‌های وب‌سایتتان را ارتقا دهید و به‌طورکلی وب‌سایت خود را حرفه‌ای‌تر کنید. دست شما در استفاده از پلاگین‌ها به طور کامل باز است و می‌توانید باتوجه‌به نیازهایی که دارید از پلاگین‌های موجود استفاده کنید. پلاگین‌ها بسیار ساده و تنها با چند کلیک بر روی وب‌سایت شما نصب می‌شوند و به کمک شما می‌آیند.

سرعت طراحی وب‌سایت در سایت ساز سایت آماده باتوجه‌به پیاده‌سازی وب‌سایت بر روی پلتفرم وردپرس بسیار سریع و تنها در کمتر از یک روز انجام می‌شود. شما می‌توانید پس از انجام مراحل خرید وب‌سایتتان پس از یک روز وب‌سایت خود را به‌صورت آماده تحویل بگیرید و کارهای دیگر مرتبط به تولید محتوا و … را انجام دهید.

هزینهٔ پایین در طراحی وب‌سایت‌هایی که توسط سایت سازهای تحت وب وجود دارد جاذبهٔ دیگری است که این سیستم‌ها دارند. اگر بودجهٔ کمی دارید و می‌خواهید یک وب‌سایت حرفه‌ای داشته باشید می‌توانید با سایت ساز سایت آماده وب‌سایت خود را بسازید. سایت‌هایی توسط سایت سازها ساخته می‌شوند دارای هزینهٔ نگهداری کمتر و همین‌طور مدیریت ساده‌تر هستند و می‌توانید برای این وب‌سایت‌ها وقت کمتر بگذارید و نتیجهٔ آنی را همان لحظه ببینید.

ساخت سایت با سایت ساز تحت وب

ساخت سایت با سایت ساز تحت وب مناسب چه کسانی است؟

شما می‌توانید با استفاده از سایت سازهای تحت وب به کاربران خود خدمات ارائه می‌کنند یک وب‌سایت حرفه‌ای را با هزینه و زمان کم طراحی کنید. سایت‌هایی که توسط برخی سایت سازهای حرفه‌ای ساخته می‌شوند می‌توانند با ویژگی منحصربه‌فرد خود که سادگی آنها است عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند.

به طور خلاصه اگر زمانی کوتاهی را برای طراحی وب‌سایت خود در نظر گرفته‌اید و می‌بایست در آن زمان کوتاه وب‌سایت خود را طراحی کنید و یا هزینه‌ای که می‌خواهید برای ساخت وب‌سایت با بودجه شما باید هم‌خوانی داشته باشد و می‌خواهید با هزینهٔ کم وب‌سایتتان را طراحی کنید پیشنهاد می‌کنیم از سایت سازها استفاده کنید. اما نه هر سایت سازی! سایت سازها همان‌طور که دارای مزایا هستند، معایبی را نیز به همراه دارند که باید قبل از استفاده از آنها و دریافت خدمات از معایب آن‌ها اطلاع داشته باشید.

سایت ساز سایت آماده به دلیل طراحی وب‌سایت بر پایه وردپرس دارای سئو قوی است. مهم‌ترین چیزی که نقص آن را در سایت سازها می‌بینیم همین موضوع می‌باشد. در انتخاب سایت ساز برای ساخت وب‌سایتتان سئو را مدنظر داشته باشید و از حرفه‌ای بودن سئوی سیستم مدیریت محتوایی که می‌خواهید استفاده کنید اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که تقریباً تمامی سایت سازهای Drag and Drop فاقد سئو هستند و ارزش خاصی را از این بابت ندارند.

برای اینکه بدانید آیا ساخت وب‌سایت با کدنویسی برای شما مناسب است یا استفاده از پلتفرم‌هایی که بدون کدنویسی می‌توان وب‌سایت طراحی کرد باید به این نکات به طور کامل توجه کنید؛ زیرا این موارد به طور کامل به فرد استفاده‌کننده از وب‌سایت برمی‌گردد و شما می‌دانید که هزینه، هدف، زمان موجود و قابلیت‌های موردنیاز که از وب‌سایتتان می‌خواهید چیست. بااین‌حال به‌صورت کلی می‌توان گفت، چنانچه شما نیاز به دسترسی خاصی ندارید و سایت شما یک سایت روتین و معمول است بهتر است از سیستم‌های بدون کدنویسی نظیر وردپرس استفاده نمایید و در سوی دیگر اگر شما از سایت خود توقعات خاص و جدید دارید و به دنبال سایت انعطاف‌پذیر با قابلیت‌ها خاص هستید بهتر است از سیستم‌های با کد طراحی سایت بدون کدنویسی در طراحی سایت خود استفاده نمایید که این وب‌سایت‌ها به طور اختصاصی برای شما طراحی می‌شوند و می‌توانید به طور کامل تمامی قسمت‌های وب‌سایتتان را شخصی‌سازی کنید.

مراحل ساخت سایت مثل اینستاگرام
مراحل ساخت سایت مثل اینستاگرام در سایت ساز سایت آماده

مراحل ساخت سایت با سایت ساز سایت آماده

سایت ساز سایت آماده با طراحی وب‌سایت بر CMS وردپرس می‌تواند یک سایت حرفه‌ای با کمترین هزینهٔ ممکن را برای شما بسازد. شما می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی که توسط سایت آماده ساخته می‌شوند از تمامی امکاناتی که وردپرس به کاربران خود ارائه می‌دهد استفاده کنید.

دامنه و هاست خود را انتخاب کنید

در قدم اول شما باید دامین وب‌سایت خود را انتخاب کنید. نام کسب‌وکار شما چیست؟ با چه نامی می‌خواهید در بازار جهانی اینترنت شناخته شوید؟ این دامنه همان نام برند شماست. بهترین دامنه‌ای که می‌توانید برای وب‌سایتتان انتخاب کنید همان نام برند شماست. اگر نام برندتان با دامنهٔ موردنظر ir یا com و یا هر دامنهٔ دیگری موجود نیست می‌توانید از پسوند و یا پیشوندهایی که در کسب‌وکارتان مورداستفاده قرار می‌گیرد استفاده کنید.

انتخاب‌هاست یا میزبانی باتوجه‌به اطلاعاتی که قرار است در وب‌سایت شما قرار بگیرد خریداری می‌شود و در حجم‌های مختلف توسط شرکت‌های متفاوت ارائه می‌شود.

قالب دلخواهتان را انتخاب کنید

در قدم دوم نیاز است تا شما یکی از انواع وب‌سایت و قالب‌هایی که به طور آماده در سایت وجود دارد را انتخاب کنید. کسب‌وکار شما در چه حوزه‌ای فعال است؟ آیا یک شرکت هستید و یا می‌خواهید یک فروشگاه داشته باشید؟ درهرصورت شما می‌بایست باتوجه‌به حوزهٔ کاری‌تان یکی از انواع وب‌سایت‌ها را برای خود انتخاب کنید. پس از آن که فیلد کاری خود را مشخص کردید حالا می‌توانید یکی از قالب‌های موجود در وب‌سایت آماده را انتخاب کنید. بیش از ده نوع قالب برای شما ترتیب داده شده تا بتوانید گزینه‌های بیشتری را جهت بررسی و در نهایت انتخاب داشته باشید. نوع وب‌سایتتان را باتوجه‌به فیلد کاری خود انتخاب کنید و قالبتان را بر اساس سلیقهٔ شخصی‌تان.

تسویه‌حساب

بسته‌های مورد نیازتان را انتخاب کنید و فاکتورتان را پرداخت کنید. پس از آن که فرایند خرید به پایان رسید و تسویه‌حساب شما کامل شد کارشناسان ما برای طراحی وب‌سایت شما دست‌به‌کار می‌شوند و پس از یک روز وب‌سایتتان را تحویل می‌دهند.

تحویل اطلاعات مدیریت وب‌سایت

شما می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که بهتان ارسال می‌شود وارد قسمت مدیریتی وب‌سایتتان شوید. از این قسمت می‌توانید بخش‌های مختلف وب‌سایتتان را ویرایش کنید و در وب‌سایتتان محتوا قرار دهید. همراه با اطلاعاتی که به شما ارسال می‌شود فایل‌های آموزشی جهت مدیریت محتوا وب‌سایت به شما نیز ارسال می‌شود که می‌توانید با یادگیری آنها وب‌سایتتان را با آسودگی خیال مدیریت کنید.

در ادامه به معرفی برخی از سایت سازهای خارجی می‌پردازیم…

پیشخوان سایت ساز خارجی ویکس
پیشخوان سایت ساز خارجی ویکس

1- سایت ساز Wix

یکی از سایت سازهای رایگان خارجی است که پس از مدتی برای استفاده از فیچرهای پیشرفته آن باید مبلغی را به‌صورت ماهیانه پرداخت کنید.

2- سایت ساز Websitesimple.io

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این سایت ساز پشتیبانی فوق العاده از مشتریان، قیمت‌گذاری منصفانه برای خدمات، قالب‌هایی با ظاهر تمیز و امکان ایجاد سایت‌هایی سریع و به‌روز است.

3- سایت ساز Squarespace

این سایت ساز به قالب‌های مدرن و جذابی که دارد مشهور است.

4- سایت ساز Shopify

این سایت ساز با داشتن ابزارهای مختلف که می‌توان از آنها برای سئو و گرافیک وب‌سایت و … استفاده کرد و یک وب‌سایت خوب ساخت.

5- سایت ساز Weebly

از این سایت ساز می‌توانید برای طراحی وب‌سایت برای کسب‌وکارهای کوچک استفاده کنید.

6- سایت ساز WordPress.com

این سیستم مدیریت محتوا همان بمبی است که از ابتدای محتوا سنگ آن را به سینه می‌زنیم.

7- سایت ساز Gator Website Builder

از این سایت ساز می‌توانید برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک استفاده کنید.

سایت سازهای تحت وب در این دوره از عصر فناوری توانسته‌اند بخش قابل‌توجهی را به خود اختصاص دهند و وب‌سایت‌های قوی بسیاری را بسازند. شما نیز می‌توانید با استفاده از امکاناتی که این سایت سازها در خدمت شما قرار می‌دهند وب‌سایت‌های خوبی را بسازید و شاهد رشد صعودی در کسب‌وکارتان باشید. شما چه تجربه‌ای از ساخت وب‌سایت دارید؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *