راهنمای خرید کسب و کار

✅ صفر تا صد مراحل سفارش طراحی سایت

صفر تا صد مراحل سفارش طراحی سایت

مراحل سفارش طراحی سایت برای شمایی که می‌خواهید وب‌سایتتان را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی کنید و بتوانید شرکت یا فروشگاهتان را در وب به طور حرفه‌ای به نمایش بگذارید از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. زیرا شما در این مرحله تصمیم به طراحی وب‌سایت گرفته‌اید و حالا می‌خواهید به طور عملی وارد میدان شوید و کار را به نحو احسن انجام دهید. در ادامه همراه ما باشید تا به شما نحوه سفارش طراحی سایت را به طور کامل و حرفه‌ای یاد بدهیم.

طراحی وب‌سایت مانند هر کار دیگر دارای ریز جزئیات هست که تمامی آنها باید به ترتیب انجام شوند و شما این وظیفه را به عهده دارید تا برای طراحی یک وب‌سایت بی‌عیب‌ونقص این مراحل را تمام‌وکمال انجام دهید. مراحل به طور ساده برای شما تعریف شده‌اند که شامل موارد زیر می‌شوند:

نیازهای خود را بسنجید
اولین قدم در مراحل سفارش طراحی سایت نیازهای خود را بسنجید

نیازهای خود را بسنجید

در طراحی وب‌سایت قبل از هر چیزی باید از خواست خود و در واقع نیازهایی که دارید اطلاع داشته باشید. این در صورتی برای شما امکان‌پذیر خواهد بود که به طور کامل به کسب‌وکار و حرفهٔ خود عمیق شده باشید و در نحوه فروش و یا معرفی خود به طور کامل اشراف داشته باشید در این صورت شما می‌توانید نیازهای خود را بدانید.

برای مثال درصورتی‌که شما یک فروشگاه داشته باشید به‌طورقطع شما نیاز به یک وب‌سایت فروشگاهی خواهید داشت. اگر یک سازمان یا شرکت داشته باشید می‌توانید این را بدانید که در وب‌سایتتان چه خدماتی را می‌خواهید ارائه دهید و یا چه معرفی‌هایی در وب‌سایتتان صورت خواهد گرفت. سایت‌ها در قدم اول به دو  تقسیم‌بندی کلی وب‌سایت اختصاصی و وب‌سایت غیراختصاصی و یا نیمه اختصاصی تقسیم می‌شوند. در این مرحله با مشاورهٔ یک متخصص می‌توانید از این موضوع اطلاع داشته باشید که کدام وب‌سایت برای شما مناسب خواهد بود.

وب‌سایت‌ها به انواع مختلف وب‌سایت‌های شخصی، وب‌سایت فروشگاهی، وب‌سایت شرکتی، وب‌سایت خبری و وبلاگ‌ها و … تقسیم می‌شوند که باتوجه‌به کسب‌وکار شما می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و پروسهٔ طراحی وب‌سایتتان را شروع کنید. پیش‌بینی نیازمندی‌های شما در یک وب‌سایت می‌تواند به کسی که طراحی وب‌سایتتان را به عهده گرفته یک راه درست را نشان دهد و به زبان ساده‌تر تکلیف را برایش مشخص می‌کنید.

انتخاب دامنهٔ مناسب برای وب‌سایتتان

در این مرحله شما باید یک دامنه یا یک آدرس اینترنتی مناسب برای وب‌سایتتان انتخاب کنید. در واقع این یک نام است که با آن در دنیای وب شناخته خواهید شد. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که برای کسب‌وکارمان چه دامنه‌ای را باید انتخاب کنیم؟ انتخاب دامنه در قدم اول یک کار پیچیده به نظر می‌رسد؛ زیرا شما با انتخاب دامنه یک آدرس همیشگی را برای وب‌سایتتان در حال انتخاب هستید؛ اما در واقع نام برند شما بهترین نامی هست که می‌توانید برای دامنه انتخاب کنید.

دامنه‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توانید باتوجه‌به نوع کسب‌وکارتان یکی از آنها را انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید در داخل کشور فعالیت داشته باشید و هیچ برنامه‌ای برای فعالیت و ارائهٔ خدمات به افراد خارج از کشور ندارید بهتر است از دامنه ملی IR انتخاب کنید. ممکن است بخواهید در خارج از کشور فعالیت‌هایی را داشته باشید و خدماتتان را ارائه دهید که در این هنگام شما بهتر است از دامنه‌های دیگر مانند COM و یا .NET و … انتخاب کنید که هر یک از این دامنه‌ها دارای ویژگی‌هایی هست که در خرید آنها بهتر است به طور کامل به آنها توجه کنید.

در انتخاب دامنه می‌توانید با بکار بردن کلمات خلاقانه یک دامنهٔ جذاب را درست کنید. دامنه‌های کوتاه اغلب دامنه‌های جذابی هستند که می‌توانید برای خود انتخاب کنید. برند شما یک دامنهٔ مناسب برای شما خواهد بود؛ اما باید دقت کنید که این نام باید ساده، با تلفظ و املا آسان باشد. اگر دامنهٔ دلخواه شما در دسترستان نیست می‌توانید با استفاده از پسوندها و پیشوندها یک دامنهٔ مناسب را برای خود خریداری کنید.

خریدهاست برای وب‌سایت
خریدهاست برای وب‌سایت یکی از مراحل سفارش طراحی سایت است

خریدهاست برای وب‌سایت

یکی از مراحل سفارش طراحی سایت خریدهاست است. برای اینکه بتوانید در وب یک فضا را برای خود داشته باشید باید برای خود یک‌هاست تهیه کنید. هاست‌ها در حجم‌های مختلف از شرکت‌های مختلف به فروش می‌روند که می‌توانید باتوجه‌به مقدار اطلاعاتی که می‌خواهید روی وب آپلود کنید، هاست را خریداری و استفاده کنید.

تخصصی بودن‌هاست در وب‌سایت‌هایی که توسط سایت آماده ساخته می‌شوند یکی از مزایای ساخت سایت با ماست.

انتخاب پلتفرم مناسب برای طراحی وب‌سایت

برای طراحی وب‌سایت شما باید یک پلتفرم مناسب برای ساخت وب‌سایتتان انتخاب کنید. برای مثال شما می‌خواهید یک وب‌سایت وردپرسی داشته باشید باید در قالب وردپرس سایتتان را طراحی کنید. پلتفرم‌های طراحی سایت می‌توانند شامل wordpress، joomla، drupal، Typo۳، Serendipity، Dotclear باشند که بهترین آنها وردپرس هست.

شاید در فکر طراحی وب‌سایت با سایت سازها باشید؛ سایت سازها اغلب دارای پلتفرم‌هایی هستند که سئوی خوبی را ندارند. زمانی که یک وب‌سایت سئو خوبی نداشته باشد نمی‌تواند توسط کاربرهای مربوطه دیده شود و در نتیجه به یک وب‌سایت مرده تبدیل می‌شود. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت حرفه‌ای داشته باشید که بتوانید در عین داشتن گرافیک مناسب، سئو خوب و همین‌طور پشتیبانی خوب داشته باشید وردپرس یک گزینهٔ بسیار خوب است.

سایت ساز سایت آماده یک سایت ساز در پلتفرم وردپرس هست که تمامی وب‌سایت‌هایی که طراحی می‌کند از وردپرس قدرت گرفته است. وردپرس در عین داشتن قالب‌های بسیار زیبا که گرافیک بسیار خوبی را دارند سئوی خوبی را هم ارائه می‌کند. شما می‌توانید با طراحی وب‌سایت توسط سایت ساز سایت آماده بر خلاف سایت سازهایی که وجود دارند از سئوی خوب و همین‌طور گرافیک حرفه‌ای بهره ببرید.

شما می‌توانید با وب‌سایت‌هایی که توسط سایت آماده در پلتفرم وردپرس ساخته می‌شوند امکان توسعهٔ وب‌سایتتان را به‌راحتی فراهم کنید و از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که این CMS دارد به‌راحتی استفاده کنید.

مراحل ساخت سایت مثل اینستاگرام
مراحل ساخت سایت مثل اینستاگرام در سایت ساز سایت آماده

مراحل سفارش سایت در سایت آماده

شما برای طراحی وب‌سایت توسط سایت آماده تنها چند مرحلهٔ بسیار ساده را طی خواهید کرد. در ادامه مراحلی که برای طراحی وب‌سایت با سایت آماده در پیش دارید را بررسی می‌کنیم. طراحی وب‌سایت با سایت آماده یکی از سریع‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید برای طراحی سایت در پیش بگیرید.

انتخاب وب‌سایت مناسب با کسب‌وکارتان

همان‌طور که گفتیم انواع وب‌سایت‌ها وجود دارند که شما باید باتوجه‌به کسب‌وکارتان یکی از آنها را انتخاب کنید و در آن قالب وب‌سایتتان را ایجاد کنید. منظور از انواع وب‌سایت‌ها این است که شما می‌خواهید یک وب‌سایت فروشگاهی داشته باشید؟ یا می‌خواهید یک وب‌سایت شرکتی داشته باشید؟ هرآنچه که می‌خواهید توسط قالب‌هایی که متخصصین سایت آماده برای شما ارائه داده‌اند قابل انجام است.

شما می‌توانید در سایت آماده بیش از ده‌ها قالب مختلف فروشگاهی و شرکتی را ببینید و باتوجه‌به نیازهایی که دارید و همین‌طور سلیقه شخصی خودتان یکی را انتخاب کنید تا وب‌سایتتان به همان شکل طراحی شود.

انتخاب بسته مناسب

سایت آماده سایت های خود را در قالب سه بسته ارائه میکند که این بسته ها شامل پیاده سازی سایت، هاست، دامنه، گواهی امنیتی ssl و همچنین پنل پیامک و اپلیکیشن فروشگاهی است. شما می توانید بر اساس نیاز خود یکی از بسته های ارائه شده را انتخاب کنید. البته بهتر است این را هم مد نظر داشته باشید که در آینده امکان ارتقا سایت و زیر ساخت های سایت فراهم می باشد.

دامنهٔ خود را خریداری کنید

شما می توانید دامنه مورد نظرتان را در هنگام سفارش طراحی سایت در سایت آماده وارد کنید تا سایت شما بر روی این دامنه پیاده سازی شود. توجه نمایید که نام دامنه در واقع اسم اصلی وب سایت شما است پس در انتخاب دامنه توجه کافی داشته باشید می توانید از مقاله انتخاب بهترین دامنه برای این کار کمک بگیرید.
بسته های که توسط سایت ساز سایت آماده ارائه می شود شامل ثبت دامنه ir و یا com رایگان هستند از این رو می توانید بدون نگرانی دامنه مورد نظرتان را برای ثبت برای ما ارسال کنید

پرداخت فاکتور و دریافت وب‌سایت

پس از آنکه قالب و بستهٔ انتخابی خود را در سایت آماده انتخاب کردید حالا نوبت آن است تا فاکتورتان را پرداخت کنید. از زمانی که فاکتورتان را پرداخت می‌کنید تا 24 ساعت بعد از آن وب‌سایتتان با اطلاعات مدیریت به شما ارسال می‌شود و می‌توانید به‌راحتی به وب‌سایتتان دسترسی داشته باشید و آن را مدیریت کنید. در کنار اطلاعاتی که به شما ارسال می‌شود فایل آموزشی مدیریت وب‌سایت نیز به شما ارسال می‌شود که می‌توانید با استفاده از این آموزش‌ها وب‌سایتتان را به‌راحتی مدیریت کنید.

سئو کلید اصلی افزایش بازدید سایت
سئو کلید اصلی افزایش بازدید سایت

سئو سایت چیست؟

سئو سایت برای کسانی می‌خواهند بیشتر دیده شوند بسیار کمک‌کننده است. شاید پیش خودتان بپرسید چه کسی می‌خواهد در صحنهٔ کسب‌وکار کمتر دیده شود؟ این دقیقاً یک پاسخ دندان‌شکن برای لزوم داشتن سئو در تمامی وب‌سایت‌هاست.

سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر سئو (SEO) یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت و یا استفاده از یک پلتفرم حرفه‌ای (مثل وردپرس)، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

مواردی که در سئو اهمیت دارد یا همان فاکتورهای متعددی بر سئو سایت و تعیین جایگاه آن در نتیجه جستجو تأثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا گرفته تا لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر، همچنین استاندارد بودن ساختار و کدنویسی سایت برای موتورهای جستجو بر بهبود سئو سایت ما تأثیرگذار است که تمامی اینها توسط مرورگرهای مختلف خصوصاً گوگل به طور کامل بررسی می‌شوند.

در زمان سرمایه‌گذاری روی سئو وب‌سایتتان خیالتان را از بابت دریافت و برگشت هزینه‌هایی که کردید راحت کنید؛ زیرا با این کار شما می‌توانید بسیار حرفه‌ای به مخاطبانتان معرفی بشوید و بیشتر بفروشید و بیشتر دیده شوید.

سئو می‌تواند روی تبلیغات کسب‌وکارتان به طور مؤثر اثر بگذارد؛ یعنی شما می‌توانید با بیشتر دیده‌شدن در نتایجی که توسط کاربرانتان وجود دارند بیشتر دیده شوید و به یک نام‌آشنا تبدیل شوید این نام‌آشنا که نام برند شماست زمانی که به تعداد بالا توسط مشتریان شما دیده شود به شما اعتبار خواهد آورد که این اعتبار می‌تواند اعتمادسازی خوبی را برای مشتریان شما ایجاد کند.

سئو در چند مرحله قابل انجام است که به آن سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال گفته می‌شود.

تولید محتوا و افزایش بازدید وب‌سایت

تولید محتوا یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که برای بهبود سئو یک وب‌سایت باید موردتوجه قرار گیرد. یعنی شما با تولید محتواهایی که در وب‌سایتتان انجام می‌دهید می‌توانید سئو وب‌سایتتان را به‌راحتی بالا ببرید. در تولید محتوا باید به برخی از نکات مهم توجه کنید که این نکات به سئو شما می‌تواند کمک کند.

تولید محتوا وب‌سایتتان را جدی بگیرید؛ زیرا با استفاده از تولید محتوای ارگانیک می‌توانید به‌سادگی به توسعه وب‌سایتتان کمک کنید.

پشتیبانی سایت در سایت آماده

پشتیبانی سایت در سایت آماده به طور حرفه‌ای انجام می‌شود و شما می‌توانید از ابتدای مراحل سفارش طراحی سایتتان با پشتیبانی و متخصصین سایت آماده در ارتباط باشید. شما می‌توانید هرآنچه که از طراحی وب‌سایت نمی‌دانید و برایتان سؤال شده است را از ما بپرسید. پس از آن که وب‌سایتتان آماده شد نیز می‌توانید با پشتیبانی سایت آماده در ارتباط باشید و تمامی مشکلات وب‌سایتتان را حل کنید.

هزینه سفارش طراحی سایت از سایت ساز سایت آماده
هزینه سفارش طراحی سایت از سایت آماده

هزینه سفارش طراحی سایت در سایت آماده

هزینه طراحی وب‌سایت در سایت آماده باتوجه‌به شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند بسیار پایین‌تر هست؛ شما می‌توانید انواع وب‌سایت‌های شرکتی، فروشگاهی و غیره را با کمترین قیمت و همین‌طور بهترین کیفیت دریافت کنید.

وب‌سایت‌های فروشگاهی از 700 هزار تومان توسط سایت آماده برای شما در دسترس است. باتوجه‌به بسته‌هایی که انتخاب می‌کنید این هزینه می‌تواند کمتر یا بیشتر شود. اگر می‌خواهید وب‌سایت فروشگاهی یا شرکتی‌تان را دوزبانه یا چندزبانه کنید برای هر زبانی که به وب‌سایتتان می‌خواهید اضافه کنید مبلغ یک میلیون تومان را باید پرداخت کنید.

سایت‌های شرکتی نیز در سایت آماده در همین حدود قیمت حتی کمتر هستند.

طراحی سایت اختصاصی بهتر است یا وردپرسی؟

یکی از مراحل سفارش طراحی سایت این است تا شما نیازسنجی کنید و بدانید کدام سایت برای شما مناسب است. برای پاسخ‌دادن به این سؤال شما باید بدانید که باتوجه‌به خدماتی که می‌خواهید به شما ارائه شود کدام وب‌سایت برای شما مناسب است. البته این را نیز بدانید که میزان بودجه شما نیز در انتخاب نوع وب‌سایتتان مورد اهمیت است. اگر امکانات زیادی را نمی‌خواهید نیاز نیست تا سایت اختصاصی طراحی کنید.

اگر می‌خواهید امکانات خاصی را روی وب‌سایت خود پیاده کنید و توسعه‌پذیری وب‌سایتتان را زیاد کنید طراحی وب‌سایت اختصاصی برای شما از طراحی وب‌سایت با وردپرس بهتر است. CMSهای اختصاصی دارای هزینهٔ بیشتر هستند و نیاز دارند تا بودجهٔ زیادی را به آنها اختصاص دهید.

مراحل سفارش طراحی سایت چیست؟

به طور خلاصه شما این چند مراحل را باید برای طراحی هر وب‌سایتی بگذرانید: مرحله اول نیازسنجی و دانستن طرح اولیه وب‌سایت، مرحله بعدی خرید دامنه و هاست است. مرحلهٔ بعدی کمی سخت‌تر از مراحل قبل است و شما باید یک پلتفرم مناسب برای طراحی وب‌سایتتان انتخاب کنید. با یک متخصص مشورت کنید و درصورتی‌که نیازهای خود را توانستید با هر پلتفرم پاسخ دهید همان را انتخاب کنید.

مراحل سفارش طراحی سایت به زبان ساده قدم‌به‌قدم به شما عزیزان گفته شد. حالا شما می‌توانید یک وب‌سایت برای کسب‌وکارتان طراحی کنید و بدون نگرانی و اتلاف وقت کسب‌وکارتان را دیجیتال کنید. طراحی سایت با سایت آماده مراحل بسیار ساده‌ای دارد و شما می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی وب‌سایتتان را طراحی کرده و تحویل بگیرید. امیدوارم راه پر از پیشرفتی را داشته باشید. شاد و پیروز باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *