طراحی وب راهنمای خرید

صفر تا صد طراحی سایت ارزان

صفر تا صد طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان مهم‌ترین موضوعی است که تمامی افراد در تمامی بازه‌های زمانی به دنبال آن بوده‌اند. این بدین معناست که ساخت سایت ارزان برای رونق‌دادن به کسب‌وکار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید با یک هزینهٔ معقول یک سایت حرفه‌ای را طراحی کنید. همراه سایت آماده باشید تا با یکدیگر چگونگی این کار را بررسی کنیم.

طراحی سایت و فروش آنلاین یا کسب و کار سنتی
طراحی سایت و فروش آنلاین یا کسب و کار سنتی

قبل از هر چیزی این پاراگراف را با این جمله شروع می‌کنم: اگر کسب‌وکار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به‌زودی از صحنه کسب‌وکار حذف خواهد شد. با خواندن این جمله حتماً به اهمیت موضوع طراحی سایت پی برده‌اید. داشتن یک سایت حرفه‌ای می‌تواند یک جهش بزرگ در کسب‌وکار شما ایجاد کند و درآمد شما را به‌صورت چشمگیری افزایش دهد.

با داشتن یک سایت می‌توانید به‌راحتی خود را در صحنهٔ اینترنت معرفی کنید و با افزایش میزان دیده‌شدن شما اعتبار بیشتری را نیز کسب کنید. داشتن یک سایت حرفه‌ای با یک سئوی خوب می‌تواند بدون پرداخت‌کردن هزینه‌های کلان تبلیغات شما را در معرض دید بسیاری از کاربرانی که از قضا علاقه‌مند به صنف شما هستند، قرارداد. هدف اصلی که بسیار مدنظر ماست این است که شما با استفاده از سایت خود، کسب‌وکارتان را معرفی کنید و بتوانید از این طریق برای خود مشتریان بیشتری را جذب کنید.

شاید باورتان نشود اما +70 درصد از مردم ایران از اینترنت استفاده می‌کنند و زمان زیادی را در آن صرف می‌کنند. اگر کمی به این آمارها دقت کنید متوجه می‌شوید که شما با استفاده از اینترنت می‌توانید در یک بازار بسیار بزرگ فعالیت کنید درحالی‌که قرار نیست خودتان را زیادی به خرج بیندازید. اگر کسب‌وکاری را دارید آن را اینترنتی کنید و اگر کسب‌وکاری را ندارید برای خود یک کسب‌وکار در فضای اینترنتی ایجاد کنید و بدون دردسر از این راه درآمد کنید.

وب‌سایت شما دقیقاً همان چیزی است که برای کاربران حوزهٔ خودتان باید مهیا کنید. کاربران شما از چه گروه افرادی هستند؟ در چه محدودهٔ سنی قرار می‌گیرند و عموماً به چه موضوعاتی علاقه دارند و در همان حوزه‌ها جستجو می‌کنند؟ شما در سایت خود باید به‌تمامی این سؤال‌ها پاسخ بدهید تا برای کاربران خود یک سایت جامع و همین‌طور حرفه‌ای را ارائه کنید تا در هر بار جستجوکردن نام شما را ببینند. ناخودآگاه اعتباری که باید دریافت می‌کردید به شما اهدا می‌شود و می‌توانید با خیال راحت به فعالیت خود ادامه دهید. هر چه از محصولات خود، خدمات خود و همین‌طور ویژگی‌هایی که دارید استفاده کنید تا برای مشتریان خود یک منبع فوق‌العاده باشید.

چرا باید فروش آنلاین را گسترش دهیم
چرا باید فروش آنلاین را گسترش دهیم

اگر یک مغازه را اجاره کنید و ماهانه اجاره‌بهای آن را بپردازید، هزینهٔ کارکنان را پرداخت کنید و هزینه‌های جانبی تبلیغات و غیره را پرداخت کنید یک هزینهٔ هنگفت برای شما می‌شود که ممکن است از پرداخت آن عاجز باشید. به نظر شما داشتن یک سایت چه میزان هزینه به شما تحمیل خواهد کرد؟ قطعاً هزینهٔ بسیار بسیار کمتر از چیزی است که در یک فروشگاه حضوری خواهید داشت! این را هم در نظر بگیرید که محدودهٔ کاری شما در فروشگاه‌های اینترنتی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود و بدون محدودیت می‌توانید از یک بازار جهانی بهره ببرید.

کدام مغازه را می‌شناسید که 24 ساعته کار کند؟ به‌جز داروخانه‌ها و مراکزی که در زمان‌های مختلف نیاز است تا باز باشند تقریباً هیچ‌کدام از صنف‌ها مغازه خود را 24 ساعته بازنمی‌گذارند. اما درصورتی‌که شما یک سایت داشته باشید و خدمات و محصولات خود را در آنجا ارائه بدهید ماجرا کمی متفاوت خواهد بود. در سایت شما می‌توانید بدون محدودیت در هر زمانی از مشتریان خود استقبال کنید.

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که بتوانید با داشتن سایت با همکاران خود بیشتر آشنا شوید و در عرصه کاری خود از آنها استفاده کنید. در وب‌سایت هم همین‌طور است.

این‌همه دلیل برای شما آوردیم تا به طور کامل قانع شوید که اگر هر کسب‌وکاری دارید باید آن را اینترنتی کنید و این یک واقعیتی است که نمی‌توانید از آن فرار کنید. اما موضوعی که ما به بررسی آن می‌پردازیم این است که چگونه سایتی را طراحی کنیم که برایمان ارزان تمام شود. واقعیت را بخواهید باید بگوییم که تنها راه داشتن یک سایت ارزان و مهم‌تر از آن یک سایت حرفه‌ای تنها با وردپرس امکان‌پذیر است. اگر بخواهید سایت خود را به سایت آماده بسپارید می‌توانید در قالب پلتفرم وردپرس با هزینهٔ بسیار بسیار معقول یک سایت حرفه‌ای را دریافت کنید.

شاید پیش خود بگویید که چرا از سایت سازهای دیگر نباید استفاده کنیم؟ این موضوع برمی‌گردد به همان موضوع اولی که مطرح کردیم و آن همان موضوع طراحی سایت با وردپرس است. در وردپرس امروزه شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی هر چیزی را که می‌خواهید اضافه کنید و از داشتن یک سایت حرفه‌ای و همین‌طور با هزینهٔ مدیریتی کم لذت ببرید. در سایت سازهای دیگر به علت وجودنداشتن سئو و همین‌طور محدودیت‌های زیادی که وجود دارد شما نمی‌توانید انتظار یک سایت حرفه‌ای را داشته باشید.

زبان برنامه نویسی وردپرس چیست
زبان برنامه نویسی وردپرس چیست

زبان برنامه‌نویسی سایت‌های ارزان چیست؟

ازآنجایی‌که ما از ابتدا طراحی سایت اختصاصی را به شما پیشنهاد نکرده‌ایم و نمی‌خواهیم وارد موضوعات هزینه بر بشویم نیازی نیست که شما نگران برنامه‌نویسی سایت خود شوید. چرا که با استفاده از وردپرس شما نیازی به کدنویسی نخواهید داشت. اما در همین وردپرسی که آن‌قدر داغ آن را به سینهٔ خود می‌زنیم باید بدانید که زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی استفاده شده است. در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

زبان برنامه‌نویسی HTMl

از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی استاندارد طراحی صفحات وب است. کدهای صفحه در نهایت به کدهای html تبدیل شده و توسط مرورگر نمایش داده می‌شوند؛ بنابراین اجزای صفحه وب مثل متن، عکس و.. به کمک تگ‌های html در صفحه وب قرار می‌گیرند. برای اینکه بدانید HTML دقیقاً کجای وب‌سایت شما را تشکیل می‌دهید باید جسم یک انسان را در ذهن خود مجسم کنید. این زبان اسکلت بدن است که در وب‌سایت همان اسکلت اصلی سایت را تشکیل می‌دهد.

زبان برنامه‌نویسی CSS

همان‌طور که HTML اسکلت سایت ما را می‌ساخت CSS وظیفهٔ اجرای دیگر متعلقات سایت را دارد. اینکه سایت ما با چه طراحی قرار است نمایش داده شود، رنگ آیکون‌ها و … همگی مربوط به CSS می‌باشد. در واقع می‌توان به این زبان به چشم آرایش نگاه کرد.

زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت

هر زمانی که در یک وب‌سایت نیاز شود تا گزینه‌های بیشتری را اضافه کنید نیازمند این زبان خواهید بود. حتی در سایت‌های وردپرسی نیاز است تا شما برای ارتقای سایت خود از این زبان استفاده کنید. بعد از اینکه صفحة وبی طراحی شد برای پویاتر شدن آن به این زبان نیازمندیم. حتماً دیده‌اید سایت‌هایی که در آنها انیمیشن یا موشن‌های خاص یا منو های کشویی را اعمال کرده‌اند؛ تمامی اینها با زبان برنامه‌نویسی جاوا قابل‌اجراست.

زبان برنامه‌نویسی سمت سرور PHP

همواره بین سرور و مرورگر نیاز است تا یک سری اطلاعات تبادل شود که این امر با این دو زبان قابل‌اجراست. البته به‌جز این دو زبان دیگر زبان‌ها هم وجود دارند، اما معروف‌ترین و قوی‌ترین آنها PHP و ASP.NET است که همواره مورد تأیید تمامی متخصصین بوده است. با هر زبانی که بخواهید سایت خود را برنامه‌نویسی بکنید باید این دو زبان سمت سرور را داشته باشید. البته باز هم تأکید می‌کنیم که با داشتن یک سایت وردپرسی شما نیاز به کدنویسی نخواهید داشت.

طراحی سایت ارزان با استفاده از وردپرس
طراحی سایت ارزان با استفاده از وردپرس

چرا وردپرس برای طراحی سایت ارزان مناسب است؟

محبوب‌ترین روش برای سفارش سایت ارزان استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. این سیستم یک پلتفرم میزبانی شده است که شما با نصب آن بر روی دایرکت ادمین‌هاست، می‌توانید سایت خود را شکل دهید. این امر نیازمند کمی دانش فنی است، اما به شما کنترل بیشتری بر روی سایت خود می‌دهد.

گفتیم که برای طراحی سایت ارزان و مهم‌تر از ارزان بودن یک سایت حرفه‌ای بودن آن است برای همین بهتر است از وردپرس استفاده کنید. با وردپرس شما از پرداخت هزینه‌های کلان برنامه‌نویسی و همین‌طور هزینه‌های مدیریتی زیاد خیالتان راحت می‌شود. سایت آماده یک سایت ساز هوشمند است که سایت شما را در قالب وردپرس طراحی می‌کند و به شما تحویل می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از وردپرس خودتان سایتتان را مدیریت کنید و از نگرانی‌هایی که در سایت سازهای دیگر وجود دارد راحت باشید. در مقاله‌های قبل بررسی کردیم که شما با ساخت سایت با انواع سایت سازهایی که وجود دارد ملزم به پرداخت یک سری مبالغ بودید. در برخی از سایت سازها شما باید به‌صورت ماهیانه هزینه پرداخت کنید، در برخی دیگر باید برای هر یک از قابلیت‌هایی که اضافه می‌کنید هزینه مازاد پرداخت کنید یا حتی در برخی هم مجبور به دادن درصد از میزان فروش خود خواهید بود.

در نتیجه شما می‌توانید با پرداخت هزینهٔ کمتر از یک میلیون تومان که هزینهٔ بسیار کمی در طراحی سایت می‌باشد یک سایت حرفه‌ای را دریافت کنید. با داشتن یک سایت وردپرسی دیگر نگرانی از بابت توسعه سایت خود، سئو سایت و همین‌طور هر چیزی که مربوط به شکل سایت است را تغییر بدهید درحالی‌که کدنویسی نکنید.

همان‌طور که می‌دانید وردپرس در صرفه‌جویی وقت و همین‌طور هزینه بسیار کارآمد عمل کرده است و توانسته در حوزه‌های مختلف سربلند بیرون بیاید. شما می‌توانید پس از یک روز که سایتتان را سفارش دادید از ما دریافت کنید و سپس کارهای دیگر سایت خود را که مربوط به تولید محتوا می‌شود را انجام دهید. اگر بتوانید خودتان تولید محتوا انجام دهید و پله به پله نکات سئو را یاد بگیرید، بدون پرداخت ریالی هزینه می‌توانید سایت خود را مدیریت کنید. اگر تایم کافی و همین‌طور حوصله و توانایی از بابت تولید محتوا را ندارید می‌توانید این کار را به متخصصین سایت آماده بسپارید تا کارهای تولید محتوا و سئو سایتتان را انجام دهند.

چگونه یک سایت آماده ارزان سفارش دهیم؟

قبل از اینکه برای هر نوع ساخت سایتی با هر روشی اقدام کنید باید بتوانید فیلد کاری خود را مشخص کنید. اینکه چه سایتی را می‌خواهید یا در چه حوزه‌ای می‌خواهید کار کنید. آیا یک شرکت هستید یا یک فروشگاه دارید و قصد فروش محصولات را دارید یا می‌خواهید یک وب‌سایت شخصی برای خود داشته باشید؟

زمینه کاری خود را مشخص کنید و سپس باتوجه‌به شرکتی بودن یا فروشگاهی بودن سایت خود یکی از قالب‌های متنوع سایت آماده را انتخاب کنید. سایت آماده بیش از 10 قالب متنوع برای هر نوع سایتی را دارد که می‌توانید بسته به سلیقهٔ خود یکی از آنها را انتخاب کنید و هزینهٔ بستهٔ موردنظر را پرداخت کنید. بعد از یک روز می‌توانید سایت حرفه‌ای خود را دریافت کنید. شما می‌توانید برای طراحی سایت ارزان از سایت سازهای دیگر هم استفاده کنید، اما به این دقت کنید که شما نمی‌توانید از این سایت سازها انتظار یک سایت حرفه‌ای را داشته باشید؛ زیرا سئو و همین‌طور ارتقای سایت در این سایت سازها ناممکن است. در سایت ساز سایت آماده به علت طراحی سایت در قالب وردپرس شما نگرانی‌های به این شکل را نخواهید داشت.

با استفاده از این قابلیت‌ها شما می‌توانید یک سایت ارزان را طراحی کرده و در ارتقای کسب‌وکار خود از آن استفاده کنید.

مزایای سایت ساز ارزان
مزایای سایت ساز ارزان

مزایای ساخت سایت ارزان چیست؟

یکی از موضوعاتی که در طراحی سایت برای دارندگان کسب‌وکار حائز اهمیت است این است که هزینه‌های خود را به حداقل برسانند. درحالی‌که هزینهٔ طراحی سایت برخلاف تصور عموم، شما می‌توانید یک سایت حرفه‌ای و همین‌طور ارزان داشته باشید. راز داشتن این سایت را به شما گفتیم و می‌توانید مطالب قبل‌تر را برای داشتن یک سایت ارزان بخوانید. با سایت آماده شما می‌توانید یک سایت ارزان داشته باشید. مزیت این سایت این است در ابتدای کار مشتریان بیشتر از آن استقبال می‌کنند که این امر به‌خاطر هزینهٔ پایین طراحی سایت است.

مزیت دیگری که سایت‌های اقتصادی سایت آماده دارند این است که شما می‌توانید بدون داشتن محدودیت هر مقدار مقاله و یا محصول که می‌خواهید اضافه کنید. برای داشتن سئو بهتر می‌توانید اصول سئو را یاد بگیرید (در فایل‌هایی که پس از طراحی سایت شما بهتان به همراه دسترسی سایت ارسال می‌شود، آموزش‌هایی را آماده‌سازی کرده‌ایم که می‌توانید با استفاده از آنها به‌راحتی سایت خود را مدیریت کنید.)

آموزش‌هایی که ما برایتان ترتیب داده‌ایم برای مدیریت سایتتان توسط خودتان کافی هستند و با استفاده از آنها دیگر مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

موضوع دیگری که در این سایت‌ها وجود دارد این است که هزینهٔ توسعه و نگهداری سایت هم بسیار کم می‌باشد. زیرا شما با یک سایت اختصاصی که دارای کدنویسی‌های پیچیده است نیستید و طراحی که با وردپرس کار می‌کند می‌تواند بدون دردسر خاصی انتظارات شما را اجرا بکنند.

در سایت‌های اختصاصی شما باید تا هر زمانی که سایتتان را می‌خواهید نگه دارید با تیم پشتیبانی کنار بیایید و درصورتی‌که رضایت از ایشان نداشته باشید امکان تغییر پشتیبانی را ندارید. اما در سایت‌های وردپرسی شما درصورتی‌که به مشکل برخوردید می‌توانید متخصص خود را تغییر دهید.

شما می‌توانید در سایت‌های ارزان و استاندارد ساخته شده با سایت آماده، درگاه‌های مختلفی را متصل کنید که این کار را ما برای شما انجام می‌دهیم تا برایتان مشکلات احتمالی رخ ندهد. این درگاه‌های مستقیم و غیرمستقیم به شما این امکان را می‌دهد، تا فروش راحتی را به مشتریان خود داشته باشند.

سایت‌های ارزان سایت ساز سایت آماده کدام‌اند؟

اگر بخواهیم مزیت‌هایی که سایت ساز سایت آماده دارد را با دیگر  سایت سازها مقایسه کنیم به این موضوع خواهیم رسید که هزینه‌های دریافتی این سایت ساز کمتر از آن چیزی است که تصورش دارید. شما می‌توانید با تنها 700 هزار تومان یک سایت فروشگاهی را با قالب هم‌سلیقهٔ خود دریافت کنید.

تقریباً این کار بدون سایت آماده غیرممکن است که با پرداخت تنها 700 هزار تومان یک سایت فروشگاهی یا با هزینه‌ای مشابه یک سایت شرکتی دریافت کنید.

یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر ما این است که شما می‌توانید با پرداخت هزینه مازاد یک میلیون تومان یک زبان دیگر یا چند زبان دیگر را اضافه کنید و از داشتن یک سایت دو یا چندزبانه لذت ببرید. در این صورت شما می‌توانید از بازار جهانی استفادهٔ لازم را ببرید.

آیا سایت‌های ارزان ریسپانسیو هستند؟

سایت‌هایی که توسط وردپرس طراحی می‌شوند ریسپانسیو هستند. ریسپانسیو بودن وب‌سایت به این معناست که سایت شما بتواند از نسخه‌های مختلف دسکتاپ، موبایل، تبلت و … به‌خوبی عمل کند. ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که اگر نخواهیم با وردپرس سایتمان را طراحی کنیم ریسپانسیو سایتمان چه می‌شود؟ در این صورت شما باید سایت خود را به‌صورت اختصاصی طراحی کنید که در این صورت سایت شما ارزان طراحی نخواهد شد و به شما پیشنهاد نمی‌شود که برای کسب‌وکارهای نرمالی که دارید به‌صورت اختصاصی سایت طراحی کنید.

پشتیبانی سایت ساز سایت آماده از سایت های ارائه شده
پشتیبانی سایت ساز سایت آماده از سایت های ارائه شده

آیا سایت آماده از سایت‌های ارزان خود پشتیبانی می‌کند؟

تفاوتی ندارد که شما یکی از بسته‌های ارزان سایت آماده را انتخاب کرده باشید یا یکی از بسته‌های با هزینهٔ بالاتر سایت آماده. درهرصورت پشتیبانی ما به طور حرفه‌ای به شما خدمات لازم را ارائه خواهد داد و برای رفع مشکلات شما کمک‌های لازم را خواهیم کرد. درهرصورت از بابت پشتیبانی نگرانی نداشته باشید؛ زیرا تیم سایت آماده در صورت امکان از هیچ کمکی به شما دریغ نخواهد کرد.

سخن آخر

هدف از این مقاله این است که کسانی که از هزینه‌های طراحی سایت می‌ترسند و به‌خاطر هزینه‌های آن خود را از این بازار بزرگ محروم کرده‌اند نگرانی نداشته باشند و بتوانند با هزینه‌های بسیار کم سایت حرفه‌ای دریافت کنند.

ارزان بودن یک سایت نباید در کیفیت آن تأثیری داشته باشد و در واقع نمی‌توان حرفه‌ای بودن یک سایت را در هزینهٔ کم آن فدا کرد. درهرصورت یک سایت می‌توان بهترین شرایط کاری و درآمدی را در بسیاری از مواقع برای شما داشته باشد که این یک دلیل قانع‌کننده است تا بتوانید برای سایتتان پول خرج کنید.

البته این را هم بدانید که ساخت سایت می‌تواند گران باشد زیرا نیاز به برنامه‌ریزی و توسعه زیادی دارد که در طولانی‌مدت این نیاز بیشتر محسوس است. شما باید هدف سایت ارزان خود را تعیین کنید، چه محتوایی را شامل می‌شود و چگونه طراحی می‌شود. همچنین باید یک نام دامنه ثبت کنید و سایت را میزبانی کنید. همه این‌ها می‌تواند هزینه بر باشد، اما برای ایجاد یک وب‌سایت موفق ضروری است.

طراحی سایت ارزان می‌تواند برای شروع رشد کسب‌وکار شما در اینترنت کمک‌های بسیاری کند و شما را در این زمینه راغب تر کند تا بتواند یک حرکت بزرگ روبه‌جلو را در این زمینه داشته باشید. فراموش نکنید که هیچ‌وقت برای شروع دیر نیست و ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است. پس از هرجایی که ایستاده‌اید یک‌قدم جلوتر بیایید و برای کسب‌وکار خود تحولی جدید ایجاد کنید. موفق و پیروز باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *