مقالات کسب و کار

ساخت فروشگاه اینترنتی با روبیکا

ساخت فروشگاه اینترنتی با روبیکا

امروزه باتوجه‌به پیشرفت‌هایی که در بخش شبکه‌های اینترنت، فضای مجازی، تکنولوژی، اجتماع، تقاضا و نیاز انسان‌ها و… به وجود آمده است، استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های اینترنت و فضای مجازی نسبت به گذشته افزایش‌یافته است. در ایران اپلیکیشن‌های ایرانی زیادی وجود دارد که بدون هیچ محدودیتی در کشور می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. یکی از این اپلیکیشن‌ها روبیکا می‌باشد که امروزه هم باتوجه‌به تبلیغات فراوانی که از این برنامه در تلویزیون و دیگر فضاها وجود دارد و همین‌طور کاربرد چندکاره آن افراد زیادی آن را دانلود و درگوشی‌های خود راه‌اندازی کرده‌اند. این برنامه به‌راحتی روی تلفن همراه قابل اجراست و می‌توان گفت از هر سه اپلیکیشن‌های تلگرام، واتس‌اپ و اینستاگرام در اپلیکیشن روبیکا بخشی طراحی شده است تا کاربران یک برنامه جامعی برای استفاده داشته باشند. این برنامه هم مانند همه برنامه‌های دیگر دارای مزیت‌های مختص خود و حتی معایبی می‌باشد که در ادامه از خود روبیکا شرح می‌دهیم که چیست و چگونه برنامه‌ای است، معایب و مزایای آن را توضیح می‌دهیم و هم چنین راجع به اینکه برای فروش اینترنتی می‌توان از برنامه روبیکا استفاده کرد نیز توضیحاتی را خدمت شما ارائه می‌دهیم.

علاوه بر این در آینده شرح خواهیم داد که چگونه می توانید با سفارش طراحی سایت فروشگاهی و همچنین سفارش ساخت سایت شرکتی و اتصال آن به روبیکا فروش آنلاین را برای کسب و کار خود در فضای ملی ایران شروع کنید.

روبیکا چیست؟
روبیکا چیست؟ چگونه با روبیکا فروشگاه اینترنتی بسازیم

روبیکا چیست؟

روبیکا یک اپلیکیشن ایرانی است تازگی‌ها خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند. طراحی این برنامه توسط شرکت توسکا انجام شده است. اپلیکیشن روبیکا از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است، یکی از بخش‌های آن ویترین می‌باشد که همان نقش اکسپلور در اینستاگرام را دارد، در این بخش می‌توان ویدئو ها و عکس‌های زیادی را که کاربران روبیکا به اشتراک گذاشته‌اند را به‌دلخواه مشاهده کنیم. در این بخش خود برنامه روبیکا نیز بخش‌های خاصی را برای دیدن پیشنهاد می‌کند. روبینو قسمت دیگر از این برنامه می‌باشد، در این بخش شما می‌توانید تصویری به‌دلخواه خود در پروفایل خود بگذارید و هرگونه پست و ویدئو دلخواهی که می‌خواهید را پست کنید. قسمت دیگری از این برنامه بخش پیام‌رسان می‌باشد که شباهتی با برنامه واتس‌اپ دارد، در این بخش شما می‌تواند به کسانی در این برنامه عضو هستند و استفاده می‌کنند از قسمت مخاطبین پیام شامل تصویر، ویدئو، فایل و… ارسال کنید. اپلیکیشن روبیکا قابلیت‌های دیگری چون برقراری تماس صوتی، خرید شارژ و اینترنت، تماشای فیلم و سریال، کانال رسمی ورزش سه، فروشگاه آنلاین کتاب، کیف پول (برای انجام راحت‌تر خرید)، دنیای احسان، کانال‌های پر مخاطب و اخبار نیز دارد.

آیا روبیکا برای فروش اینترنتی مناسب است؟

برای ساخت فروشگاه اینترنتی با روبیکا و داشتن فروش اینترنتی و کسب درآمد از طریق این برنامه می‌بایست یکی از این دوراه را انتخاب کنید:

  • وارد بخش روبین و می‌شوید، در این قسمت مانند برنامه اینستاگرام می‌توانید یک پیج برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. یک نام خوب برای پیچ خود انتخاب کنید، پروفایل خود را تکمیل کنید و تصویر و یا ویدئو مدنظر خود را در این قسمت آپلود کنید حال دیگر مانند برنامه اینستاگرام پست گذاشته‌اید و کاربران روبیکا با دیدن پست شما می‌توانند آن را پسندیده و شما را دنبال کنند و از این طریق فروش آنلاین داشته باشید و درآمد کنید.
  • راه بعدی برای ساخت فروشگاه اینترنتی در روبیکا این است که یک کانال مانند کانال‌هایی که در تلگرام ساخته می‌شود را بسازید و سپس مطالب و تصاویر و ویدئو های مدنظر مربوط به فروشگاه خود را در آن بارگذاری کنید و از این طریق هم فروش آنلاین داشته باشید و هم کسب درآمد کنید.

امروزه بیش‌ازپیش از برنامه روبیکا استفاده می‌شود، ساخت یک فروشگاه اینترنتی در روبیکا می‌تواند به شغل و کسب‌وکار و هم چنین درآمد شما کمک فراوانی کند.

مزایا و معایب روبیکا
مزایا و معایب روبیکا

مزایا و معایب روبیکا

معایب:

  • امنیت: این برنامه به دیگر برنامه‌هایی که کاربر از آن استفاده می‌کند دسترسی دارد و به همین دلیل باعث شده برنامه روبیکا از امنیت پایینی برخوردار باشد و خیلی‌ها از آن استفاده نمی‌کنند.
  • متولیان روبیکا مشخص نیستند طبق تمام اطلاعاتی که در سایت‌های رسمی وجود دارد.
  • ضعف سرور و مشکلات برنامه‌نویسی که باعث قطعی ناگهانی برنامه می‌شود.
  • در بخش خرید شارژ و اینترنت مشکلات فراوانی وجود دارد و به‌سختی می‌توان شارژ خرید.
  • بخش‌های مختلفی که در روبیکا وجود دارد هنوز تکمیل نشده و این برنامه نیمه‌کاره است.

مزایا:

  • برای سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرانسل ترافیک مصرفی رایگان است.
  • یک برنامه جامع و کامل است.
  • شبکه تعاملی دارد.
  • داشتن آرشیو برنامه‌های رسانه‌های ملی
  • رقیبی ندارد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *