آموزش ها کسب و کار

0 تا 100 راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر

راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر

راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر برای بسیاری از صاحبان طلا فروشی ها مبهم است اینکه چگونه می توانند یک فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر راه‌اندازی کنند؟ سؤالی است که همواره ذهن را درگیر کرده است ما در این مقاله 0 تا 100 راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر را برای شما شرح می‌دهیم.

طلا و جواهر کالایی است که همواره مشتری خود را دارد و بسیاری از مردم جامعه به دید سرمایه‌گذاری هم اقدام به خرید طلا و جواهر می‌نمایند. امروز با گسترش اینترنت در کشور میل به خرید اینترنتی نیز بسیار افزایش‌یافته است و سایت‌های فروشگاهی بسیاری نیز برای فروش اینترنتی طلا، جواهر و زیورآلات ایجاد شده است.

حال به نظر شما افتتاح یک شعبه جدید از فروشگاه در منطقه‌ای دیگر و یا شهر دیگر به افزایش فروش کمک خواهد کرد یا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر؟ قطعاً پاسخ برای شما واضح است راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر.

افتتاح یک شعبه دیگر از فروشگاه شما در منطقه‌ای دیگر شامل هزینه‌های بسیار دیگری خواهد بود علاوه بر این حضور فیزیکی محدودیت‌هایی را به همراه دارد شما در شهر خود می‌توانید به مقدار معینی از مشتریان خود خدمات ارائه کنید. اما اگر فروشگاه خود را آنلاین کنید و فروش خود را به سمت فروش آنلاین سوق دهید دیگر محدودیتی در کار نخواهد بود. شما می‌توانید به مناطق مختلف فروش انجام دهید و بر تعداد مشتریان خود بیفزایید.

علاوه بر این هزینه‌ای که برای ساخت و راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر پرداخت خواهید کرد به‌مراتب کمتر از افتتاح یک شعبه جدید از فروشگاه است.

حالا که با مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی آشنا شدید. بیایید روند راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر را با هم بررسی کنیم.

اولین قدم از راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر انتخاب و تامین محصول است. اگر خودتان ساخت طلا و جواهر را بر عهده دارید که دیگر مشکلی نیست. اما اگر می‌خواهید به‌عنوان یک واسط عمل کنید ما پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای راه محصول و کالاهایی را که می‌خواهید به‌صورت آنلاین بفروشید پیدا کنید.

محصولی که می‌خواهید به‌صورت آنلاین بفروشید باید دارای مزیت رقابتی باشد تا بتواند مشتریان را برای خرید محصول جذب کند. دیگر فضای اینترنت برای فروش محصول بکر نیست شما باید بتوانید در قیمت با رقبای خود رقابت کنید.

اگر بتوانید محصولات خود را با کمترین قیمت عرضه کنید می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و مشتریان بیشتر جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید.

2- مخاطبان هدف خود را بشناسید

هر محصولی نیاز و یا علایق گروه خاصی از مشتریان را در برمی‌گیرد. هیچگاه نباید توقع داشته باشید که فروشگاه اینترنتی شما در نزد همه افراد محبوب باشد. شما مشتریان هدف خود را بیابید و بر روی جلب رضایت این افراد تلاش کنید.

یک پرسونا (Persona) از گروه مخاطبان خود بسازید و بر اساس آن علایق آن ها، شیوه رفتار کاربران هدف و راه‌های ارتباطی آن ها را تشخیص دهید و بر اساس موارد بالا محصولات متناسب با آن ها را به فروشید. این سبب خواهد شد تا شما انرژی و هزینه بی‌خود صرف جلب رضایت کاربرانی نکنید که مشتری شما نیستند و کاملاً هدفمند و بهینه پیش بروید.

مخاطبان هدف سایت ها

3- طرح کسب‌وکار خود را بچینید

پس از طی مراحل یک و دو حال نوبت آن رسیده است که یک برنامه کلی یا به‌اصطلاح طرح کسب‌وکار (business plan) برای کسب‌وکار خود آماده کنید. یک طرح کسب‌وکار خوب چیزی فراتر از یک برنامه است بلکه ابزاری است که به شما کمک خواهد کرد سریع‌تر و ساده‌تر کسب‌وکار خود را به اهدافش برسانید.

برای ایجاد یک طرح کسب‌وکار برای راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر در قدم اول نیاز است که شما یک تحقیق بازار انجام دهید. رقبای خود را بررسی کنید و از آن ها و محصولاتی که به کاربران ارائه می‌دهند یک لیست تهیه کنید. نقاط تمایز خود را با رقیبتان در قیمت، جنس و نوع محصول، ویژگی‌های سایت و موارد تأثیرگذار دیگر بررسی کنید سعی کنید به‌مرورزمان نقاط ضعف خود را بهبود دهید.

یکی از موارد دیگر که باید در مورد رقبای خود مورد بررسی قرار دهید SEO سئوی سایت آن ها است. پس از بررسی سئو SEO سایت رقبا شما می‌توانید کلمات کلیدی را بیابید که پتانسیل بیشتری برای شما ایجاد می‌کنند تا بتوانید با کاربر بر روی این کلمات و ایجاد محتوای باکیفیت در این کلمات در گوگل مطرح شوید و فروش خود را افزایش دهید.

طرح کسب و کار با Busineess plan

4- اقدام به راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر کنید

پس از تأمین محصول، طرح‌ریزی برای کسب‌وکار و بررسی رقبا و پیداکردن پتانسیل‌های رشد. حال شما می‌توانید فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر خود را راه‌اندازی کنید. برای راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر نیازی به این نیست که شما هزینه گزافی بکنید و زمان بسیاری را صرف این مرحله کنید. یکی از بهترین، پرسرعت‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های ایجاد یک فروشگاه اینترنتی خرید فروشگاه اینترنتی از سایت آماده است.

ما در کمترین زمان یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای جذاب و زیبا را برای شما راه‌اندازی خواهیم کرد. برای رراه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر در سایت آماده کافی است مراحل زیر را سپری کنید:

1-4- یک نام برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید

در قدم اول یک نام برای کسب‌وکار و یا برند خود انتخاب کنید. توجه کنید انتخاب نام کوتاه، شیوا و جذاب سبب ماندگاری نام در خاطر کاربرانتان خواهد شد.

2-4- سایت خود را انتخاب کنید

ما در سایت آماده با ارائه سایت‌های زیبا چندین انتخاب را برای شما فراهم کرده‌ایم. شما می‌توانید از بین سایت‌ها آنچه را که می‌پسندید برای راه‌اندازی انتخاب نمایید توجه داشته باشید که کل محتوا و حتی رنگ‌بندی و طرح‌بندی سایت‌ها قابل ویرایش و تغییر هستند.

3-4- پلن راه‌اندازی سایت خود را انتخاب کنید

ما بر اساس نیاز کاربرانمان سه پلن پایه، استاندارد و ویژه را برای راه‌اندازی سایت‌ها ارائه کرده‌ایم که هرکدام از آنها بر اساس امکانات و فضای که به شما ارائه می‌کند قیمت متفاوتی دارند.

حال شما می‌توانید بر اساس نیازتان یکی از پکیج‌های ما را برای راه‌اندازی سایت خود انتخاب کنید تا سایت شما در کمتر از 24 ساعت ساخته و تحویل داده شود.

4-4- دامنه خود را معرفی کنید

پس از طی مراحل بالا نوبت به انتخاب دامنه رسیده است در این مرحله شما باید یک دامنه برای ثبت به ما معرفی کنید. اگر در این باره اطلاع ندارید می‌توانید مقالات زیر را مطالعه نمایید.

راهنمای انتخاب دامنه

راهنمای ساخت شناسه nic

توجه داشته باشید که دامنه باید هم‌نام و یا مخفف نام برند شما باشد و دامنه‌ای که معرفی می‌کنید باید آزاد باشد یعنی قبلاً توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد و یا محدودیتی برای ثبت آن وجود نداشته باشد. دامنه‌هایی که شامل نام ایران و شهرهای ایران باشد دارای محدودیت ثبت هستند.

5-4- شناسه nic خود را معرفی کنید

برای ثبت دامنه‌های پسوند ir نیاز به ثبت‌نام در سامانه nic است. برای ثبت‌نام در nic مطابق این مقاله ثبت‌نام خود را در سامانه نیک nic تکمیل کنید و شناسه را برای ادامه فرایند وارد نمایید در انتها و مرحله آخر شما با پرداخت فاکتور سفارش ساخت سایت خود را ثبت کرده‌اید و این سایت در کمتر از 24 ساعت برای شما راه‌اندازی خواهد شد.

6-4- اقدام به دریافت نماد اعتماد و درگاه پرداخت نمایید

پس از طی مراحل بالا و دریافت فروشگاه اینترنتی خود در ابتدا مطابق آموزش‌های ارائه شده اقدام به شخصی‌سازی سایت خود کنید سپس محصولات خود را در سایت قرار دهید و در نهایت بر اساس آموزش موجود در مقاله نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد چیست؟ اقدام به دریافت نماد اعتماد کنید. اگر در فرایند هی بالا نیاز به کمک داشتید می‌توانید از کارشناسان سایت آماده کمک بگیرید در نهایت پس از دریافت نماد اعتماد برای دریافت درگاه پرداخت اقدام نمایید. مقاله درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ به بررسی انواع درگاه پرداخت، پرداخته است برای کسب آگاهی می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

5- محصولات خود را بازاریابی کنید

پس از ساخت زیرساخت‌ها حالا نوبت فروش است. هیچ محصولی بدون معرفی شدن و تبلیغ و بازاریابی فروش نرفته است. پس شما هم برای جذب مخاطبان خود از طریق راه‌های ارتباطی که در طرح کسب‌وکار و دموگرافی که از مخاطبان خود انجام داده‌اید به‌صورت هدفمند تبلیغ و بازاریابی خود آغاز کنید.

1-5- شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند یکی از مستعدترین و قوی‌ترین نقطه اتصال‌های شما به مخاطبان هدفتان باشد. حتماً یک صفحه برای کسب‌وکار خود در اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی و با قراردادن محتواهای باکیفیت و مناسب سعی کنید مخاطبان خود را جذب کنید با آن ها ارتباط بگیرید و آن ها را به سایت خود هدایت کنید

2-5- بازاریابی محتوا

محتوا مهم‌ترین ابزار در فروش محصولات به‌صورت اینترنتی است. به‌هیچ‌عنوان قدرت محتوا را دست‌کم نگیرید. در مورد محصولاتتان محتوای کافی و باکیفیت ایجاد کنید سایت آماده قابلیت افزودن انواع محتواهای متنی، تصویب و ویدئو را در اختیار شما قرار می‌دهد.

محتوای خوب سبب می‌شود که مشتری شما با ابهام کمتری در مورد محصول شما روبرو شود و خرید راحت‌تری داشته باشد.

6- نمونه‌های از فروشگاه‌های اینترنت طلا و جواهر

ما در این بخش نمونه‌های از فروشگاه‌های اینترنتی طلا و جواهر را برای شما معرفی کرده‌ایم که شاید بتواند الهام‌بخش شما باشد و ایده‌های جدید برای شما خلق کند.

zar.ir

گالری کیا

7- سخن آخر

تجارت زیورآلات و طلا و جواهر یکی از تجارت‌های پررونق و خوش سود محسوب می‌گردد.

فروش زیورآلات، طلا و جواهر به طیف گسترده‌ای از مشتریان سود بیشتر را برای شما به ارمغان می‌آورد. نمونه‌های بسیار موفقی در تجارت آنلاین طلا و جواهر وجود دارد که شما هم می‌توانید به یکی از این تجار تبدیل شوید خود را دست‌کم نگیرید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *