آموزش ها کسب و کار مقالات

سیر تا پیاز راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی

سیر تا پیاز راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی یک ضرورت برای پت شاپ ها است ما در این مقاله به نحوه‌ی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

امروزه تعداد افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند کم نیستند. این حیوانات بانمک و جذاب برای کسانی که از آن ها نگهداری می‌کنند در حکم یک فرزند هستند. ازاین‌رو صاحبان این حیوانات در نگهداری آن ها دقت بسیاری دارند و سعی در ایجاد رفاه و آرامش برای آن ها هستند.

اگر به چند سال قبل برگردیم، خواهیم دید که تعداد کسانی که از پت ها نگهداری می‌کردند بسیار کمتر بود از سویی فروشگاه‌هایی هم که محصولات، غذاها و لوازم موردنیاز پت ها را ارائه می‌کردند نیز محدود بودند.

اما امروزه با افزایش آمار جامعه نگهداری کننده از پت ها، تعداد فروشگاه‌هایی که لوازم موردنیاز پت ها را ارائه می‌کنند نیز افزایش‌یافته است. از سوی دیگر با شلوغ‌تر شدن شهرها و وقت‌گیر شدن خرید فیزیکی مردم علاقه بسیاری به خرید اینترنتی پیدا کرده‌اند. شما همین تهران را در نظر بگیرید اگر بخواهید برای پت خود یک غذای مناسب تهیه کنید باید در ترافیک و شلوغی سری به خیابان اسکندری واقع در محله نواب بزنید. حال این خیابان در منطقه طرح ترافیک قرار دارد که سبب سخت‌تر شدن دسترسی به آن می‌شود.

حال بااین‌همه دردسر صاحبان پت حق دارند که به خرید اینترنتی رغبت بیشتری نشان بدهند زیرا بدون دردسر خرید خود را انجام می‌دهند و محصول مورد نظرشان را در سریع‌ترین زمان در درب منزل تحویل می‌گیرند. حال اگر بخواهید فروش بیشتری داشته باشید ما پیشنهاد می‌کنیم پا را فراتر بگذارید و اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی کنید.

اگر با نحوهٔ راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی آشنایی ندارید و تصور می‌کنید که این کار نیاز به هزینه بسیار و دانش فنی دارد سخت در اشتباه هستید. ما در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه با صرف کمترین هزینه بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی یک فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی راه‌اندازی کنیم.

آموزش راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی
آموزش راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی در اینستاگرام کار سختی نیست همین حال تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی فروش لوازم پت در اینستاگرام فعال هستند که بعضی از آن ها فروش بسیار خوبی را هم دارند.

برای راه‌اندازی یک پت‌شاپ آنلاین در اینستاگرام اول‌ازهمه باید یک پیج بیزینسی یا فروشگاهی راه‌اندازی کنید. ساخت فروشگاه در اینستاگرام برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت. اما اگر می‌خواهد صفحه فروشگاه شما رشد کند و فروش بیشتری انجام دهید باید برای تولید محتوا و تبلیغات هزینه کنید.

برای گرفتن بازخورد خوب و مناسب از اینستاگرام باید نکاتی را موردتوجه قرار دهید.

اولین نکته: بایو

یک بایو مناسب برای صفحه خود بنویسید. بایو تأثیر بسیاری در جذب مخاطب و افزایش فروش در سایت شما دارد. برای نوشتن یک بایو جذاب وقت بگذارید ضرر نخواهید کرد.

دومین نکته: محتوا

عامل مهم دیگر که کاربران را به صفحه شما جذب و آن ها را ماندگار می‌کند، محتوای مناسب است برای جذب مخاطبان باید محتوای موردعلاقهٔ کاربران و مشتریانتان را تولید کنید و به‌صورت مداوم در صفحه خود پست و استوری کنید.

سومین نکته: کپشن

حتماً می‌دانید که پست‌ها در اینستاگرام از دو بخش محتوایی بصری (عکس و فیلم) و محتوای متنی تشکیل می‌شوند. شما باید بتوانید هم محتوای بصری جذاب تولید کنید و هم متن پایین پست یا کپشن جذابی بنویسید تا کاربران شما بتوانند با مطالعه در مورد محصول شما اطلاعاتی از آن به دست آورند و آن را سفارش دهند.

برای آگاهی بیشتر در خصوص شیوه‌های فروش بر روی اینستاگرام می‌توانید محتواهای تولید شده دراین‌خصوص را مطالعه نمایید. اما برویم سراغ روش دوم.

سیر تا پیاز راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی
سیر تا پیاز راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی از زبان سایت آماده

2- راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی خود را شروع کنیم

برای ساخت فروشگاه اینترنتی روش‌های متعددی وجود دارد که بعضی از این روش‌ها نیازمند دانش برنامه‌نویسی است و روش‌های دیگری نیز نیاز به‌صرف هزینه بالایی دارد. اما روشی به نام سایت ساز وجود دارد که نه به دانش برنامه‌نویسی خاصی نیاز دارد و نه به هزینهٔ بالایی برای راه‌اندازی.

برای شروع راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود در سایت آماده از منوی بالا به بخش خرید سایت، خرید فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید. برای این کار می‌توانید بر روی بنر زیر کلیک کنید.

 

در مرحله بعد شما باید سایت موردنظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب سایت پلن موردنظر خود را بر اساس امکانات موجود انتخاب کنید و بر روی انتخاب بسته کلیک کنید. در ادامه روند شما وارد مراحل اصلی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود خواهید شد.

در این بخش شما باید دامنه موردنظر خود را وارد کنید درصورتی‌که دامنه شما در دسترس باشد (توسط شخص دیگر ثبت و در حال استفاده نباشد) می‌توانید به مرحله بعد هدایت شوید در این قسمت شما باید یک شناسه nic برای ثبت دامنه به نام شما بسازید اگر با ساخت شناسه nic آشنایی ندارید ما روند ساخت شناسه nic را در مقاله «نحوه ساخت شناسه کاربری ایرنیک» توضیح داده‌ایم. در نهایت شما فاکتور خود را پرداخت کرده و در کمتر از 24 ساعت سایت خود را تحویل خواهید گرفت.

همان‌طور که مشاهده کردید راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کار سختی نیست و زمان چندانی از شما نمی‌گیرد. اما برای کسب در آمد از سایت نباید به این بسنده کنید.

سیر تا پیاز راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی
سیر تا پیاز راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی

3- برای دریافت درگاه پرداخت اقدام کنید

پس از آن که سایت خود را تحویل گرفتید مطابق آموزش‌های ارائه شده اقدام به شخصی‌سازی سایت خود نمایید.

بعدها الگو و محصولات خود را بارگذاری کنید و تنظیمات موردنظر خود را انجام دهید. پس از قراردادن محصولات بر روی سایت مطابق مقاله «درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟» اقدام به دریافت نماد اعتماد کنید. اگر در هرکدام از مراحل نیاز به کمک داشتید حتماً با کارشناسان ما تماس بگیرید. دریافت نماد اعتماد یک پروسه زمان بر است ازاین‌رو ما توصیه می‌کنیم همراه با نماد اعتماد اقدام به دریافت درگاه پرداخت واسط نمایید تا فروش خود را آغاز نمایید برای کسب آگاهی و همچنین آشنایی با روند دریافت درگاه پرداخت می‌توانید از مقاله «نماد اعتماد الکترونیک چیست؟» کمک بگیرید.

4- بازاریابی محصولات خود را آغاز کنید.

بهترین محصول‌ها هم برای فروش نیاز به تبلیغ و معرفی دارند. شما هم اگر می‌خواهید به فروش برسید باید بازاریابی محصولات خود را آغاز کنید. شاید از خود بپرسید چگونه و از چه راه‌هایی باید بازاریابی را انجام دهید؟ بهترین پاسخ در دست مشتریان شما است. برای جذب مخاطب و معرفی محصول باید از راه‌های ارتباطی و دموگرافی که از مشتریان در طرح کسب‌وکار خود انجام داده‌اید استفاده کنید.

بررسی رقبا

نکاتی که با بررسی رقبا به آن دست پیدا خواهید کرد؟

اول‌ازهمه باید اهداف خود را برای وب‌سایتتان مشخص کنید و باتوجه‌به آن تعیین کنید در وب‌سایت‌های رقیبان به دنبال چه چیزی باید بگردید.

  • به دنبال استراتژی‌های بهتری برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هستید؟
  • روند تبلیغات رقیبان خود را می‌خواهید مقایسه کنید؟
  • رتبه‌بندی موتورهای جستجوگر برای شما اهمیت دارد؟
  • فرصت‌های رقابتی را می‌خواهید پیدا کنید؟
  • آیا به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید؟
  • و …

به دنبال هر هدفی که هستید آن را مشخص کنید، این کار به شما اجازه می‌دهد زمان خود را بیهوده از دست ندهید و از ابزارهایی که برای بررسی وب‌سایت طراحی شده‌اند به دنبال اطلاعات دقیق بگردید.

اطلاعاتی که از وب‌سایت رقبا را باید ارزیابی کنید.

  • بررسی رقبا با آنالیز محتوا
  • ارزیابی برند و نام تجاری رقبا
  • بررسی ابزارهای مورداستفاده وب‌سایت رقبا
  • بررسی شبکه اجتماعی رقبا
  • صفحات قیمت‌گذاری رقبا
  • تصویری از استراتژی‌های سئو و ترافیک رقیبان
  • ارزیابی مشتریان رقبا

وبلاگ‌نویسی

چگونه یک وبلاگ برای خود راه‌اندازی کنیم؟

راه‌اندازی یک وبلاگ ساده و کاربرپسند، نیاز به زمان و هزینه زیادی ندارد. برای راه‌اندازی وبلاگ، دو روش وجود دارد:

روش اول:

استفاده از سرویس‌های وبلاگ‌نویسی مانند بلاگفا و پرشین بلاگ است. هرچند که استفاده از این سرویس‌ها بدون هزینه است، اما در مالکیت شما قرار ندارد؛ بنابراین نمی‌توانید برای کسب درآمد وبلاگ‌نویسی، در بلندمدت روی آن‌ها حساب کنید. علاوه بر این هر چه دایره فعالیت شما گسترده‌تر شود، نیاز به امکانات بیشتری خواهید داشت که این سیستم‌ها امکان ارائه این خدمات را ندارند؛ بنابراین وبلاگ‌نویسی با این روش، فقط برای تمرین نویسندگی و تولید محتوا مناسب است.

روش دوم:

در این روش با خرید یک‌هاست، یک دامنه و استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس ، می‌توانید یک وبلاگ با مالکیت و مدیریت خودتان داشته باشید. هرچند که این روش نیاز به زمان و هزینه دارد، اما یک بستر با امکانات و ویژگی‌هایی که انتظار دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این روش می‌توانید روی درآمد با وبلاگ‌نویسی حساب کنید.

چگونه از وبلاگ‌نویسی بازاریابی کنیم؟

 در ادامه به مرسوم‌ترین و پرکاربردترین روش‌هایی که در بازاریابی از طریق وبلاگ‌نویسی استفاده می‌شوند می‌پردازیم.

  • قراردادن تبلیغات آنلاین
  • قراردادن خدمات مشاوره‌ای
  • استفاده از روش همکاری در فروش
  • برگزارکردن دوره و سمینارهای آموزشی
  • استفاده از بازاریابی رابطه‌ای
  • استفاده از محتوای تبلیغاتی
  • استفاده از روش درآمدهای دوره‌ای
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در سایت

سئو

سئو، شامل فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهیم تا صفحه‌ای از وب‌سایت ما در رتبه‌های بالای موتور جستجو قرار بگیرد. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل پیداکردن کلمات کلیدی محبوب و تولید محتوایی باشد که این کلمات کلیدی را به بهترین شکل پوشش بدهند. از طرفی سئو تنها به این فعالیت‌ها محدود نمی‌شود و ابعاد تخصص تری هم می‌تواند داشته باشد.

آیا ابزاری برای بهبود بازاریابی سئو وجود دارد؟

بله! بهترین ابزارهایی که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند، توسط گوگل، به بازار عرضه شده‌اند، ابزاری مانند گوگل‌ترند، گوگل آنالیتیکس و … می‌توانند به شما کمک کنند تا بستر مناسب برای پیاده‌سازی سئو خود کشف یا ایجاد کنید. البته سایت‌های دیگری مانند الکسا وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید وب‌سایت‌های رقیب در هر زمینه کسب‌وکاری را مورد بررسی قرار داده و فعالیت‌های خود را بر اساس آن بهبود دهید.

بازاریابی به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین نقطه اتصال‌های شما به مخاطبان هدفتان می‌باشد.

حتماً یک صفحه برای کسب‌وکار خود در اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید و سعی کنید با قراردادن محتواهای باارزش در کنار محصولات خود مخاطبان جدید جذب کنید و آن ها را به مشتری تبدیل نمایید.

بازاریابی محتوا یک اهرم پرقدرت

اگر از من بپرسید که مهم‌ترین ابزار تأثیرگذار در فروش اینترنتی چیست؟ بی شک خواهم گفت محتوا مهم‌ترین و پرقدرت‌ترین ابزار در فروش آنلاین است. هیچگاه از قدرت محتوا غافل نشوید مخاطبان بالقوه بسیاری در سطح اینترنت حضور دارند که به‌عنوان‌مثال به دنبال جواب سؤال در مورد غذای سگ خود هستند و شما می‌توانید با جواب دادن به سؤال آن مخاطب، او را جذب سایت خود کنید، کم‌کم با محصولات خود آشنا کنید و در نهایت به یک مشتری تبدیل کنید.

5- چند نمونه از پت‌شاپ‌های آنلاین

در حال حاضر پت‌شاپ‌های آنلاین بسیاری در سطح اینترنت وجود دارد. شما می‌توانید با بررسی آن ها از آن ها الگو بگیرید و از نقاط ضعف آن ها استفاده کنید و از نقاط قوت آن ها درس بگیرید و یک پت‌شاپ آنلاین بهتر راه‌اندازی کنید. ما در قسمت زیر چند نمونه از این پت‌شاپ‌های آنلاین را برای شما قرار داده‌ایم.

پت استور

سیناوت

آنا پت استور (راه اندازی شده توسط سایت آماده)

سخن آخر

اگر آینده‌نگر باشید و بخواهید بقای کسب‌وکار خود را در آینده تضمین کنید حتماً باید به دنیای مجازی روی آورید. در دنیای مجازی سرمایهٔ خود را صرف بخشی کنید که در آینده از دست نرود برای این کار سایت بهترین گزینه است.

حرفه‌ای شروع کنید و برای کسب‌وکار خود در دنیای مجازی برنامه‌ریزی کنید این‌گونه خواهید توانست به فروش برسید و کسب‌وکاری پررونق در اینترنت داشته باشید.

پس همین امروز شروع به بررسی کنید و اولین قدم های خود را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی بردارید.

اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید خوشحال می شویم مطالعه آن را به دوستانتان پیشنهاد کنید و یا اگر مشکلی وجود دارد و یا نکته ای از قلم افتاده است آن را در بخش کامنت برای ما ارسال کنید.

سوالات متداول

چگونه یک پت شاپ آنلاین راه‌اندازی کنیم؟

برای سفارش یک فروشگاه اینترنتی پت شاپ می‌توانید یکی از سایت‌های فروشگاهی سایت ساز سایت آماده را انتخاب کنید تا در سریع‌ترین زمان و با هزینه‌ای کم یک سایت حرفه‌ای تحویل بگیرید.

چه محصولاتی می‌توان بر روی پت شاپ آنلاین فروخت؟

تمامی محصولات مربوط به حیوانات خانگی را می‌توانید بر روی این سایت برای فروش قرار دهید. البته باید برای فروش محصولات حتماً نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کنید.

نظرات (2)

  1. گواهینامه ssl
    14 اسفند, 1400 پاسخ

    Socket Secure Layer یا گواهی SSL یکی از مفیدترین راه حل های دیجیتالی برای احراز هویت وب سایت است
    که توسط Netscape در سال 1995 معرفی شد.

    این فقط به این معنی است که SSL یک
    پروتکل اینترنتی برای ایمن سازی
    انتقال داده ها از مرورگر شخصی است که
    وب سایت شما را به سرور مشاهده می کند.

    بنابراین، یک فرآیند رمزگذاری ایمن را تکمیل می کند و هیچ کس دیگری نمی
    تواند ببیند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
    داده های منتقل شده از طریق پروتکل HTTP یک
    اتصال اینترنتی امن نیست. SSL
    آن را به HTTPS تبدیل می کند و فرآیند انتقال داده را ایمن می کند.

    امروزه اکثر مرورگرها از این پروتکل پشتیبانی می کنند
    و برخی به شما اجازه نمی دهند که از طریق HTTP یک اتصال ناامن ایجاد کنید.
    علاوه بر این، استفاده از SSL یکی از بهترین
    راه ها برای ایمن سازی پروتکل
    های FTP، IMAP و SMTP است.

    • mbhn9261
      24 اسفند, 1400 پاسخ

      بسیار ممنون از اطلاعات تکمیلی شما دوست عزیز

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *