آموزش ها مقالات

آموزش نحوه ی ورود به پنل مدیریت پیشخوان وردپرس

آموزش ورود به بخش ادمین وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس، یکی از محبوب ترین آنهاست که به سهولت ساخت وب سایت و آنلاین شدن کسب و کارها کمک بسیاری می کند. امروزه به راحتی و تنها با چند ساعت اموزش می توان یک وب سایت راه اندازی کرد و با وجود نرم افزار هایی مانند وردپرس به سادگی قابل انجام است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از موفق ترین نرم افزارهای راه اندازی و طراحی سایت می‌باشد که شما را قادر میسازد بدون نیاز به دانش فنی و برنامه نویسی، یک سایت کاملا داینامیک و منعطف راه اندازی کنید. شما در وردپرس قادر خواهید بود محتوای سایت خود را در کمترین زمان ممکن منتشر کنید، در هر زمان مطالب مدنظر را ویرایش و بروزرسانی کنید، امکانات دلخواه خود را خودتان روی وردپرس نصب کنید. با افزونه های رایگان وردپرس در زمینه سئو می توانید سایت خود را بهینه سازی کنید تا در موتورهای جستجوگر نتیجه خوبی داشته باشید و یک سایت موفق در زمینه تجاری یا آموزشی خود داشته باشید. به لحاظ فنی نه تنها سئو وردپرس عالی می باشد بلکه با افزونه و سیستم کش و سایر امکاناتی که دارد واقعا یک سیستم بی نظیر به لحاظ سرعت و انعطاف نیز می باشد.

ما در سایت آماده قصد داریم طی مقاله پیش رو نحوه ی ورود به پنل پیشخوان وردپرس را کاربران و همراهان گرامی سایت آماده آموزش دهیم. پس با ما در مقاله نحوه ی ورود به پنل پیشخوان همراه باشید.

 

شما سایت خود را از تیم سایت ساز سایت آماده تحویل می گیرید. در زمان تحویل سایت به مشتریان سایت آماده همکاران ما (نام کاربری و رمز عبور) مدیریت سایت را در اختیار شما قرار می دهند.

شما می توانید پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور برای ورود به پنل پیشخوان وردپرس خود به آدرس yourdomain.com/wp-login.php مراجعه کنید. (مطابق تصویر زیر)

توجه کنید باید بجای yourdomain.com آدرس سایت خود را قرار دهید.

آموزش صفحه ورود به پیشخوان وردپرس
آموزش صفحه ورود به پیشخوان وردپرس

در قدم دوموارد کردن نام کاربری و رمز عبور در بخش ورود

در بخش های تعیین شده در تصویر بالا به ترتیب در بخش مربوطه نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید و سپس بر روی ورود کلیک کنید. در این مرحله شما وارد اکانت مدیریت ساتیت خود شده اید. اگر قسمت پیشخوان برایتان بارگزاری شده است قدم بعد را مطالعه نمایید وگرنه همین قدم را دنبال کنید. در این قدم شما باید مطابق تصویر زیر از قسمت تعیین شده اقدام به ورود به پنل پیشخوان وردپرس نمایید.
آموزش ورود به پیشخوان وردپرس
آموزش ورود به پیشخوان وردپرس

حالا شما موفق به ورود به پنل مدیریت (پیشخوان) وردپرس شده اید. شما در این صفحه امکان مدیریت بخش های مختلف سایت را خواهید داشت.

مشکل وارد شدن کاربران

در بعضی مواقع افراد در خصوص وارد شدن به پنل کاربری در وردپرس دچار مشکل می شوند. مشکلاتی از قبیل:

  • مشکل در زمینه ریست پسورد وردپرس
  • مسدود شدن کوکی ها در وردپرس
  • مواجه با صفحه سفید یا دریافت خطای php
  • دریافت ارور 404، ریدارکت یا تازه سازی صفحه لاگین وردپرس

در چنین شرایطی باید با این گونه خطاها آشنا شده و برای رفع آن آنها اقدام کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل به وجود آمده را حل و با موفقیت وارد پنل مدیریتی وردپرس خود شوید.

ریست پسورد در وردپرس
بازیابی رمز عبور در وردپرس

راه حل های ورود به پنل کاربری

راه حل های ورود به پنل کاربری بعد از مواجه شدن با مشکل:

بازیابی رمز عبور ورود به وردپرس

زمانی که شما با مشکل وارد نشدن به مدیریت وردپرس خود رو به رو می شوید، یکی از اولین کارهایی که معمولا برای رفع این مشکل انجام می دهید، ریست کردن پسوردتان است. برای این کار تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی لینک «رمز عبورتان را گم کرده اید؟» در صفحه لاگین کلیک نمایید. در صفحه ای که به شما نشان داده می شود باید «نام کاربری» یا «آدرس ایمیل» خود را وارد نمایید تا ایمیلی حاوی پسورد جدید برای شما ارسال شود. اما اگر در هنگام تلاش برای پسورد جدید با شکست رو به رو شدید، لازم است که اقدام به ریست پسورد به صورت دستی نمایید. برای این کار می توانید از طریق «PhpMyAdmin» اقدام کرده یا فایل «Functons.php» را ویرایش نمایید.
در صورتی که آشنایی کافی با کد نویسی ندارید حتما از پشتیبان سایت خود بخواهید این کار را انجام دهد و قبل از انجام تغییرات حتما از سایت بکاپ تهیه کنید.

مسدود شدن کوکی ها در وردپرس

کوکی ها در واقع فایل های کوچکی هستند که زمان بازدید از وب سایت های مختلف در کامپیوتر شما ذخیره می شوند. می توانید با غیرفعالسازی کوکی ها از ذخیره شدن آنها روی وب سایت خود جلوگیری نمایید. با این حال با توجه به این موضوع که بتوانید به راحتی وارد وردپرس خود شوید نیاز دارید از کوکی ها استفاده کنید، در صورت غیرفعال کردن آن با مشکل وارد نشدن به مدیریت وردپرس رو به رو خواهید شد.

مواجه با صفحه سفید یا دریافت خطای php

یکی دیگر از خطایی که در هنگام تلاش برای وارد شدن به مدیریت وردپرس به افراد نمایش داده می شود، مربوط به صفحات سفید است. این خطا زمانی رخ می دهد که پلاگین ها یا قالب فعال شما با فرآیند ورود به وردپرس تداخل داشته و در واقع باعث بروز مشکل وارد نشدن به مدیریت وردپرس شود.

دریافت ارور 404، ریدارکت یا تازه سازی صفحه لاگین وردپرس

گاهی نیز ممکن است به منظور وارد شدن به صفحه لاگین وردپرس وب سایت، آدرس این صفحه را به صورت yourdomain.com/wp-admin وارد کنید اما با ارور 404 مواجه شده یا به صفحه ای دیگر ریدایرکت شوید. شاید هم وارد صفحه شوید اما در هنگام ورود، صفحه تازه سازی می شود. به کمک آموزش کار با فایل htaccess به سادگی قادر به مدیریت آن خواهید بود. در ادامه تکنیکی سریع و کاربردی برای رفع این مشکل ارائه خواهیم کرد.

سوالات متداول

نمایش تاریخ میلادی با WP Jalali و مشکل سئو دارد؟

وقتی وردپرس فارسی رو دانلود و نصب می‌کنید. افزونه قدیمی wp jalali بصورت پیش فرض روی سایت شما نصب می‌شود. اما مشکل بزرگی که این افزونه دارد، نمایش همزمان تاریخ میلادی و شمسی هست. یعنی یا باید کل تاریخ‌ها شمسی باشد یا میلادی!! و این موضوع برای سئوی سایت شما اصلا خوب نیست.

ارور ۵۰۰ در وردپرس –Internal Server Error چیست؟

ارور ۵۰۰ وردپرس زمانی رخ می دهد که وب سرور سایت شما قادر به پردازش اطلاعات و پروسه بارگذاری سایت شما نیست و در بین کار دچار مشکل می شود. این خطا به نوبه خودش میتواند سایت شما رو با کاهش ورودی گوگل مواجه کرده و مانع رشد سئو و فروش سایت شما شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *