کسب و کار طراحی وب

آموزش ساخت سایت مانند دیجی‌کالا

آموزش ساخت سایت مانند دیجی‌کالا

برای ساخت سایت مانند دیجی‌کالا راه سخت و طولانی پیشروی شما نیست! کافی است تصمیم به طراحی یک وب‌سایت بگیرید و در ادامه همراه ما باشید و تا آخر این مطلب را بخوانید تا به شما یاد بدهیم چگونه با 700 هزار تومان یک وب‌سایت فروشگاهی یا شرکتی مانند دیجی‌کالا داشته باشید…

اگر از شما بپرسند چند وب‌سایت موفق و حرفه‌ای نام ببرید که در ایران توانسته‌اند به موفقیت‌هایی خوبی برسند حتماً در ابتدا دیجی‌کالا و سپس دیگر وب‌سایت‌هایی که به‌صورت استارتانی شروع به کارکرده‌اند را مثال خواهید زد. دیجی‌کالا توانسته سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد و علاوه بر اینکه مشتریان قبلی خود را راضی نگه‌داشتن، مشتریان جدید بسیاری را نیز روزانه جذب می‌کند.

بسیاری از افرادی که با شرکت ما تماس می‌گیرند و می‌خواهند وب‌سایت برای کسب‌وکارشان طراحی کنند درخواست طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی‌کالا رادارند و بهتر است بدانید که هرگاه این وب‌سایت تغییری جزئی را ایجاد می‌کند، بسیاری از دارندگان کسب‌وکارها و همین‌طور کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند سریعاً تصمیم به ایجاد تغییراتی می‌کنند تا وب‌سایتشان را شبیه به دیجی‌کالا کنند.

دلیل این‌همه درخواست برای طراحی وب‌سایت‌های مشابه دیجی‌کالا این است که این استارتاپ توانسته با عملکرد حرفه‌ای خود محبوبیت و فروش بالایی در زمینه‌های مختلف بسیاری از مشتریان و خریداران را به سمت خود بکشاند که این پیشرفت چندان غیرمعقول به نظر نمی‌آید. البته باید این نکته را اضافه کنیم که دیجی‌کالا در زمینه برندینگ و دیجیتال مارکتینگ نیز اقدام مؤثری انجام داده که به متمایزشدن آن در مقایسه با سایر رقبایش کمک بسیاری کرده است.

مرکز پردازش سایت دیجیکالا
مرکز پردازش سایت دیجیکالا

چرا دیجی‌کالا موفق است؟ ما هم می‌توانیم؛ مانند دیجی‌کالا موفق شویم؟ اینکه بتوانید کسب‌وکارتان را در این سطح پیشرفته کنید و بتوانید محصولاتتان را در حجم زیادی بفروشید کمی سخت است. شما شاید بتوانید یک وب‌سایت عیناً شبیه دیجی‌کالا بسازید و محصولاتتان را در آن قرار دهید؛ اما آیا می‌توانید به همان میزان فروش داشته باشید؟ جواب این سؤال کمی سخت است.

یکی از دلایل اصلی موفقیت دیجی‌کالا رابطه کاربری متفاوت و جذاب آن است که یکی از اصول مهم طراحی و بسایت، طراحی رابطه کاربری است و این کسب‌وکار استارتاپی توانسته آن را به نحو احسن انجام دهد. دیجی‌کالا از این موضوع کاملاً آگاه بوده و نهایت دقت و ظرافت را لحاظ نموده است و تمام خلاقیتی که می‌توان از یک کسب‌وکار را انتظار داشت عملی کرده است.

شما هم حتماً وقتی به‌ظاهر وب‌سایت دیجی‌کالا نگاه می‌کنید، می‌بینید که چیدمان عناصر و عکس‌های صفحه و حتی رنگ منوها کاملاً اصولی انجام شده است و همواره در حال بهبود و تغییر و جذاب‌تر شدن است.

تجربه کاربری یعنی یک فرد با داشتن اطلاعات عمومی و دانش پایین کار با تکنولوژی و.  به‌آسانی می‌تواند فرایند خرید خود را انجام دهد و مطالب وب‌سایت شما را ببیند؛ عموماً وب‌سایت‌هایی که به این شکل طراحی می‌شوند دارای فضای کاربری بسیار ساده هستند و اطلاعات غیرضروری از شما درخواست نمی‌شود.

دیجی‌کالا توانسته این امکان برای مشتریان خود ایجاد کند تا آنها نیز عکس‌هایی از محصول در وب‌سایت قرار دهد. فروشگاه‌های اینترنتی، بخصوص زمانی که محصولات دیجیتالی نظیر موبایل را به فروش می‌رساند، بسیار باارزش تلقی می‌شود. زیرا مشتریان، امکان مشاهده اندازه واقعی محصول را به همراه تمام جزئیات خواهند داشت و این ویژگی به‌نوعی سرگرم‌کننده نیز خواهد بود.

شما می‌توانید با سفارش وب‌سایت وردپرسی نیز یک وب‌سایت مشابه دیجی‌کالا دریافت کنید. به این صورت که دیگر قرار نیست کدنویسی‌های زیاد که باعث تحمیل هزینه‌های زیادی به شما می‌شود و همین‌طور زمان زیادی را صرف کنید و کافی است یکی از قالب‌های سایت آماده  را انتخاب کنید. البته که شما می‌توانید برای وب‌سایت خود قالب اختصاصی داشته باشید که متخصصین سایت آماده این خدمات را به شما به‌صورت حرفه‌ای ارائه می‌دهند.

سایت آماده فروشگاهی اوپال
سایت آماده فروشگاهی اوپال سایت شبیه دیجیکالا

معرفی چند نمونه از سایت‌های شبیه دیجی‌کالا در سایت آماده

همان‌طور که گفتیم با استفاده از سایت ساز سایت آماده می‌توانید وب‌سایت‌های فروشگاهی شبیه دیجی‌کالا را در پلتفرم وردپرس داشته باشید و لذت ببرید.

سایت‌های نگین، اوپال و عقیق در سایت آماده شبیه به سایت دیجی‌کالا هستند. این قالب‌ها در واقع قالب‌هایی است که توسط طراحان حرفه‌ای سایت آماده ساخته شده‌اند و در اختیار شما قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با خرید هر یک از این قالب‌ها وب‌سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید. این وب‌سایت‌ها شباهت بسیاری به دیجی‌کالا دارند.

اگر یک وب‌سایت شبیه دیجی‌کالا می‌خواهید این قالب‌ها بهترین گزینه برای شما هستند. سایت آماده فروشگاهی با قالب‌هایی که خدمتتان ارائه شد، فروشگاه اینترنتی جذاب و با امکانات بی‌نظیر را در اختیارتان قرار می‌دهند. این سایت از لحاظ ظاهر و رابط کاربری شباهت بسیاری به دیجی‌کالا دارد و می‌توانند یک گزینهٔ بسیار مناسب برای شما باشند.

از امکاناتی که در این قالب‌ها وجود دارند می‌توان به  مگامنو، بنرهای صفحه نخست، نمایش کالاهای قبل مشاهده شده، بخش ویژه اخبار، بخش ویژه بلاگ و قابلیت تعریف برند را نام برد. اگر نگران سرعت وب‌سایتتان هستید و دوست دارید یک وب‌سایت با سرعت بالا داشته باشید این قالب‌های فروشگاهی یکی از سایت‌های پرسرعت و باقدرت لود سریع می‌باشد که در نوع خود بی‌نظیر است و بر اساس تجربه‌های آزموده شده قرار گرفته است و به کاربران شما در یافتن سریع کالاها کمک می‌کند.

مراحل ساخت سایت مثل اینستاگرام
مراحل ساخت سایت مثل اینستاگرام در سایت ساز سایت آماده

روند سفارش سایت فروشگاهی در سایت آماده

برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی از طریق سایت آماده شما می‌توانید این قدم‌های لازم را بردارید تا وب‌سایتتان در یک روز طراحی و ساخته شود. روند سفارش سایت فروشگاهی در کمتر از یک سایت صورت می‌پذیرد و پس از انجام آخرین اقدامات در 24 ساعت بعدی وب‌سایتتان تحویل شما داده می‌شود.

قدم اول طراحی وب‌سایت فروشگاهی شبیه دیجی‌کالا " خرید دامنه و هاست "

در دنیای وب وقتی تصمیم می‌گیرید وب‌سایتی راه‌اندازی کنید، قبل از هر چیزی باید آدرسی سر‌راست و به‌یادماندنی و صدالبته منحصر‌به‌فرد داشته باشید که وقتی مشتری یا کاربر آن را در مرورگرش تایپ می‌کند، وب‌سایت شما نمایش داده شود.

در ابتدا شما باید دامنه وب‌سایتتان را خریداری کنید. دامنه وب‌سایت همان آدرس وب‌سایت شما خواهد بود که به انتخاب خودتان می‌توانید خرید کنید. نامی که برای دامنه می‌خواهید استفاده کنید باید یک نام ساده، خوانا و روان باشد. در واقع نام برند شما بهترین دامنه‌ای است که می‌توانید تهیه کنید.

دامنه‌ها به دودسته ملی و خارجی دسته‌بندی می‌شوند. اگر می‌خواهید تنها در داخل کشور فعالیت کنید دامنه IR برای شما مناسب خواهد بود در غیر این صورت باید از دامنه‌های خارجی استفاده کنید که معروف‌ترین آنها دامنهٔ COM می‌باشد.

دامنه فقط یک اسم اختصاصی برای شماست و به‌تنهایی نمی‌تواند عملکرد میزبانی برای شما داشته باشد، و برای نمایش سایت نمی‌توانیم اطلاعات را روی یک نام خالی سوار کنیم. پس ما نیاز داریم یک فضا و حافظه هم بخریم که اطلاعات را وارد آن کنیم و این اطلاعات در شبکه جهانی اینترنت قابل‌دسترسی برای مخاطبان شود که این فضا را میزبانی یا هاست می‌نامیم.

هاست یا میزبانی وب‌سایت که به انگلیسی Host می‌گویند قسمتی از یک سرور است که به‌ازای مبلغی در اختیار شما قرار می‌گیرد و فضایی است که میزبانی وب‌سایت شما را بر عهده می‌گیرد. این سرور همیشه و به‌صورت 24 ساعته به اینترنت متصل است و درصورتی‌که از دسترس خارج شود وب‌سایت شما از دسترس خارج خواهد شد. حالا اگر شما در هاستتان اطلاعات سایت خود را قرار دهید، وب‌سایت شما در سرتاسر اینترنت در دسترس قرار می‌گیرد و مخاطبان می‌توانند با واردکردن آدرس سایت در مرورگر، هر لحظه از شبانه‌روز وارد سایت شما شوند.

سرور در واقع جسم فیزیکی سرور یک کامپیوتر یا دستگاه همیشه روشن و همیشه در دسترس است که اگر این دسترسی فقط در محدوده شما و همکارانتان باشد به آن سرور تحت شبکه می‌گوییم. نمونه این سرورها را احتمالاً در بخش IT شرکت‌های معروف دیده‌اید. اما اگر دسترسی سرور در میان تمام کامپیوترهایی باشد که از طریق اینترنت به هم متصل هستند، به آن سرورهای اینترنتی می‌گویند که همان سرورهایی است که در مورد آنها حرف می‌زنیم.

انتخاب وب‌سایت موردنظر در سایت آماده و انجام فرایند خرید

در سایت آماده پکیج‌های مختلفی برای انواع وب‌سایت‌ها وجود دارد و شما می‌توانید هر یک از پکیج‌های درخواستی خود را انتخاب کنید. یکی از بهترین سایت‌های سایت آماده که شبیه به دیجی‌کالا هستند؛ مانند اوپال و نگین می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌های طراحی سایت برای شما باشند.

با پرداخت فاکتور کار شما تقریباً تمام است و پس از آن متخصصین سایت آماده دست‌به‌کار می‌شوند تا وب‌سایت شما را طراحی کرده و بالا بیاورند. این مدت‌زمان تقریباً 24 ساعت خواهد بود و شما پس از آن می‌توانید وب‌سایتتان را دریافت کنید.

اقداماتی باید بعد از ساخت سایت باید انجام داد
اقداماتی باید بعد از ساخت سایت باید انجام داد

پس از ساخت سایت چه‌کار کنیم؟

پس از اینکه وب‌سایتتان آماده شد کار سایت آماده تمام شده و کار شما شروع می‌شود! البته اگر درخواست خدمات بیشتر داشته باشید ما تا پایان مسیر همراهتان خواهیم بود. پس از اینکه وب‌سایتتان آماده شد، دسترسی وب‌سایتتان به همراه فایل‌های آموزشی خدمتتان ارسال می‌شود و شما می‌توانید وب‌سایتتان را مدیریت کنید.

مدیریت سایت فروشگاهی که توسط سایت آماده برای شما ساخته شده است شامل موارد مختلف مانند برنامه‌ریزی، تولید محتوا محصول و درج آن، استراتژی بازاریابی محتوا و تبلیغات اینترنتی و پیگیری‌هایی است که باید برای رسیدن به هدف فروش انجام شود. اگر سایت‌های فروشگاه به طور صحیح و دقیق مدیریت شوند، می‌توانند تجارت شما را ارتقا دهند و کسب‌وکارتان را ارتقا دهد.

برای رسیدن به یک سئو خوب در وب‌سایت باید تولید محتوا وب‌سایتتان به‌صورت مستمر باشد. اگر تولید محتوا سایت فروشگاه به طور منظم انجام شود، تعداد بازدید از سایت فروشگاه افزایش می‌یابد و قطعاً خریداران بیشتری خواهید داشت. برخی از کارهایی که پس از تحویل وب‌سایتتان باید انجام دهید به شرح زیر است:

ثبت محصول و محتوا و سئو

تولید محتوا در واقع فرایند تولید ایده‌های موضوعی محسوب می‌شود که برای خریداران شما جذاب است. این موضوعات می‌توانند به‌صورت متنی، عکسی و ویدئویی باشد. می‌توانید محتوایی نوشتاری یا تصویری پیرامون آن ایده‌ها ایجاد نمایید که این نوع تولید محتوا می‌تواند برای مخاطبین شما بسیار جذاب باشد. همچنین از آن اطلاعات، محتواهایی به‌صورت وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا سایر قالب‌ها، تولید کنید تا مخاطبین زیادی را جذب کنید.

نماد اعتماد

برای دریافت نماد اعتماد از وب‌سایت enemad.ir اقدام کنید.

استفاده از مارکت پلیس‌ها

باتوجه‌به تسهیلات و امکانات خوبی که یک مارکت پلیس در اختیار کاربران قرار می‌دهد، شاهد رشد آن‌ها در فضای تجارت الکترونیک سال‌های اخیر بوده‌ایم. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای فروش بیشتر داشته باشید استفاده از مارکت پلیس‌هاست. مارکت پلیس‌ها می‌توانند برای شما اعتماد زیادی را جهت فروش محصولاتتان ایجاد کند.

 سایت مانند دیجی‌کالا می‌تواند به بهترین شکل و کوتاه‌ترین زمان توسط سایت آماده طراحی و ساخته شود. مهم‌ترین و جذاب‌ترین موردی که در سایت آماده جهت طراحی وب‌سایت وجود دارد هزینه بسیار کم نسبت به رقبا می‌باشد. شما می‌توانید با سایت آماده وب‌سایت‌های فروشگاهی‌تان را با تنها پرداخت 750 هزار تومان طراحی کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *