کسب و کار راهنمای خرید

آموزش ساخت سایت در یک‌چشم به‌هم‌زدن

آموزش ساخت سایت در یک‌چشم به‌هم‌زدن

همهٔ ما می‌دانیم که ساخت سایت برای کسب‌وکار ما موضوعی مهم است. پس شمایی که در حال خواندن این متن هستید به این فکر افتاده‌اید که نیاز به یک سایت برای کسب‌وکار خود دارید، پس ما هم کار شما را تسهیل می‌کنیم و آموزش ساخت سایت در یک‌چشم به‌هم‌زدن را در ادامهٔ این مطلب برایتان خواهیم آورد. با خواندن این مطلب می‌توانید یک گایدلاین برای خودتان مشخص کنید و پروسهٔ  آموزش ساخت سایت حرفه‌ای رو برای خود هموار کنید. پس در ادامهٔ این مطلب همراه ما باشید که  آموزش ساخت سایت با وردپرس که قرار نیست زحمت آن را خودتان بکشید  را برای شما ریزبه‌ریز آورده‌ایم…

با پیشرفت و گسترش اینترنت و شبکه‌های مجازی مختلف، کسب‌وکارهای سنتی به فکر ایجاد سایت افتادند تا از این قافله عقب نمانند و بتوانند در کنار دیگر کسانی که در حوزهٔ خودشان فعالیت می‌کنند رقابت کنند. داشتن یک سایت حرفه‌ای برای کسب‌وکار شما این زمینه را می‌چیند تا برند شما یا سازمان شما در محیط بزرگ‌تری فعالیت بکند و نفرات بیشتری آن را بشناسد که این می‌تواند به طور مستقیم روی فروش شما یا اهداف دیگری که در سازمان خود دارید تأثیر بگذارد.

برای شروع باید به شما بگویم که از ابتدا به فکر ساخت سایت با روش‌های حرفه‌ای بگردید، وردپرس ابزاری است که می‌تواند برای شما یک سایت حرفه‌ای را تحویل دهد. آموزش ساخت سایت در یک‌چشم به‌هم‌زدن را تیم سایت آماده برای شما آماده کرده است که کمک می‌کند تا قدم‌به‌قدم به موفقیت نزدیک بشوید.

چرا برای کسب‌وکار خودمان نیاز به سایت داریم؟

استیو جابز به‌خوبی جواب این سؤال را داده است، برای شروع از تمام کسانی که در یک شرکت مشغول به فعالیت بودند شروع کرد، از حسابدار تا کارشناس فروش و حتی کارشناس‌های دیگر که زیاد در لایه‌های داخلی کسب کار نبودند پرسید، به نظر شما چرا برای یک کسب‌وکار نیاز به سایت دارید؟ پاسخ بسیاری از آنها احتمالاً همین خواهد بود، چون همهٔ رقبا این کار را کرده‌اند! اما این یک جواب کامل برای این سؤال نبود. به نظر شما پاسخی که داده شد از سوی کارمندان شرکت اپل پرسیده شده بود؟ مشخصاً نه! چون این شرکت فراتر از این فکر کرده بود، پاسخ متفاوت کارکنان اپل باعث می‌شود تا شرکت اپل از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد و سرآمد دیگر شرکت‌های رقیب خود باشد.

بیل گیتس می‌گوید: اگر کسب‌وکار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به‌زودی از صحنه کسب‌وکار محو خواهد شد. اینکه شما یک وب‌سایت داشته باشید یک راهکار خوب و ارزان برای معرفی بیشتر شماست. شما می‌توانید در این وب‌سایت خودتان را به طور کامل معرفی کنید، خدماتی که ارائه می‌دهید را بنویسید و همین‌طور مزایای خود را نسبت به دیگر رقبای خودتان بازگو کنید. پس بی‌دلیل نیست که می‌گوییم داشتن وب‌سایت برای کسب‌وکار شما می‌تواند به اعتبار شما بی افزاید. چندین و چند دلیل دیگر وجود دارد که به ما ثابت می‌کند داشتن یک وب‌سایت چقدر مهم است! یکی از آنها هم راحتی کار شما برای ارائه خدمات و محصولات شماست چرا که می‌توانید در صفحهٔ وب‌سایت خود همهٔ محصولات و خدماتتان را بدون محدودیت آپلود کنید. مورد دیگری که برای ما خیلی مهم است تعداد کسانی هست که از اینترنت استفاده می‌کنند و می‌توانند یکی از مخاطبین ما باشند. طبق آمار، بیش از 4/2 میلیارد آدم در سراسر جهان، هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند. حدوداً 90% از این افراد، تابه‌حال از اینترنت خرید کرده‌اند یا با یک شرکت از طریق اینترنت در ارتباط هستند. اما جالب است بدانید که بیش از 56 میلیون نفر از جمعیت ایران، یعنی + 70 درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند. حتماً با دیدن این نتایج به این فکر کردید که چه بازار بزرگی را ازدست‌داده‌اید! این بازار تعطیلی ندارد، می‌توانید 24 ساعته برای مشتریان خودتان خدمات ارائه بدهید و سودآوری کنید. نگران نباشید الان هم دیر نیست… همین که به فکر ایجاد وب‌سایت برای خودتان افتادید؛ یعنی کار زیادی باقی نمانده است، فقط کافی است شروع کنید و به نکاتی که در این مطلب آورده شده دقت لازم را داشته باشید.

بررسی رقبا نقطه کلیدی ساخت سایت
بررسی رقبا نقطه کلیدی ساخت سایت

رقبای خود را بررسی کنید

در قدم‌های نخست از آموزش ساخت سایت شما باید رقبای خود را بررسی کنید. قبل از ایجاد سایت و انتخاب انواع سایت که در زمینه‌های مختلف کار می‌کنند، رقبای خود را بررسی کنید و استراتژی آنها را حدس بزنید. برای شروع حتماً از یک متخصص بخواهید که رقبای شما را در این حوزه بررسی بکند. یک کارشناس می‌تواند با دیدن وب‌سایت رقبای شما به شما بگوید به چه چیزهایی نیاز دارید و همین‌طور چه مسیری را باید طی کنید تا از آنها پیشی بگیرید. بررسی وب‌سایت رقبا می‌تواند به شما این کمک را بکند که در طراحی سایتتان از نکات مثبت رقبا استفاده کرده و سایت حرفه‌ای‌تری را بالا بیاورید. رقبای خود را بشناسید تا بتوانید از آنها پیشی بگیرید. بررسی رقبا کار ساده‌ای نیست! شاید در ابتدا به‌قدری ساده به نظر برسد که خودتان بروید سراغ پیداکردن رقیبتان، اما موضوعی که هست بررسی رقبای درست شماست. با بررسی رقیبی نادرست شما هم با طناب آن به چاه خواهید افتاد! چرا که این رقیب در حال رفتن یک راه نادرست است و شما هم دنباله‌روی آن هستید و شکست خواهید خورد. پس در انتخاب و پیداکردن رقبای خود دقت لازم را داشته باشید. مورد بعدی که در بررسی رقبا مورد اهمیت است پیداکردن مزیت‌های رقابتی است. اینکه شما بتوانید مزیت‌هایی که رقیب شما دارد را بشناسید به این کمک می‌کند تا بتوانید از آن مزیت‌ها استفاده کرده و مزیت رقابتی خود را ارائه بدهید تا بتوانید رقابت خوبی را داشته باشید.

چه کسی رقیب کسب‌وکار ماست؟

اگر این سؤال را از کسانی که در زمینهٔ دیجیتال مارکتینگ بپرسید قطعاً این دوکلمه را خواهید شنید: رقیبان فعلی و رقیبان بالقوه. تعریفی که در مورد این دودسته از رقیبان ارائه میشه گاهی دچار تحریفاتی می‌شود، اما به طور خلاصه این دو تعریف را در ذهن خود داشته باشید.

در تعریف رقیبان فعلی باید بگوییم که کسب‌وکارها و کسانی هستند که همین‌الان، در بازار هدف شما، محصولی مشابه (یا قابل‌مقایسه) با محصول شما عرضه می‌کنند. به طور مشخص، منظور از رقیب، مجموعه‌‌هایی هستند که با شما در یک گروه استراتژیک قرار می‌گیرند (رقیب ایران‌خودرو، شرکت‌هایی مثل سایپا و کرمان خودرو هستند و نه هیوندای و کیا).

رقیبان بالقوه هم افراد و مجموعه‌هایی هستند که در حال حاضر به شکل مستقیم با شما رقابت نمی‌کنند. اما به‌صورت بالقوه می‌توانند تهدیدی برای شما باشند. تشخیص رقیبان بالقوه چندان ساده نیست و شما نمی‌توانید به‌سادگی این رقبا را بررسی کنید.

تحقیق کاربر در آموزش ساخت سایت
تحقیق کاربر در آموزش ساخت سایت

کاربران خود را شناسایی کنید

در قدم بعدی از آموزش ساخت سایت باید به یک شناخت نسبی از کاربرانتان به دست آورید. برای شناختن کاربران و به‌اصطلاح مخاطبین اصلی کسب‌وکار شما بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید در طراحی سایتتان ریزترین موارد را در نظر بگیرید و به بهترین شکل سایت خود را بالا بیاورید. شناختن کاربرانتان می‌تواند از گرافیک سایت و رنگ‌های استفاده شده در قالب‌ها تا ادبیاتی که در نوشتن مطالب خود استفاده می‌کنید تأثیر می‌گذارد. کاربران شما چه گروهی سنی هستند و چه جنسیتی دارند؟ در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنند و چه چیزهایی برایشان هیجان‌انگیز است؟ آیا یک متن ادبی و رسمی را می‌پسندند یا یک متن صمیمی یا دوستانه را دوست دارند؟ پس تا به اینجا متوجه شده‌اید که چرا شناختن علاقه‌مندی‌های کاربران برای ما اهمیت دارد.

ممکن است این کاربرانی که ما برای کسب‌وکار خودمان زیر نظر داریم به چند دستهٔ دیگر هم تقسیم شوند. مثلاً اگر وب‌سایت آشپزی دارید کاربران شما خانم‌هایی با سن 25 سال به بالا که به‌احتمال زیاد خانه‌دار هستند خواهد بود. این کاربران ممکن است کاربرانی باشند که تایم کافی برای چک کردن سایت شما را نداشته باشند، ممکن است از روی فراغت بتوانند تایم بیشتری را صرف کنند یا ممکن است کاربران حرفه‌ای باشند که بیشترین افراد از این دسته هستند.

انتخاب دامنه مناسب برای وب‌سایت شما

تا به اینجای کار در آموزش ساخت سایت شما هنوز برای ایجاد وب‌سایت خود به‌صورت عملی کاری را انجام نداده بودید، انتخاب دامنه مناسب برای وب‌سایت شما می‌تواند تا حدود زیادی در مارکتینگ شما تأثیر بگذارد. شناسایی کاربرانتان در اینجا به کمک شما خواهد آمد، اینکه چه اسمی بیشتر در ذهن کاربر شما می‌ماند و می‌تواند در عین سادگی، معنادار هم باشد. دامنه‌های .ir , .com , .net  و  برای کسب‌وکارهای مختلف می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد. البته شما می‌توانید در این مقاله که در مورد راهنمای انتخاب یک دامنه مناسب است اطلاعات بیشتری به دست آورید.

دامنه شما نمی‌تواند تغییر کند پس یکبار برای همیشه دامنه‌ای را انتخاب کنید که برای همیشه برای شما قابل‌قبول باشد. برای اینکه کار شما را راحت‌تر کنیم باید بهتان بگوییم که امن‌ترین و آسان‌ترین راه برای انتخاب دامنه استفاده از نام تجاری است. چون مشتریان شما را با نام تجاری‌تان به‌خاطر می‌سپارند و بیشترین ترافیکی که وارد وب‌سایتتان خواهد شد از جستجوی ناوبری (Navigational Search) است. این مورد در زمینهٔ سئو به شما کمک شایانی را بکند.

Exact Match Domain چیست؟

خیلی از سئوکارهایی که به‌تازگی شروع به کار می‌کنند انتخاب Exact Match Domain را به شما پیشنهاد می‌کنند اما Exact Match Domain یعنی چه؟ یک دامنه تطبیق دقیق، نام دامنه‌ای است که کلمه کلیدی اصلی وب‌سایت در آن وجود دارد. این نوع دامنه در بین متخصصان سئو با نام دامنه کلمه کلیدی (یا Keyword Domain) نیز شناخته می‌شود.

یک سایت ساز مناسب انتخاب کنید

در این بخش از آموزش ساخت سایت شما باید یک سایت ساز مناسب انتخاب کنید. ازآنجاکه صاحبان کسب‌وکارها تایم کافی جهت طراحی کسب‌وکار و همین‌طور توانایی و مهارت کافی در این زمینه ندارند کار خود را برون‌سپاری می‌کنند. پیداکردن سایت ساز مناسب کاری ندارد فقط باید طبق مزایای سایت ساز مختلف یکی را انتخاب کرده و شروع بکنید. در مطلب سایت سازهای قدرتمند ایرانی می‌توانید لیست کاملی از سایت سازهای ایرانی را ببینید و از بین آنها یکی را انتخاب کنید. در اینجا با بررسی سایت سازهای مختلف از تمامی ابعاد، ما به پلتفرم کاملی رسیدیم که بتواند تمامی نیازهای ما را در زمینهٔ یک سایت حرفه‌ای پشتیبانی بکند.

سایت ساز چیست؟

سایت ساز برای کسانی که قصد دارند در زمان کوتاه و همین‌طور با هزینهٔ کم برای کسب‌وکار خودشان وب‌سایت طراحی کنند مناسب است و همین‌طور می‌تواند به شما خدماتی را ارائه بکند که تمامی این خدمات در کنار یکدیگر می‌تواند برای شما یک سایت حرفه‌ای را ارائه دهد. سایت سازها با استفاده از CMSهای خود و همین‌طور ارائه خدمات و امکاناتی مثل طراحی بدون کدنویسی و پلاگین به شما کمک می‌کند تا بتوانید با این امکانات سایت خود را در زمان کمی راه‌اندازی کنید.

سایت ساز WIX

این سایت ساز برای کسانی که به دنبال یک سایت ساز انگلیسی‌زبان هستند، مناسب است. سایت ساز wix با داشتن قالب‌های متفاوت و جذاب می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد. سایت ساز ویکس با داشتن فروشگاه‌ساز و انجمن ساز برای مشتریان خدمات خوبی را ارائه می‌کند و به‌صورت ماهانه اشتراک دریافت می‌کند که این اشتراک در ازای خدمات بیشتر و استفاده از قابلیت بیشتر از سایت ساز wix هست.

سایت ساز وبزی

یکی دیگر از سایت سازهای فارسی سایت ساز وبزی است که توانسته است در این مدت قابلیت‌های زیادی را به خود اضافه کند. موضوعی که در مورداستفاده از سایت سازها مطرح است این است که سایت سازها غالباً از طراحی‌های خوبی برخوردار نیستند. پس انتظار یک سایت حرفه‌ای را از وبزی نداشته باشید. سایت ساز وبزی می‌تواند در زمانی کوتاه سایتتان را بالا بیاورد و امکان ایجاد تغییرات در قالب آن امکان‌پذیر است.

سایت ساز پرتال

سایت ساز پرتال نیز جزو سایت سازهای معروف ایرانی است که سایت فروشگاهی و شرکتی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. سایت ساز پرتال دامنه ir رایگان و همین‌طور با داشتن 8 گیگ میزبانی جزو سایت سازهای محبوب است. از معایب این سایت ساز می‌توان به این مورد اشاره کرد که سایت ساز پرتال سئوی بسیار ضعیفی دارد.

سایت ساز سی فایو

از سایت سازهای دیگر ایرانی سایت ساز سی فایو است که دامنه رایگان ir و همین‌طور خدمات پشتیبانی خوبی را شامل می‌شود که این پشتیبانی برای کسانی که می‌خواهند سایت خود را در زمان کوتاهی اجرا بکنند مفید واقع می‌شود.

پنل کاربری سایت های ساخته شده توسط سایت ساز سایت آماده
پنل کاربری سایت های ساخته شده توسط سایت ساز سایت آماده

سایت ساز سایت آماده

سایت ساز سایت آماده همان چیزی است که ما شما را به استفاده از آن دعوت می‌کنیم. سایت آماده با داشتن بیش از 5 سایت فروشگاهی و شرکتی قالب‌های متفاوتی را دارد که می‌توانید از آنها برای طراحی سایتتان استفاده کنید. در سایت آماده که یک پلتفرم وردپرسی است صفر تا صد استفاده از سایت به شما آموزش داده می‌شود و درصورتی‌که تایم کافی برای انجام این عملیات ندارید می‌توانید صفر تا صد ساخت سایت را به سایت ساز سایت آماده بسپارید.

سئو سایت آماده نسبت به دیگر سایت سازها بسیار قوی است و این یک مزیت رقابتی برای ما محسوب می‌شود. طراحی سایت با سایت آماده تنها یک روز زمان می‌برد و شما پس از یک روز یک سایت حرفه‌ای با طراحی خوب تحویل می‌گیرید. سایت ساز سایت آماده با پشتیبانی خوب تمامی سؤالات شما را از بابت ایجاد سایت پاسخ می‌دهد و برای طراحی یک سایت حرفه‌ای بسیار کاربردی عمل می‌کند.

چرا از سایت آماده برای طراحی سایت استفاده کنیم؟

اول‌ازهمه بیایید تکلیف خودمان را روشن کنیم، اینکه شما چندین میلیون تومان هزینه کنید و چندین ماه صبر کنید تا گروهی که کار طراحی سایتتان را بر عهده گرفته‌اند کارتان را انجام بدهند که تازه اگر خوش‌شانس باشید در تایم مقرر تحویل بدهند که این در بسیاری از مواقع ممکن نیست و امکان دارد کارتان به تعویق بیفتد، شاید برای بسیاری از ما اذیت‌کننده باشد. حتماً کسانی را دیده‌اید که چندین بار تلاش کردند تا یک سایت حرفه‌ای بالا بیاورند و هر بار به بن‌بست خوردند… حتی کسانی را هم دیده‌اید که میلیون‌ها تومان هزینه کردند و نتیجه‌ای را دریافت نکردند. تمامی این مشکلات از این مورد به سر ما می‌آید که چرا قبل از طراحی سایت به فکر تحقیق نبودیم… اگر تحقیقی از سوی صاحبان کسب‌وکارها صورت می‌گرفت حتماً با سایت سازها آشنا می‌شدند و سایت سازهایی که اصولی کار می‌کنند می‌توانستند کمک مثبتی را به آنها بکنند.

هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که آیا سایت ساز خوب است یا یک گروه طراحی سایت! چرا که هر دو اینها برای کسب‌وکارهای متفاوتی کاربرد خودش را دارد. بزرگ‌ترین مشکل و نگرانی که در صاحبان کسب‌وکار هست موضوع سئو سایت آنها است که در اکثریت سایت سازها با وجود ادعای داشتن سئو عملاً سئوی سایت قابل‌مشاهده نیست… سایت ساز سایت آماده یک سایت ساز وردپرسی است که شما می‌توانید سئوی سایت خودتان را ارتقا بدهید. البته قابل به ذکر است که سایت آماده خدمات سئو را به لیست خدمات خود اضافه کرده و شما می‌توانید درصورتی‌که تایم کافی برای سئو سایتتان ندارید آن را به تیم ما بسپارید.

یک سایت ساز مناسب را برای شروع انتخاب کنید

در آموزش ساخت سایت در یک‌چشم به‌هم‌زدن به این رسیدیم که حالا باید سایت مناسب خودمان را انتخاب کنیم. برای شروع کار نیاز هست که شما طبق فعالیتی که دارید سایت مناسب خودتان را انتخاب کنید. شما یک سایت فروشگاهی نیاز دارید یا یک شرکت و سازمان هستید؟ این مرحله زمان زیادی از شما نمی‌برد؛ چون تا به اینجا شما تکلیفتان را روشن کرده‌اید و حالا باید بگویید که می‌خواهید چه سایتی را داشته باشید. سایت آماده بیش از 5 قالب فروشگاهی و شرکتی دارد که پس از انتخاب شما عملیات ساخت سایت به‌صورت اتوماتیک شروع می‌شود.

تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی چیست؟

سایت‌های شخصی: این سایت‌ها برای اشخاص حقیقی هستند که به دلیل شرایط شغلی خود و نیازمندی‌هایشان در فعالیت‌های شغلی یا شخصی برای خودشان سایت بالا آورده‌اند که این سایت‌های شخصی قالبا جامهٔ معرفی، به خود می‌گیرند.  چیزی که در این نوع سایت‌ها دیده می‌شود، معمولاً رزومه شخص، تصاویر، نمونه کارها در زمینه‌های مختلف و همچنین گزینه “تماس با من” وجود دارد.

سایت‌های شرکتی: در سایت‌های شرکتی هدف فروش محصولات یا خدمات نیست! بلکه موضوعی که در سایت‌های شرکتی عیان است این است که این سایت‌ها صرفاً برای معرفی شرکت، خدمات و … است. ارائهٔ محصولات برای شرکت‌ها در سایت بسیار راحت است و بسیاری از شرکت‌ها از طراحی سایت به جهت معرفی محصولات یا خدمات استقبال می‌کنند. اتصال به درگاه بانکی جزو امکانات حاضر در سایت‌های شرکتی نیست. در سایت‌های شرکتی معمولاً معرفی خدمات و محصولات و نمونه کارها و گالری مدنظر است. یکی از قسمت‌های مهم سایت‌های شرکتی بخش “درباره ما” است که رزومه شرکت در آن قرار می‌گیرد. نیازهای شرکت‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است و شرکت‌ها می‌توانند نسبت به نیازمندی‌های خودشان خدمات مازادی را به سایت خود اضافه کنند.

سایت‌های فروشگاهی: سایت‌های فروشگاهی همان‌طور که از اسمشان پیداست برای فروشگاه‌هایی طراحی می‌شود که ممکن است حتی حضور فیزیکی نداشته باشد. سایت‌های فروشگاهی محصولات یا خدماتی را به فروش می‌گذارند. سایت‌های فروشگاهی را می‌توان گفت که کامل‌ترین نوع سایت هستند، چرا که به‌جز داشتن بخش وبلاگ و گالری و … بخش اتصال به درگاه بانکی را هم دارد که می‌توانید  زیرساخت فروش محصولات و خدمات را به‌صورت آنلاین فراهم کند.

اگر بخواهیم به‌طورکلی سایت‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم سایت‌ها به دودسته  سایت‌های اختصاصی و سایت‌های نیمه اختصاصی تقسیم می‌شوند.

نقش سئو در آموزش ساخت سایت
آموزش ساخت سایت و نقش سئو در آن

سئوی سایت خود را شروع کنید

قبل از هر توضیح دیگری باید بهتان بگویم که داشتن سئو یعنی سایت شما یک سایت پویاست (زنده است). اگر سایتتان سئو نداشته باشد شما عملاً هیچ کاری نکرده‌اید و ممکن است حتی میلیون‌ها تومان هزینه‌کردن شما در طراحی سایت شما را ناامید کند… چرا؟ چون در نتایجی که کاربر سرچ کرده است نامی از شما وجود ندارد و ممکن است شما در صفحات نخست هم نباشید. اینجاست که عملاً تمامی زحمات شما هیچ شده و زیر سؤال می‌رود. پس داشتن سئو همان قدر نیاز است که طراحی سایت شما مهم بوده است. وقت‌گذاشتن بر سئو سایتتان نه‌تنها بر معروف شدن برند شما کمک می‌کند، بلکه فروش شما را بیشتر و بیشتر می‌کند. پس اگر شناخته شدن و معرفی کسب کارتان و همین‌طور فروش محصولاتتان برای شما اهمیت دارد، به فکر سئو باشید. در پکیج آموزشی که به همراه اطلاعات ورود از سوی سایت آماده به شما ارسال می‌شود جزئیات کامل جهت افزایش سئو برای شما نوشته شده که می‌توانید از آنها برای ارتقای وب‌سایتتان استفاده کنید. اگر تایم کافی برای این پروسه ندارید می‌توانید سئو سایت خود را به تیم سایت آماده بسپارید تا سئو سایتتان به نحو احسن انجام گیرد.

نقاط ضعف و قوت وب‌سایت خود را بررسی کنید

همان‌طور که نقاط قوت رقیبان ما برایمان مهم بود، پیداکردن نقاط ضعف و قوت ما هم برایمان اهمیت دارد. پیداکردن نقاط ضعف بهمان کمک می‌کند تا بتوانیم روی ضعف‌های خودمان تمرکز کنیم و در پی بهبود آن برآییم. ضعف‌ها همان چیزی هستند که می‌تواند ما را به‌سوی جایگاه‌های بهتر و بهتر و در نتیجه به بهترین جایگاه برسانند؛ لذا دقت کنید که روی کدام ضعف‌ها کار کنید و آنها را بهتر کنید.

نقاط قوت نیرویی هستند که ما را به جلو حرکت می‌دهند و انرژی‌بخش راه ما هستند. چرا که این راه یک راه ساده نیست! داشتن یک سایت با بازدیدهای روزانه بالا کاری است فرسایشی که نیازمند گذاشتن تایم و انرژی بالاست. در کنار اینکه نقاط ضعف خود را پیدا می‌کنید آنها را بهبود ببخشید تا بتوانید رشد کنید. رشد برای یک سایت می‌تواند آرام و پیوسته باشد پس عجله نکنید و ادامه دهید. نقاط ضعف و قوت یک سایت می‌تواند در طول زمان تغییر بکند و شما نیاز دارید که در هر زمانی به‌صورت پیوسته و همین‌طور متوالی نقاط ضعف و قوت خودتان را بررسی کنید و در پی بهبود آن بر آیید.

آموزش ساخت سایت در یک‌چشم به‌هم‌زدن را که بتوانید یک سایت حرفه‌ای را در  سرعت بالا برای خود طراحی کنید به شما گفتیم. قدم‌به‌قدم با تمام نکاتی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید و در طول طراحی سایت به کارتان بیاید. طراحی سایت با سایت ساز سایت آماده می‌تواند تمامی نیازهای ما را از بابت ساخت سایت پاسخ بدهد.

از قالب‌های حرفه‌ای که در سایت‌های مختلف می‌توانید بیابید تا سئو، پشتیبانی قوی و … نگرانی‌های شما از بابت طراحی سایت پس از خواندن این مطلب بسیار کاهش‌یافته و حالا می‌توانید تصمیم‌های بهتری را برای طراحی سایت بگیرید. اینکه یک راه دقیق با نکات کامل برای شما نشان‌داده‌شده شکی نیست پس از آن درست استفاده کنید و زمان را از دست ندهید، چرا که رقبایتان منتظر شما هستند. موفق و پیروز باشید. 

نظرات (2)

  1. سئو اصفهان
    11 مهر, 1401 پاسخ

    مطلب بسیار عالی بود

    • mbhn9261
      4 شهریور, 1402 پاسخ

      خوشحالیم مفید واقع شده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *